Senatorul PNL Ioan Ghise cere Parlamentului sa reinstaureze ordinea de drept constitutionala prin incheierea procedurilor privind demiterea sefului statului
Senatorul liberal Ioan Ghise a cerut azi conducerii Camerei Deputatilor si Senatului introducerea pe ordinea de zi a Birourilor Permanente reunite a proiectului de hotarare privind rezultatul referendumului din 29 iulie. "Urgenta este impusa de faptul ca ordinea de drept constitutionala in Romania este grav tulburata ca urmare a neincheierii de catre Parlament a procedurilor constitutionale privind procesul de demitere', se arata in documentul depus de senatorul PNL. El a reluat ideea potrivit careia, in prezent, este in vigoare Hotararea nr. 33/2012 a Parlamentului prin care Traian Basescu este "suspendat' din functia de presedinte al Romaniei. "Parlamentul este obligat de Constitutie sa asigure ordinea de drept in Romania prin respectarea Legii fundamentale. CCR, fara niciun temei constitutional sau legal, a cerut prin prevederile pct. 3, 4, 5 ale dispozitivului Hotararii nr. 6 ca referendumul sa fie considerat nevalabil, adica fara rezultat', se mai arata in documentul amintit. Iata care sunt argumentele senatorului Ion Ghise, avand ca motto cuvintele lui Simion Barnutiu:' Politicieni, tineti poporul ca sa nu rataciti calea!':
"In exercitarea mandatului, parlamentarul' se afla "in serviciul poporului', potrivit prevederilor art.69, alin. (1) din Constitutia Romaniei. Aceasta obligatie trebuie materializata sI in mentinerea ordinii de drept constitutionale, ORDINE TULBURATa in prezent ca urmare a neincheierii tuturor procedurilor privind finalizarea referendumului din 29 iulie 2012 privind demiterea din functia de presedinte a dlui Traian Basescu. Parlamentul, in calitatea de organ reprezentativ suprem al poporului suveran (art.61, alin (1) din Constitutia Romaniei), TREBUIE Sa CONSTATE ca VOINTA POPORULUI exprimata prin votul stabil, la referendum, a fost DEMITEREA lui Traian Basescu, rezultat constatat de catre Biroul Electoral Central sI comunicat Curtii Constitutionale.
Declansarea referendumului pentru demiterea presedintelui Romanie a inceput ca urmare a Hotararii nr.33/2012- privind SUSPENDAREA PRESEDINTELUI TaRII- sI a Hotararii nr.34/2012- privind declararea zileide 29 iulie ca data a referendumului pentru demiterea presedintelui Traian Basescu. Punerea in aplicare a celor doua hotarari OBLIGa Parlamentul, urmare a pct.1 sI 2 din Dispozitivul Hotararii nr 6/21.08.2012 a Curtii Constitutionale, sa anuleze prevederile Hotararii nr.33/2012 privind suspendarea dlui Traian Basescu din functia de presedinte sI sa constate ca rezultatul referendumului din 29 iulie 2012 a fost pentru DEMITEREA lui Traian Basescu din functia de presedinte al Romaniei, asa cum l-a constatat BEC sI l-a confirmat CCR.
Anularea hotararii de incetare a "SUSPENDaRII' sI a rezultatului referendumului se produce in mod OBLIGATORIU printr-o hotarare a Parlamentului. Obligativitatea parlamentara rezida din continutul Hotararii nr.6/2012 a CCR prin care:
1.1 La punctul 1 din Dispozitivul Hotararii nr.6/2012, CCR "CONSTATa ca procedura pentru organizarea sI desfasurarea referendumului national din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea presedintelui Romaniei, dl Traian Basescu, A FOST CORECTa'. Aceasta constatare indeplineste obligatiile CCR prevazute la art.146 lit i din Constitutie sI cele prevazute la alin.(2) al art.47 din Legea 47/1992 de organizare sI functionare a Curtii Constitutionale;
1.2 Prin punctul 1 al dispozitivului Hotararii nr.6/2012, in baza CONSTATaRII indeplinirii procedurilor pentru organizarea sI desfasurarea referendumului prin care se recunoaste ca referendumul din 29 iulie 2012 a fost CORECT, reiese ca referendumul a fost VALABIL. Se stie ca CCR constata daca referendumul a fost corect- DOAR din punct de vedere CONSTITUTIONAL. Conform prevederilor constitutionale ale art.146, lit. I), CCR trebuie sa dea o DECIZIE privind valabilitatea referendumului din perspectiva constitutionalitatii
1.3 La punctul 2 din dispozitivul Hotararii nr.6/2012 a CCR, aceasta "CONFIRMa rezultatele referendumului national din data de 29 iulie 2012 communicate DE CaTRE BEC', in sensul ca Traian Basescu a fost demis prin VOINTA a 87,85% din persoanele care au participat la referendum in concordanta cu prevederea legala a art.47 alin 2.
1.4.2. Urmare a CONFIRMaRII de catre CCR a rezultatelor communicate de catre Biroul Electoral central, Parlamentul CONSTATa ca:
1.5.2.1. Traian Basescu a fost demis cu votul a 7,4 milioane de cetateni dintr-un numar de 8,5 milioane de cetateni care au participat la referendum;
1.6.2.2. Statutul de presedinte SUSPENDAT al Romaniei, asa cum Traian Basescu l-a primit prin prevederile Hotararii nr.33/2012, ii inceteaza prin rezultatul constatat la referendum de catre Biroul electoral Central prin procesul verbal;
1.7 2.3 Functia de presedinte al Romaniei este VACANTa. Aceste situatii vor fi constatate printr-o hotarare a Parlamentului.
Parlamentul trebuie sa incheie procesul verbal privind referendumul din 29 iulie 2012 DOAR prin aplicarea punctelor 1 sI 2 din Dispozitivul Hotararii nr.6/2012 a CCR, deoarece celelalte alegatii inserate de catre Curtea Constitutionala in respectiva hotarare sunt neconstitutionale sI nelegale pentru ca:
1.La pct.3 al dispozitivului Hotararii nr.6/2012 Curtea, prin NELEGALITATEA consemnarii ca "REFERENDUMUL NU ESTE VALABIL' s-au incalcat prevederile ali.(1) al art.47 din Legea 47/1992 prin care impune ca "Plenul CCR sa DECIDa cu majoritate de doua treimi asupra VALABILITaTII referendumului', astfel incat CCR trebuie sa constate VALABILITATEA SAU NU a referendumului, printr-o DECIZIE , din perspectiva constitutionalitatii (conform alin (2) al art.1 din Legea nr.47/1992). CCR, in dispret fata de lege sI Constitutie, nu si-a indeplinit obligatia constitutionala, ci s-a pronuntat asuopra valabilitatii din punct de vedere legal, invocand art.5 alin. (2) din Legea 3/2000 a referendumului, incalcand flagrant prevederea lit. l a art.146 din Constitutie.
2.Punctele 4 sI 5 din dispozitivul Hotararii nr. 6/2012 a CCR sunt NECONSTITUTIONALE sI NELEGALE, deoarece aceasta NU SE SPRIJINa PE NICI UN TEMEI JURIDIC. Netemeinicia acestor puncte este data de faptul ca NU exista NICI O PREVEDERE constitutionala sau legala prin care CCR sa ORDONE incetarea mandatului de "INTERIMAT' pentru dl. Crin antonescu sau repunerea in functia de presedinte al romaniei a dlui Traian Basescu, atat timp cat – conform art.1 al Hotararii nr.22/2012 a Parlamentului – Traian Basescu are INCa statutul de "SUSPENDAT' din functia de presedinte al Romaniei. In prezent, prin neincheierea referendumului printr-o hotarare a Parlamentului, Romania se afla intr-o tulburare a ordinii de drept constitutionale, din cauza uzurparii functiei de presedinte al Romaniei de catre Traian Basescu sI acceptul tacit al autoritatilor- Parlament sI Guvern. Din pacate inactiunea Parlamentului perpetueaza starea de tulburare a ordinii de drept constitutionale'.