Deși românii sunt foarte dornici să comunice cu semenii lor, nu același lucru se poate spune despre muncă sau educație. Circa 83% sunt amatori de rețele sociale atunci când accesează internetul, iar 73% apelează și la trimiterea de e-mailuri pentru a socializa. Însă doar 26% vor să lucreze de acasă ori sunt dornici să urmeze cursuri online, arată studiul Reveal Marketing Research despre activităţile românilor în mediul online.
Totodată, 55% preferă știrile online, iar 76% dintre pensionari și 60% dintre adulții singuri aleg ziarele, revistele și site-urile de informare.
Cumpărături online
43% dintre respondenți au achiziționat produse online în ultima săptămână. 45% au efectuat tranzacții prin internet, iar 54% dintre pensionari au optat pentru plățile instant.
Totodată, 52% dintre familiile moderne și 51% dintre adulții singuri au apelat la mediul online pentru plăți. Aplicațiile bancare sunt accesate de 48% dintre familiile moderne și de 45% dintre tineri.
Timp liber
69% dintre mileniali, 61% dintre tineri și 59% dintre familiile moderne ascultă muzică pe internet. Chiar și 40% dintre pensionari fac acest lucru.
73% dintre tineri și 61% dintre mileniali se uită la programe tv și filme pe net. Însă doar 39% dintre familiile tradiționale optează pentru această variantă.
În pofida faptului că sunt mari amatori de distracție virtuală, doar 30% dintre mileniali și 11% dintre familiile moderne participă la cursuri online, indiferent dacă sunt plătite ori gratuite. 25% dintre adulții singuri aleg această formă de perfecționare.
Studiul a fost realizat online pe 1.017 peresoane cu vârste de peste 18 ani.