x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Cănd "Micul bucătar" arată căt este de mare

Cănd "Micul bucătar" arată căt este de mare

30 Mai 2007   •   00:00

Intr-o atmosferă de sărbătoare, elevii claselor primare de la o şcoală din Bucureşti au lăsat cărţile deoparte pentru o oră, invăţănd să prepare gustări, sandvişuri, salate de fructe sau sucuri

Toate caietele şi cărţile in ghiozdan! Fără dicţionare, stilouri, pixuri, creioane, picuri sau instrumente de geometrie! Nici măcar creioanele colorate, acuarelele sau blocul de desen! Pseudo-instrumentele? Şi ele, in ghiozdan!

E ora de gastronomie, cu tema "Micul bucătar". Oră in care roşiile, castraveţii, ardeii, salata, măslinele, şunculiţa, dar şi portocalele, bananele, merele, căpşunile, caisele sau ananasul iau locul cărţilor care tronează zilnic pe bănci. Curăţenie pe bancă! Au invăţat deja regulile elementare ale unei alimentaţii sănătoase. Ştiu cu toţii că este mai uşor să previi decăt să vindeci o boală. S-au inarmat cu toate vasele şi cu ustensilele necesare intr-o bucătărie adevărată: cuţit, tocător, furculiţe, linguri, castroane şi castronaşe şi, nu in ultimul rănd, şorţuleţe şi bonete. Aşa cum au văzut că arată bucătarii mari. Fundalul sonor? Muzică romănească autentică!

Obiective şi... obiective

Iată atmosfera de muncă in aproape toate clasele primare ale Şcolii nr. 146 din Bucureşti, intr-o zi de vineri, la ora a patra, cănd in orar este Educaţie tehnologică. La clasa a III-a C, elevii au ca sarcină prepararea micului dejun, sandvişuri cu chip de basm, in care elevii sunt indrumaţi să respecte regulile de igienă; la clasa a III-a D, doamna invăţătoare Margareta Afloroaei ii invăţa pe copii să decoreze masa pentru diferite ocazii (sărbători religioase, vizite, zile onomastice). Doamna Mirela Ardeleanu ii indrumă pe elevii clasei a IV-a B in realizarea unor sandvişuri haioase şi salate din legume. De asemenea, copiii incearcă să descrie avantajele unei alimentaţii sănătoase.

In clasa a IV-a C, copiii prepară o salată de fructe şi sucuri naturale, invăţănd totodată să aprecieze calitatea diferitelor produse culinare după criterii diferite (miros, gust sau culoare). De ce această oră de gastronomie? Pentru că oferă posibilitatea de a-i responsabiliza pe elevi in direcţia participării efective, după puterile lor, la rezolvarea anumitor sarcini gospodăreşti. Iar activităţile practice desfăşurate de elevi contribuie la formarea deprinderilor de conduită civilizată. Aceasta ar fi explicaţia didactică!

Insă Delia Firică, din clasa a III-a C, are o explicaţie mai interesantă: "La aceste ore invăţăm să creăm personajele dragi din desene animate sau din cărţi. Cu păine, măsline şi salată am realizat şoricelul din «Cenuşăreasa», care are in poveste puteri magice. Dacă il păstrez lăngă mine la masă, orice mic dejun este mai gustos!". Iar Valentina Coman, din clasa a IV-a C, se bucură, deoarece, spune ea: "Imi voi putea prepara oricănd ceva gustos şi arătos atunci cănd nu este mama să mă ajute".

"Prin orele de gastronomie, elevii invaţă să aibă o alimentaţie sănătoasă, să creeze diverse preparate din produse naturale, să orneze o masă şi, nu in ultimul rănd, să coopereze"

Simona Secăreanu,invăţătoare

Preparate de poveste!

"Astăzi voi lua dejunul cu Rapunzel, prinţesa din poveste", mi-a spus Sonia Bratusin, bucuroasă că se va simţi şi ea o mică prinţesă, alături de preferata ei. Diana Luca a reuşit să-i intruchipeze intr-un mod deosebit pe Albă-ca-Zăpada şi pe cei şapte pitici, realizăndu-i din roşii, păine, caşcaval, măsline şi frunze de varză. Anca Savonia a creat-o pe răţuşca cea urătă, din jumătăţi de ouă, iar Antonio Cărjan mi l-a prezentat, chiar la inceput de vară, pe nimeni altul decăt Moş Crăciun, sperănd că astfel acesta va veni mai repede.

Ora s-a terminat, dar personajele realizate şi expuse, precum şi aroma care domină clasele arată căt de mari sunt micii bucătari!

×
Subiecte în articol: reporter la şcoală reporter la