Jurnalul.ro Timp liber Monden VIP-urile adora Venetia

VIP-urile adora Venetia

24 Sep 2004   •   00:00

Daca ar fi sa numeasca unul dintre cele mai frumoase orase ale lumii, VIP-urile autohtone ar alege Venetia. Unele dintre ele s-au bucurat de curand de frumusetile pe care le ofera Orasul Indragostitilor.

CATALINA IANCU

Delia Matache a sustinut, recent, un recital la Venetia. Blonda a interpretat cinci piese, dintre care ultima in limba engleza. In afara… programului, Delia s-a ocupat de "filmari". Ea si-a exersat talentul de cameraman pe o digitala si a prins in imagini tot ce-a vazut prin Venetia. "Mi-a placut absolut totul, de la arhitectura pana la mancarurile italiene!". Si n-a ratat ocazia, ca de fiecare data cand ajunge in strainatate, sa-si cumpere haine. A colindat magazinele si si-a umplut valizele cu bluze, fuste si rochii. Ce nu i-a placut? Faptul ca trebuie sa mergi mult pe jos…

GRAN GALA. Catalin Botezatu nu putea nici el sa rateze Venetia anul acesta. Bineinteles ca si el a plecat tot in interes de serviciu: a fost invitat sa-si prezinte colectia "Chicago" in cadrul Venice Gran Gala, un eveniment ce a avut ca scop promovarea ecologica a insulei Sangiacomo in Paludo-Laguna Nord Venetia, dar si promovarea ecologiei Deltei Dunarii. Un bilet a costat 400 de euro, iar sala care nu era deloc mica a fost ocupata pana la ultima masa. Programul a fost impartit in doua, deschiderea fiind asigurata de unii dintre cei mai in voga artisti italieni, iar cea de-a doua parte a revenit romanilor (Catalin Botezatu, Delia si trupa Activ). Gazda serii a fost Ramona Badescu. Romanca este considerata de multi italieni ca fiind, la ora actuala, cea mai frumoasa femeie din Italia. Chiar daca nu s-a aflat pentru prima data la Venetia, Catalin nu a ratat ocazia de a vizita Piata San Marco, Palatul Dogilor, s-a plimbat cu gondola, a folosit in mod frecvent water-taxi-ul pentru a se deplasa de pe o insula pe alta. Iar la capitolul cumparaturi n-a fost deloc rezervat, investind o suma considerabila in masti. Spre deosebire de toate deplasarile sale efectuate in acest an (Indonezia, Malta, Islanda), designerul a reusit performanta de a nu-si pierde nici un bagaj. Insa tot si-a pierdut ceva: un inel Cartier, care i-a cazut de pe deget chiar in seara sosirii la Venetia.

ATEMPORALITATE. Paula Seling si-a filmat, cu ceva vreme in urma, cel mai frumos videoclip: cel de la piesa "Timpul". "Nu mai fusesem in Venetia pana atunci. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost ca orasul iti da un sentiment de atemporalitate. Era exact cum imi imaginam. Chiar asa cum il vazusem in documentarele de la televizor. Mi-a placut foarte mult si pensiunea unde am stat, si plimbarile pe jos, cladirile, bisericile. Dar cel mai interesant e sa vezi Venetia noaptea. M-am plimbat ore in sir pe canalele vieneze. N-am apucat sa savurez o plimbare cu gondola decat in timpul filmarilor. Caci o parte din videoclip s-a filmat in gondola. Mi-a parut rau ca am stat doar vreo trei zile. O patanie de neuitat a fost in ultima zi, cand ne-am hotarat sa mancam la o terasa. Nu ne-am mai uitat la preturi si am comandat fiecare ce-a vrut. Cand a venit nota de plata, ne-a cazut fata: aveam de achitat vreo trei sute de euro… Imi place la nebunie Venetia. A doua oara am fost acolo in timpul unui turneu pe care l-am avut in Europa. Era noapte, trebuia sa facem un popas, caci am mers foarte mult cu masina, si am hotarat sa ne oprim la Venetia". Multi se intreaba cum si cand s-a filmat videoclipul, caci Paula apare singura, in Piata San Marco, inconjurata numai de porumbei. Iata secretul: "Stiam ca piata este intotdeauna plina. Asa ca am filmat la ora 4:00 dimineata, cand nu era nimeni prin preajma", ne-a dezvaluit solista.

• PLACERI. Catalin Botezatu isi rezerva intotdeauna 100 de euro pentru o plimbare cu gondola

FASCINATIE

"Cel mai interesant e sa vezi Venetia noaptea. M-am plimbat ore in sir pe canalele vieneze. N-am apucat sa savurez o plimbare cu gondola decat in timpul filmarilor pe care le-am avut cand am realizat videoclipul piesei "Timpul" - Paula Seling

ELEGANTA SI STIL PRINTRE GONDOLE

Dana Savuica si-a reluat, de curand, emisiunea "5’shopping". Si unde se putea documenta mai bine decat in patria modei? Adica in Italia. Dana a fost la Venetia impreuna cu o echipa de filmare si a realizat reportaje interesante despre tendintele modei. A remarcat ca exista contraste puternice de stil si de eleganta, mai ales ca a prins exact perioada in care la Venetia a avut loc celebrul Festival de Film la care au venit sa participe nume mari ale cinematografiei mondiale. Pe langa faptul ca a vrut sa demonstreze ca este un atragator ghid al cumparaturilor, Dana Savuica a profitat de ocazie si si-a completat si ea garderoba, cu ocazia acestei depasari. Doar nu era sa rateze tocmai ea o asemenea oportunitate!

ATRACTIE

Venetia este un loc unic in lume. Daca ai pus piciorul aici, te indragostesti de ea iremediabil. Cele 117 de insulite aduna turisti din toate tarile. Ce le-a atras pe vedetele noastre? Plimbarile cu gondola, strazile inguste, restaurantele retrase, unde au mancat celebra pizza la lumina lumanarilor. Catalin Botezatu ne-a declarat ca este destinatia ideala pentru o vacanta si s-a oferit chiar sa ne fie ghid: "Gondolele au ramas simbolul romantismului venetian. Principalul traseu al sau este Canal Grande, avand de-o parte si de alta cladiri din caramida si din marmura, a caror imagine se reflecta in apa. Insulele sunt marcate de niste canale care pot fi circulate cu vaporetti, adica hidrobuze. Canal Grande se afla intre Gara centrala si Punta delle Salute pe o raza de 4 kilometri, in forma de S, si trece exact prin mijlocul orasului. Este strabatut de trei poduri, cel mai cunoscut fiind Rialto, al doilea la Academie si al treilea este cel situat in dreptul Garii. Cel mai frumos peisaj al traseului Canal Grande este Ca’ d’Oro, Casa de Aur. Insa cel mai vizitate locuri raman Piata San Marco si Palatul Dogilor", ne-a declarat cunoscutul designer, care cunoaste Venetia ca pe propriul buzunar.
  • ×
    Subiecte în articol: antimonden venetia