x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroën C1 - Maşinuţa challenger

Citroën C1 - Maşinuţa challenger

de Sebastian S. Eduard    |    06 Noi 2009   •   00:00
Citroën C1 - Maşinuţa challenger

Unii dintre noi strâmbăm din nas când trecem pe lângă maşinile din clasa mini, mai ales dacă au un preţ sub 10.000. Câţi însă au încercat să-şi rafineze opinia şi au urcat la volan?



EVIDENT PUŢINI. Primul contact nu este neapărat favorabil, mai ales dacă taman ai coborât din ceva care costă dublu sau triplu. Te adaptezi mai greu... apoi începi să îţi dai seama că băieţii aştia nu au făcut o treabă rea. La interior spaţiul este mult mai generos decât te aşteptai, iar micuţa se mişcă bine pentru un motor de 1 litru.  În trafic poţi specula orice breşă şi te uiţi ironic la baiatul cu seria 5 care nu poate să facă ce faci tu. O recupera el între două semafoare, dar apoi tu te strecori şi îi faci cu mâna. Devii brusc sportiv şi te transformi într-un fel de chalenger: treptat-treptat începi să experimentezi şi vezi că da, poţi să o faci şi pe asta, şi pe cealaltă. Cât despre parcare: cine a zis că în Bucureşti nu sunt locuri?

Aşa că uiţi că nu ai computer de bord, nu te mai holbezi la plastice şi priveşti cu satisfacţie nivelul carburantului care se încăpăţânează să rămână tot pe plin. Oare o fi pictat? E C1, nu-i Picasso...

Noi am testat

 Motorizare: 1.0 L/ 68 CP
 Acceleraţie: 0-100kmh: 13,7s
 Viteza maximă: 157km/h
 Cutie: 5+1
 Consum: 5,5/4,1/4,6 l

NEWS

GENA ŞOFATULUI. Incapacitatea anumitor şoferi de a conduce corect un automobil este condiţionată genetic, potrivit unui studiu realizat la Universitatea California. Oamenii de ştiinţă au descoperit faptul că persoanele care prezintă o anumită variaţie genetică au obţinut scoruri cu 20% mai slabe, comparativ cu persoanele care au o structură diferită a ADN-ului. Acest studiu ar putea fi explicaţia ştiinţifică pentru a justifica prezenţa în trafic a unui număr atât de mare de şoferi slabi, pentru că aproximativ 30% din americani prezintă această variaţie genetică. Cercetătorii au testat 29 de voluntari, dintre care 22 nu prezentau această variaţie genetică, cerându-le să conducă 15 tururi de pistă pe un simulator electronic şi apoi să repete acest test după o săptămână. Spre surpriza lor, ei au descoperit că şapte voluntari care aveau variaţia genetică au condus în mod constant mai prost decât colegii lor. Gena responsabilă pentru această variaţie controlează o proteină denumită "Brain-derived neurotrophic factor (BDNF)", care afectează memoria.

5358-106116-8.jpg

DESIGNUL ANULUI. Noul model Ford Fiesta a fost distins cu premiul "Designul Anului 2010 în România". Juriul, format din 27 de jurnalişti reprezentativi ai presei auto naţionale, a apreciat calităţile admirabile ale modelului Ford de clasă mică, Fiesta impunându-se cu eleganţă între cei şapte finalişti ai categoriei. Deşi concurenţa a fost una puternică, linia Kinetic Design a determinat membrii juriului să acorde un total de 154 de puncte modelului Ford Fiesta, acesta distanţându-se la 20 de puncte de ocupantul locului secund.

×
Subiecte în articol: auto