x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Clio 4. Ultima bijuterie a coroanei…

Clio 4. Ultima bijuterie a coroanei…

de Sebastian S. Eduard    |    12 Noi 2012   •   23:09
Clio 4. Ultima bijuterie a coroanei…
Sursa foto: Publicis Events France

Noul Clio mi-a adus aminte de un clip publicitar, de acum câţiva ani. O tipă ajunge cu maşina la o staţie de benzină şi când deschide clapa pentru a deşuruba buşonul de alimentare ţipă îngrozită: un păianjen îşi ţesuse de multă vreme pânza în acel loc…

Morala este la mintea găinii, şi cred că asta este prima concluzie după ce am încheiat testele cu Noul Clio. Sau cu Clio 4, dacă doriţi.

Consum
Într-un test extraurban făcut pe mai mult de 300 de km maşinuţa a consumat exemplar. Undeva pe la 4,6 l/100km, cu trei persoane la bord şi portbagajul plin mi s-a părut, personal, un record. Ştiam că în ultimele vreme propulsoarele Renault sunt din ce în ce mai anorexice, însă nu mă aşteptam la cifre atât de bune. Testul urban s-a dovedit şi el la fel de bun, situându-se până în 6%, uneori coborând chiar spre 5,5%.

Şi încă o informaţie: dacă vreţi mai puţin, activaţi butonul Stop & Start. Dacă vreţi şi  puţin, mai există şi cel "Eco”. Pe ultimul nu l-am mai apăsat. Nu nea-u ţinut nervii!

Design
În privinţa designului exterior – nimic de comentat. Noua culoare roşie arată extrem de bine pe formele actuale. Dacă ar fi ceva de spus, probabil că aş comenta, totuşi, uşoara discrepanţă între silueta sportivă şi propulsoarele relativ modeste. Noul Clio este oarecum "înşelător” la acest capitol şi "arată” mult mai bine decât "poate”.

Pentru cei care, însă, ţin să arate bine dar să aiba şi un consum bun este un punct forte, nu?

La interior, trendul tineresc este cel care dă tonul. Combinaţia roşu-negru, atât de pe scaune cât şi de pe planşa de bord binedispune. Şi, încă o dată, trebuie să spunem, dă bine. Ce-i drept, trebuie să spunem, toate aceste artificii de design, atât exterioare cât şi interioare, sunt oferite cu ajutorul pack-ului de design. De fapt, Noul Clio propune multiple variaţiuni de personalizare, singura problemă fiind decizia finală…

Impresia de maşină pentru tineri este accentuată şi de "gadgeturile” de la bord. Navigaţia se află pe un ecran touch-screen de 7 inch, extrem de uşor de manevrat, iar boxele sunt prevăzute cu un Bass Reflex de zile mari.

Noi am testat:

● Motorizare: 1.5dCi/90CP
● Cutie: 5+1
● Viteza maximă: 178kmh
● Acceleraţie 0-100kmh: 11,7s
● Consum:4,1/3,3/3,6

×
Subiecte în articol: Renault Renault Clio 4