x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Cu tănculeţul la asalt

Cu tănculeţul la asalt

de Dragos Stoica    |    17 Ian 2010   •   00:00
Cu tănculeţul la asalt

Poate e mult spus tănculeţ, dar totuşi Kia Soul are ceva din robusteţea unui vehicul amfibie. E de ajuns să o vezi numai câteva secunde ca să-ţi dai seama că ai în faţă un crossover inedit, dar atrăgător, cu un aer şic şi o eleganţă date de ornamentele cromate de la nivelul caroseriilor, combinate armonios cu jantele de 17 sau 18 inch.



Lansată în România în urmă cu mai puţin de o lună, Kia Soul este un hatchback în cinci uşi, cu tracţiune pe faţă, acoperiş înalt şi un ampatament neobişnuit de lung. Maşina oferă un habitaclu foarte spaţios, de nebănuit atunci când o vezi din afară. Mai ales pentru pasagerii din spate, surpriza va fi foarte mare, deoarece spaţiul este de-a dreptul generos, în timp ce capacitatea portbagajului se ridică la 340 de litri cu bancheta spate ridicată. În România, Soul a venit cu două motorizări, un diesel şi un "benzinar". Modelul pe care l-am testat chiar în prima zi de ninsoare abundentă a fost dotat cu motorul pe benzină de 1.6 litri GSL, cu patru cilindri şi control variabil al valvelor. Cu 124 de cai putere, acesta şi-a făcut bine datoria, mişcând cu lejeritate maşina a cărei greutate este puţin peste 1.300 de kilograme. Teoretic, viteza maximă este de 177 km/h. Transmisia este manuală, în cinci trepte, existând totuşi posibilitatea optării şi pentru o cutie automată, disponibilă însă doar pentru versiunea diesel. Situaţie în care primiţi şi o cotieră, disponibilă doar în acest fel. Ca pe vremea răposatului, când, pentru a cumpăra o bucată de brânză, luai şi două cutii cu biscuiţi. Lăsând gluma la o parte, motorul şi transmisia manuală au scos, în condiţii de iarnă, un consum de 6,5 l/100 km, nu cu mult peste ce dă constructorul în cartea tehnică, unde traficul urban este aşteptat să ridice ştacheta la peste 8 l/100 km.

Habitaclul este vopsit în două culori, roşu şi negru, materialele folosite sunt de calitate, iar spaţiile de depozitat în număr de 14 (da, nu e greşeală)! De fapt, interiorul este partea pe care proiectanţii au avut-o cel mai mult sub lupă. Sistemul audio are în standard şase boxe, cu conexiuni auxiliare gen Ipod, USB şi MP3, dar se poate opta şi pentru alte două boxe suplimentare, plus un difuzor amplasat pe consola centrală şi un subwoofer în portbagaj. De asemenea, pentru a accentua caracterul ludic al maşinii, există un sistem ambiental de lumini, mai exact de cercuri luminoase roşii, care înconjoară boxele situate în portiere şi care poate funcţiona în patru moduri diferite, pe ritm de muzică sau stinse complet. La testele de siguranţă, Soul a bifat examenul cum laudae cu cinci stele Euro NCAP, preţul său în România plecând de la 13.685 de euro pentru motorul pe benzină de 1.6 litri.

×
Subiecte în articol: auto