x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Drive - test: Sistemul care urca muntii

Drive - test: Sistemul care urca muntii

de Dragos Stoica    |    19 Feb 2006   •   00:00
Drive - test: Sistemul care urca muntii

Una dintre inovatiile care revolutioneaza condusul in regim de siguranta, sistemul 4MOTION este deopotriva puternic, adaptabil si rapid, indiferent de conditiile meteo in care este comandata masina.

Siguranta. Aceasta este senzatia principala pe care o ai la volanul lui Volkswagen Passat 4MOTION, una dintre cele mai complete game de masini de serie scoase recent de uzinele germane.

PUTERNIC. Disponibil in trei variante de motorizare, noul sistem 4MOTION i-a cucerit deja pe cei care l-au incercat. Indiferent de conditiile de rulare, o masina astfel echipata se comporta admirabil, usurand efortul soferului si dandu-le eventualilor pasageri senzatie de siguranta, putere si confort. Chiar si in conditiile unui drum inzapezit, tractiunea integrala asistata impiedica aproape total posibilitatea intrarii in derapaje in momentul unei actionari bruste si puternice a pedalei de acceleratie. 4MOTION este un sistem complex, care percepe cele mai mici diferente de rotatie intre cele doua punti. Prin intermediul a doua pistoane sub presiune, cele doua axe sunt practic cuplate automat impreuna, existand o foarte mica diferenta de patinaj intre cele doua punti. De asemenea, 4MOTION beneficiaza de un cuplu Haldex (distributie reglabila electronic intre axa fata si axa spate).

OFERTE. Modelul de top pe care este disponibil sistemul 4MOTION este Volkswagen Passat cu un motor 3,2 litri, sase cilindri in V, care dezvolta o putere de pana la 250 CP, pretul CIP pentru o asemenea masina ridicandu-se la 27.485 euro. Motorul este unul pe benzina, cu injectie directa, cutie automata DSG (cu ambreiaj dublu) si transmisie integrala, iar montat pe caroseria unei limuzine precum Volkswagen Passat, consuma in medie 9,8 l la 100 km. In ceea ce priveste accelerarea, noua motorizare Volkswagen Passat egaleaza Golf GTI (in doar 6,9 secunde atinge 100 km/h). Totodata, mai exista variantele 2.0 litri TDI, cu o putere de 140 CP, si 2.0 FSI (150 CP), al caror pret CIP pleaca de la 19.190 euro, in functie de dotari.

TEST. Strict legat de senzatia celui de la volan, masina este o bucurie. Condus in regim de iarna, Passat 4MOTION se comporta admirabil, indiferent de tipul de motorizare. Pe o zapada afanata de 20 de cm, rotile de pe fata nu s-au afundat nici macar o singura data, iar acceleratia calcata ferm chiar si in panta te face efectiv sa te scufunzi in scaun. In ritm de autostrada, masina se conduce usor, iar forta motorului, pe care nu o banuiesti din cauza silentiozitatii sale, te propulseaza usor catre viteze de croaziera. In curbe, directia se intareste putin, ceea ce nu este deloc rau. In pofida dimensiunilor impresionante, Passat 4MOTION este o masina destul de manevrabila si in oras. Raspunde usor la comenzi, iar sistemul de navigatie extrem de performant il impiedica si pe cel mai "distrat" sofer sa greseasca drumul. Rezumand, este o masina in tiparele germane, pentru care este suficienta numai precizarea locului de fabricatie drept garant de calitate.

Date tehnice


Volkswagen Passat 3.2 FSI 4MOTION
  • Pret CIP: 27.485 euro
  • Motor: 3.2 FSI
  • Putere: 250 CP
  • Cuplu: 320 Nm/3.200 rpm
  • 0-100 km/h: 6,9 secunde
  • Consum mixt: 9,8
  • Portbagaj: 541 litri
  • ×
    Subiecte în articol: auto masina passat volkswagen passat