La aproape patru ani de la lansarea din septembrie 2004, Dacia Logan a primit un facelift care subliniază tranziţia către maturitate a modelului ce a relansat uzina din Mioveni.
La aproape patru ani de la lansarea din septembrie 2004, Dacia Logan a primit un facelift care subliniază tranziţia către maturitate a modelului ce a relansat uzina din Mioveni.
Dominînd autoritar piaţa auto internă, Dacia a făcut primii
paşi spre viitoarele schimbări ale modelului care a readus constructorul de la
Mioveni printre jucătorii notabili din Europa.
SCHIMBARE. Nu
este vorba de o schimbare majoră, dar oricum se întrevăd cîteva dintre intenţiile
viitoare ale uzinei argeşene. Noul Logan are în prezent nişte linii ceva mai
lucrate decît generaţia precedentă. În faţă, calandrul a fost redesenat, aici găsindu-se
şi noul logo al mărcii, precum şi un bandou superior cromat. Modificările sînt însă
cel mai bine puse în valoare de noile faruri. Alungite faţă de precedentele
grupuri de lumini, acestea dovedesc că responsabilii Dacia au ţinut cont de plîngerile
privind disproporţia celor din primul val Logan faţă de dimensiunile
caroseriei. De asemenea, masca proiectoarelor a fost schimbată, fiind de acum
vopsită în culoarea caroseriei. În aceeaşi idee au fost înlocuite şi vechile
oglinzi laterale cu cele existente iniţial pe MCV. În spate, modificările apărute
sînt mai evidente. Uşa portbagajului este acum dotată cu un eleron încorporat,
pentru versiunile superioare de echipare existînd acum şi un element de decor
constînd într-o baghetă cromată. Bara de protecţie din partea posterioară a maşinii
este mai mare decît la prima generaţie, în timp ce cîrligul pentru tractare a
fost mascat sub un suport de plastic.
Aceleaşi motoare
Cel puţin pînă în 2010, nu se pune problema înlocuirii motoarelor care echipează modelul Logan. Maşina rămîne dotată cu cele trei motoare pe benzină, de 1.4 MPI (75 CP), 1.6 MPI (90 CP) şi 1.6 16 V (105 CP), precum şi cu cele două versiuni ale motorului diesel de 1.5 dCi, de 70 CP şi 85 CP. Ca posibilă modificare tehnică, constructorul studiază în prezent posibilitatea adaptării unei cutii de viteze automate.
Materiale şi tapiţerii noi
La interior, Logan a primit o planşă nouă de bord, cu o structură de tip fagure care joacă un rol important în protejarea genunchilor, aceasta fiind preluată de la Sandero. Panourile uşilor au fost înlocuite cu versiuni mai moderne şi mai ergonomice, iar volanul poate fi reglat pe înălţime. De asemenea, modelele tapiţeriilor au fost diversificate în funcţie de nivelul de echipare al maşinii. Foarte important în planul siguranţei, Logan este acum prevăzut cu un ABS Bosch 8.1 de ultimă generaţie, cu un repartitor electronic al forţei de frînare (EBV) şi cu asistenţă la frînarea de urgenţă (AFU), întregul sistem de frînare făcîndu-şi treaba excelent. Cît priveşte preţurile de comercializare ale maşinii, acestea rămîn neschimbate.