x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Qashqai s-a făcut mare

Nissan Qashqai s-a făcut mare

de Dragos Stoica    |    28 Mar 2010   •   00:00
Nissan Qashqai s-a făcut mare

Nu e o simplă vorbă goală, deoarece faceliftul crossoverului nipon beneficiază acum de o variantă de şapte locuri. Păstrând proporţiile şi încadrarea în clasa specifică, constructorul pare să se fi inspirat din versiunea similară a Loganului MCV. În fond, câtă vreme fac parte din aceeaşi mare familie, împrumuturile şi influenţele reciproce se poartă. Dacă nu credeţi, uitaţi-vă şi la Duster.

Oricum, e limpede că noul Qashqai va fi un jucător foarte important pe segmentul său. În intenţia de a evita canibalizarea cu Duster, strategia de grup a fixat preţurile de plecare exact acolo unde se termină cele ale SUV-ului de la Mioveni. Întâmplător? Deloc, mai ales că noul Qashqai a fost şi updatat din plin, atât ca design, cât mai ales la nivelul gadgeturilor de la interior. Paradoxal, preţul a scăzut cu 2.000 de euro faţă de generaţia anterioară! Maşina păstrează caracteristicile avute de la prima înfăţişare: este tot un SUV compact sau o compactă cu accente SUV, dar care oferă un portbagaj net superior faţă de ceea oferă o compactă banală (410 l), fără a mai vorbi despre aptitudinile off-road.

La exterior, designul a fost restilizat, cele mai im­por­tante modificări fiind aduse părţii frontale, care a de­venit acum ceva mai agresivă. Au apărut faruri noi, cu tehnologie LED, iar eleronul spate a fost reprofilat. Interiorul este însă capitolul asupra căruia constructorul s-a aplecat cel mai mult. Confortul este peste ce oferea generaţia anterioară, materialele sunt îm­bu­nă­tăţite, iar tapiseriile şi culorile folosite sunt noi. Plan­şa de bord a fost redesenată, computerul oferă toa­te informaţiile pe un ecran TFT, iar opţionalul sistem de navigaţie a fost înglobat în consola centrală, acesta devenind monitor pentru şofer în momentul mersului în marşarier. De asemenea, există cruise con­trol, sistem audio Bose cu şapte boze, cimatizare HVAC, Bluetooth din standard, precum şi, important, mai multe spaţii de depozitare. Alte plusuri obligatoriu de evidenţiat: şase airbaguri din standardul celei mai ieftine versiuni, dar mai ales ţinuta de drum a impresionat la superlativ. Se conduce ca o compactă, dar ai parte de înălţime la volan, iar ruliul nu există în curbe.

Sub capotă există patru motorizări, două benzi­nă (1.6 - 115 CP, 2.0 - 140 CP) şi două diesel (1.5 dCi - 105 CP, 2.0 dCi - 150 CP). Dintre acestea, doar benzinarul de 2 litri şi fratele său pe motorină au primit tracţiunea All Mode 4x4i. Disponibilă la motorizările 2.0 (140 CP) şi 2.0 dCi (150 CP), transmisia automată (6 trepte) se regăseşte atât în combinaţie cu tracţiunea 2WD, cât şi cu tracţiunea 4x4 la motorizarea pe benzină, în timp ce la motorizarea diesel poate fi obţinută doar în combinaţie cu tracţiunea integrală. Noul Qashqai vine acum în două versiuni de caroserie, Qashqai+2 fiind versiunea cu ampatament mai lung, de şapte locuri şi portbagaj cu capacitate mai mare. În funcţie de variantele de echipare, Qashqai pleacă de la un preţ de 16.990 euro (TVA inclusă). Adică exact de acolo unde se termină tariful pentru Duster.

×
Subiecte în articol: auto