x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noua CX5: şi frumoasă, şi devreme acasă!

Noua CX5: şi frumoasă, şi devreme acasă!

de Sebastian S. Eduard    |    30 Aug 2012   •   19:42
Noua CX5: şi frumoasă, şi devreme acasă!

Este un privilegiu sa "te dai' cu o masina multipremiata, la atat de scurt timp de la cuceriurea distinctiilor. Partea proasta este ca stacheta este deja ridicata, iar pretentiile si asteptarile sunt mari. Partea buna este ca Noua CX5 face fata acestora.

Design
Tocmai a primit din partea cititorilor AutoBild premiul pentru cel mai atractiv SUV iar spotul pentru promovarea ei a fost filmat pe Transfagarasan. Argumente suficiente pentru a sari in CX5 sa vedem ce-i poate tabla. Si pistoanele. Si mai ce vreti voi.

Designul este intr-adevar impresionant. Arata excelent, iar culorile stau bine pe ea. Si, credeti-ma, asta chiar poate deveni o problema.

Motorul
Noul motor diesel de 2.2L pe care l-am testat s-a dovedit excelent. Are cel mai scazut raport de compresie din lume, de 14:1, ceea ce se traduce printr-un consum redus cu 20% fata de versiunea anterioara si printr-un nivel mai scazut al emisiilor, modelul respectand normele de poluare Euro 6, ce vor intra in vigoare in 2014. Motorul beneficiaza de doua turbine, cea de-a doua avand rol in mentinerea nivelului de putere liniar inca de la turatii reduse si in eliminarea raspunsului intarziat la accelerare, prezent la alte motoare conventionale. Astfel, multumita inovatiilor tehnice, motorul diesel de 2.2l are o elasticitate crescuta, acul turometrului intrand in zona rosie abia dupa 5.200 de rotatii/min.

Calitate
Cat despre interior, acesta se conformeaza standardelor decalitate cu care Mazda ne-a obisnuit. In functie de versiune, CX-5 poate fi echipat cu sistemul RVM de monitorizare a "unghiului mort', sistemul de asistenta la depasirea liniilor ce delimiteaza benzile de mers (LDWS), sistemul de franare inteligenta in oras (SCBS) si sistemul de comutare automata intre faza lunga si scurta (HBC). La interior, noul SUV Mazda este echipat cu un display tactil color de 5,8 inci si un buton rotativ de comanda pentru controlul functiilor de divertisment. In functie de nivelul de echipare, se poate opta pentru un sistem de navigatie integrat, accesibil si usor de utilizat, realizat in colaborare cu TomTom, sau pentru perfomantul sistem audio surround Bose cu 9 difuzoare si tehnologie de compensare automata a sunetului Audio Pilot.

Noi am testat:
● Motorizare: 2.2L/175CP
● Cutie: automata
● Tractiune: 4x
● Viteza maxima: 204 kmh
● Acceleratie 0-100kmh: 9,4 s
● Consum: 6,4/4,9/5,5

×