x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Fiat Linea

Noul Fiat Linea

de Sebastian S. Eduard    |    22 Mai 2008   •   00:00

Recent pe piaţa românească, Fiat Linea a apărut şi în varianta de 120 de cai. Cu această motorizare Fiat nu face altceva decît să pună punctul pe i.

Recent pe piaţa românească, Fiat Linea a apărut şi în varianta de 120 de cai. Cu această motorizare Fiat nu face altceva decît să pună punctul pe i. Degeaba aveai o maşină frumoasă, bine echipată, întrucîtva cu aspect de limuzină, dacă propulsorul era puţin cam lent. Ne referim, evident la motorizările de 90 CP pe motorină şi 77 CP pe benzină. Acum, cu 120 de cai, Linea recuperează din mers şi arată că este o maşină de viitor.


APROAPE SPORT. De altfel 120 de cai pe benzină înseamnă... aproape o maşină sport. Vă rog să nu zîmbiţi ironic. O să constataţi că dacă vă proptiţi binişor piciorul în acce­leraţie veţi obţine un răspuns pe cît de prompt, pe atît de mulţumitor. Doar atingi suta în 9 secunde ceea ce este binişor. Unde mai pui că motorul – bine sonorizat – sună extrem de bine atunci cînd pofteşti să îl conduci sportiv.


SURPRIZE.
În rest, varianta de 120 de cai nu vă oferă multe surprize. Este ceva mai bine finisată – dar aici nu-mi dau seama dacă este vina demo-car-ului, sau italienii şi-au îmbunătăţit performanţele în acest domeniu. Oricum, e mai bine!


DOT
ĂRI. Că Linea este o maşină frumoasă, puteţi constata şi singuri. Scaunele de pe Emotion, pluşate, un sistem audio Blaupunkt şi comenzile pe volan nu pot decît să vă încînte. Parbrizul oferă o foarte bună vizibilitate, iar portbagajul este unul “românesc”. Adică... încape... fără număr. Ne referim la bagaje.
 

Noi am condus:

Motorizare: 1.4 T-Jet, 120CP Emotion
Cutie: 5+1
Viteză maximă:  200 km/h
Consum: 9,3/5,3/6,8
Acceleraţie: 0-100km/h: 9 secunde      
Preţ: 16.848 euro
 

News

SUV DE LA CÏTROËN. Cïtroën vrea sa vîndă în Romînia circa 100 de  Sport Utility Vehicle-uri (SUV) C-Crosser, primul astfel de automobil din istoria mărcii franceze, disponibil de la 27.276 de euro. Modelul va putea fi echipat cu două motoare, unul diesel şi unul pe benzină. Motorul pe benzină de 2,4 litri dezvoltă 170 de Cai Putere (CP) şi poate avea o cutie de viteze manuală sau una automată, în timp ce motorul diesel de 2,2 litri, de 160 CP, echipat cu filtru de particule, poate avea doar cutie de viteze manuală. Ultimele modele lansate de Cïtroën în Romînia au fost C4 Sedan şi Nemo (vehicul comercial uşor).


MAZDA ÎN ROMÅNIA.
În luna apri­lie Mazda a comercializat în Româ­nia 267 de vehicule, înregistrînd o creştere de 368% faţă de aceeaşi perioadă din 2007. Cel mai bine vîndut model a fost Mazda2, cu 137 de unităţi, urmat de Mazda6 şi Mazda3, cu cîte 39 de unităţi fie­ca­re şi de SUV-ul CX-7 cu 36 de uni­tăţi.


MAŞINI ELECTRICE.
Opel inten­ţio­nează să fabrice în Germania două maşini electrice bazate pe programul E-Flex şi pe conceptul Flextreme, pre­zentat anul trecut la Salonul Auto de la Frankfurt. General Motors (GM), proprietarul mărcii Opel, a anunţat recent derularea unor investiţii de un miliard de dolari, o parte dintre fonduri urmînd să fie alocate pentru mo­delele bazate pe E-Flex şi Flextreme. Programul E-Flex se bazează pe mo­delul concept Chevrolet Volt care va fi lansat în 2010.

×
Subiecte în articol: auto