x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Provocarea clasei medii, noul Citroën C5

Provocarea clasei medii, noul Citroën C5

de Dragos Stoica    |    11 Noi 2007   •   00:00
Provocarea clasei medii, noul Citroën C5

Aşteptat de aproape un an, noul Citroën C5 s-a infăţişat privirilor la 18 octombrie, intr-un eveniment care a avut loc la Paris, pe Champs élysées. Deloc intămplător ales, decorul centrului capitalei Franţei s-a potrivit perfect cu impresia lăsată de maşină.

Constructorul francez a lansat la jumătatea lunii octombrie noul C5, care impresionează prin designul dynamic şi aspectul agresiv pentru o limuzină.

Aşteptat de aproape un an, noul Citroën C5 s-a infăţişat privirilor la 18 octombrie, intr-un eveniment care a avut loc la Paris, pe Champs élysées. Deloc intămplător ales, decorul centrului capitalei Franţei s-a potrivit perfect cu impresia lăsată de maşină.

PERSONALITATE. Francezii ştiu să deseneze maşini şi o demonstrează din nou. Noul C5 este disponibil in două versiuni de caroserie, berlină şi break, ambele remarcăndu-se printr-un stil distinctiv. Cu 4,78 m lungime, 1,86 m lăţime şi 1,45 inălţime, berlina C5 se incadrează in topul autoturismelor din clasa medie. Paradoxal insă, noul C5 poate da aparenţa unui coupe, in funcţie de unghiul din care este privit. Cu toate acestea, vorbim despre o limuzină foarte elegantă, cu linii foarte dinamice. Văzută din faţă, maşina inspiră forţă, senzaţie amplificată in special de farurile alungite pe aripi şi mai ales a prizei de aer foarte mari. Aceleaşi faruri incadrează logo-ul mărcii, in timp ce părţile laterale ii dau lui C5 caracterul aerodinamic. In spate luneta are o formă concavă, aducănd aminte de cea folosită la clasa mare C6. In ceea ce priveşte break-ul, acesta este in mod firesc ceva mai lung, 4,83 m, şi o idee mai inalt, 1,48 m. In general, aerul respirat de maşină nu se schimbă, rămănănd din plin senzaţia unei reuşite a designerilor de la Citroën.

SIGURANŢĂ. In funcţie de nivelul de echipare, noul C5 este disponibil cu două pănă la nouă airbag-uri. Acest model este primul din segmentul clasei medii care oferă un pedalier pliabil. In cazul unui impact, se străng imediat pedalele de ambreiaj şi frănă, reducăndu-se astfel riscul unei accidentări la picioare. Pasagerul din dreapta şi şoferul sunt protejaţi de airbag-uri frontale şi laterale, care işi corectează presiunea in funcţie de forţa impactului. Tot pentru şofer, Citroën a redesenat şi un airbag cu focus asupra genunchilor acestuia. Pasagerii din spate sunt protejaţi de airbag-urile cortină, dar există, opţional, şi airbag-uri pentru protecţia capului.

Motorizări - Şapte variante

Doritorii pot opta pentru trei variante de motorizare pe benzină şi nu mai puţin de patru pe motorină. Cel mai mic motor pe benzină este de 1,8 litri şi 127 de CP, următorul are 2,0 litri şi scoate 143 de CP, iar liderul de putere este un V6, cu 215 CP şi 3,0 litri. Diesel-urile se bazează pe tehnologia HDI, la care a fost adaptat un filtru de particule pentru a păstra emisiile toxice la nivel minim. Puterea propulsoarelor diesel este de 110 CP, 138 CP, 173 CP şi 208 CP. Cele şapte motoare beneficiază de mai multe tipuri de transmisii manuale şi automate, care sunt disponibile in funcţie de nivelul de echipare.

Deocamdată preţurile nu sunt cunoscute in Romănia, unde maşina va fi disponibilă de la inceputul lui 2008. Oricum, existănd şapte variante, preţurile vor fi foarte variate.

Interior - Bord sofisticat

Beneficiind de forme solide, bordul noului C5 dă senzaţie de putere şi rezistenţă. Consola centrală este disociată de acesta, fapt care amplifică senzaţia de spaţiu şi confort. Maşina este echipată cu volan cu centru fix, care are amplasate la indemănă funcţiile folosite des, precum control audio, telefon, cruise control etc. Tabloul de bord păstrează caracteristica de bază a ultimelor generaţii Citroën, respectiv un nivel căt mai avangardist de tehnologie. In standard, noul C5 este dotat cu cruise control şi limitator de viteză, iar versiunile care au suspensie pneumatică sunt echipate cu frănă de staţionare electrică şi asistenţă la plecare in pantă. Opţional, există şi asistenţă la parcare, precum şi o nouă generaţie a sistemului de navigaţie NaviDrive, acesta fiind unul dintre cele mai performante de pe piaţa auto.

×
Subiecte în articol: auto noul