x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Skoda Yeti - Impresionantă în off-road

Skoda Yeti - Impresionantă în off-road

de Sebastian S. Eduard    |    23 Oct 2009   •   00:00
Skoda Yeti - Impresionantă în off-road

Lansată zilele trecute în România, Skoda Yeti a făcut o impresie deosebit de bună celor care deja au testat-o. Sub aparenţa inofensivă, Yeti ascunde o inimă mare şi a dovedit că poate face faţă cu succes unor drumuri off-road, unde oamenii nu îndrăznesc să intre decât cu 4x4 "profesionale".



Responsabil pentru asta este un sistem electronic complex (Haldex), care, printre altele, îţi restricţionează turaţia, dar în acelaşi timp ţine viteza constantă pe timpul coborârii şi repartizează cuplul astfel încât, dacă măcar una dintre roţi are aderenţă, reuşeşti să o scoţi la capăt. Şi acestea sunt numai câteva exemple.

Pe şosea, Yeti se comportă la fel de admirabil. Ţinuta de drum este bună şi, chiar dacă nu ai o acceleraţie care să te proptească în scaun, suspensiile (remarcate, de altfel, şi în off-road) fac toţi banii şi îţi asigură confortul necesar.

Yeti este prezent pe piaţă cu cinci motorizări, dintre care trei pe motorină, cu preţuri pornind de la 15.466 de euro.

Noi am testat

 Motorizare: 2.0 TDI/140CP
 Acceleraţie: 0-100 km/h: 9,9 s
 Viteza maximă: 190 km/h
 Cutie: 6+1
 Consum: 7,6/5,2/6,1l

NEWS

EURO-STATISTICI.
Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Europa (UE şi ţările EFTA) au crescut cu 25,2% în primele nouă luni, pe o piaţă în scădere cu 6,6%, sprijinite de programele de casare implementate de guvernele mai multor state, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile. Astfel, numărul de autoturisme Dacia noi înmatriculate în Uniunea Europeană, excluzând Malta şi Cipru, şi în statele EFTA (Elveţia, Norvegia, Islanda) a crescut de la 139.025 de unităţi în perioada ianuarie-septembrie 2008, la 174.080 de unităţi în intervalul similar din 2009. Volkswagen a fost, în primele nouă luni, grupul cu cel mai mare număr de autoturisme noi intrate în circulaţie pe pieţele europene, de 2.330.332 de unităţi, în scădere cu 1,4%, fiind urmat de PSA Peugeot Citroen, General Motors, Renault şi Fiat. Cea mai mare piaţă din Europa pentru autovehiculele noi destinate transportului pasagerilor a fost în primele nouă luni Germania (2.990.766 de unităţi, în creştere cu 26,1%), urmată de Franţa şi de Italia.

BLUE MOTION. Săptămâna trecută a intrat pe piaţă cea de-a doua generaţie a modelului Golf BlueMotion. Cel mai economic Golf din toate timpurile (3,8 l/100 km, după cifrele oficiale) mizează pe noul motor cu tehnologie common-rail, de 1,6 TDI care dezvoltă 105 CP, pe sistemul de pornire-oprire la staţionarea autovehiculului, precum şi un sistem de recuperare a energie de frânare.

×
Subiecte în articol: auto