x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Toyota România recheamă în service 11.835 de vehicule

Toyota România recheamă în service 11.835 de vehicule

10 Feb 2010   •   00:00

După ce constructorul nipon a recunoscut la nivel mondial existenţa unor probleme la pedala de acceleraţie, Toyota România a lansat acţiunea de rechemare în service a 11.835 de maşini posibil afectate la nivelul întregii ţări.

Posesorii acestor vehicule vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care şi-au achiziţionat maşina, prin care vor fi invitaţi pentru programări în service. Verificarea unei maşini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmând să fie suportate de companie.  

Campania de rechemare este o măsură preventivă care are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de producător (Toyota Motor Europe), chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nici o problemă la nivelul pedalei de acceleraţie. În România, la fel ca şi în Europa, nu a avut loc nici un accident cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei de acceleraţie.

"Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clienţilor noştri. Îi asigurăm că, pentru noi, siguranţa şi satisfacţia lor e mai presus de orice. De aceea iniţiem această campanie preventivă de recall; în acest moment, preocuparea noastră cea mai mare este aceea de a soluţiona cât mai urgent şi eficient această situaţie şi de a ne asigura că toate maşinile au fost verificate", declară George Kyriazis, director general Toyota România.

La modelele incluse în acţiunea de rechemare există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să ramână blocată mecanic într-o poziţie parţial apăsată sau să revină lent la poziţia normală. Uzura progresivă în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apăsată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în cel mai rău caz, să ramână parţial apăsată. Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include instalarea unei plăcuţe de oţel în ansamblul pedalei de acceleraţie, menită să creeze un spaţiu care reduce frecarea din interiorul mecanismului.

Modelele vizate şi perioadele de producţie sunt următoarele la nivel european:
·        AYGO (Feb. 2005 - Aug. 2009)

·        iQ (Nov. 2008 - Nov. 2009)

·        Yaris (Nov. 2005 - Sep. 2009)

·        Auris (Oct. 2006 - 5 Jan. 2010)

·        Corolla (Oct. 2006 - Dec. 2009)

·        Verso (Feb. 2009 - 5 Ian. 2010)

·        Avensis (Nov. 2008 - Dec. 2009)

·        RAV4 (Nov. 2005 - Nov. 2009)


În afara acestora, Toyota România va verifica şi cele şapte unităţi vândute din ultima gamă a modelului hibrid Prius, pentru depistarea unor eventuale probleme la sistemul de frânare.

×
Subiecte în articol: auto