x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Un pas înainte

Un pas înainte

de Dragos Stoica    |    20 Sep 2009   •   00:00
Un pas înainte
Sursa foto: /

Dacia Sandero Stepway deschide drumul spre viitorul SUV care va fi construit la Mioveni. Cu garda înălţată faţă de modelul standard, Stepway oferă acum posibilitatea de a intra pe drumuri de ţară mai accidentate, dar i-ar fi stat mai bine cu o tracţiune 4x4.



La prima vedere, ai senzaţia că te afli în faţa primului crossover românesc. Comparativ cu Sandero cel clasic, noua versiune impresionează imediat la exterior prin aspectul mai robust, dar totodată elegant, blocurile de lumini contribuind decisiv la reuşita de design a maşinii. Mai pe româneşte, Stepway arată bine, poate cel mai interesant din tot ce a scos Dacia din istoria sa de până acum. Dacă Logan este, orice s-ar spune, un hibrid, Sandero Stepway preia elemente estetice de la vechea gamă Dacia 1310, vizibile mai ales la grila frontală, dar se vede totuşi că este o maşină scoasă în mileniul trei. La o enumerare rapidă, se remarcă masca de faruri de culoare neagră, bandoul superior cromat al calandrului, jantele de aluminiu de 15'', retrovizoarele exterioare, mânerele interioare de portiere, baghetele laterale cu aspect crom satinat şi ornamentul cromat al eşapamentului. Principala caracteristică a lui Stepway faţă de original este înălţarea gărzii la sol cu 20 mm, acum ajungându-se la un total de 175 mm, ceea ce reprezintă o valoare de crossover. Ţinuta de drum a maşinii nu suferă însă, iar rularea cu Stepway pe şosea este plăcută, maşina rămânând la fel de stabilă. Talia automobilului te ajută în trafic, te afli cu privirea deasupra tuturor berlinelor de pe şosea, iar eventualitatea ieşirii pe drumuri de ţară sau forestiere nu reprezintă o problemă. Pe scurt, fără să vorbim despre condiţii speciale, adică zăpadă şi noroi adânc, Stepway se descurcă bine, benefiicind de suspensii adaptate perfect.

Dacă aspectul exterior este o reuşită, lucrurile nu stau la fel şi la interior. Stepway este o maşină destul de spartană, dispărând două din cele patru boxe ale sistemului Blaupunkt de la Sandero clasic. Nu poţi conta nici pe informaţiile computerului de bord, care aici nu există, în timp ce materialele plastice nu impresionează. La capitolul siguranţei pasive, există doar două airbaguri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta, cele laterale nefiind disponibile. Spaţii de depozitare sunt suficiente, aerul condiţionat îşi face treaba onorabil, însă dacă rulezi cu mai mult de 130 km/h vei avea reale probleme cu zgomotul făcut de motor. Am lăsat la urmă capitolul motorizărilor, pentru că aici nu este nimic nou. Sandero Stepway este disponibil doar în două variante, cea pe benzină, de 1,6 MPI 90 CP, şi dieselul 1,5 dCi 70 CP. Maşina testată, al cărei preţ este de 9.200 de euro, a avut sub capotă motorizarea pe benzină, iar consumul a fost bun, ridicându-se la 7,5 litri/100 km. Cu o garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri, Stepway e o maşină pe care te poţi baza, dar în acelaşi timp regreţi că nu e disponibilă cu o tracţiune 4x4. Rămâne să aşteptăm viitorul SUV de la Mioveni.

DATE TEHNICE
Capacitate: 1.598 cmc
Putere: 90 CP
Cuplu: 128 Nm/3.000 rpm
Transmisie: manuală, în cinci trepte
Acceleraţie 0-100 km: 12,4 secunde
Viteză maximă: 163 km/h
Volum portbagaj: 320 l (normal) - 1.200 (banchetă rabatată)
Greutate: 1.095 kg
Consum mediu: 7,5 litri/100 km
Rezervor: 50 l
Preţ: 9.200 de euro

×
Subiecte în articol: auto