Dupa masina de lux lovita la indicatiile unor cheflii si basculanta blocata pe linia de tramvai, reclama la coniacul Unirea lasa fara lumina un cartier si vrea sa electrocuteze piata bauturilor alcoolice.
Un muncitor sapa un sant. Ceilalti muncitori joaca table si dau indicatii celui mai nou. ăâ¬Å¾Nu asa ma! Ia mai de jos de coada si da-i tare. - Tine, ma, de la mijloc, si da-i la fix, intelegi? - Roootesti... si dai cu ascutisul!" ...ăâ¬Å¾- Ne mai tii mult ma? - Imediat!" Muncitorul loveste cu tarnacopul o retea de curent electric. Lumina se stinge in apartamentele gospodinelor. Omul se electrocuteaza si ajunge la spital. Amarati, colegii omului mai beau niste coniac, sa le mai treaca supararea.Echipa
De ceva timp incoace, coniacul Unirea este marca inregistrata. Producatorul acestei marci continua campania de promovare a produsului cu un nou clip realizat de agentia de publicitate NextCap impreuna cu Castel Films. Filmul a fost regizat de Radu Muntean, iar operator a fost Tudor Lucaciu. De altfel, toate spoturile coniacului au fost facute de cei doi, spune Florian Radu, brand manager al firmei producatoare. Cel cu masina lovita a fost primul clip. Al doilea este cel cu basculanta blocata pe sina de tramvai. Replicile acestuia au intrat deja in folclor: ăâ¬Å¾Probleme, ma? Probleme?".
Un fapt de viata
Reclama prezinta ăâ¬Å¾un fapt de viata". Poporul roman are foarte mult umor, spune Florian Radu. In viziunea sa, caracteristicile romanului sunt ăâ¬Å¾misto-ul, sfaturi la care nu ne pricepem sau pe care noi nu le punem in aplicare". ăâ¬Å¾In caz ca se intampla ceva nasol sa putem sa spunem ca noi nu am fost implicati, n-avem nici o vina."
La spot s-a lucrat doua zile, in Bucuresti. Doar trei dintre cei cinci protagonisti sunt actori. Clipul a fost filmat la intersectia Strazii Lizeanu cu Maica Domnului si a costat 50.000 de dolari. Nu s-a putut opri curentul ăâ¬Å¾de-adevaratelea" nici macar pentru cateva secunde. Asa ca au folosit un artificiu. Solutia salvatoare a fost calculatorul.
Noua campanie
Oamenii din spatele coniacului Unirea au vrut sa dea un aspect moralizator reclamei. Romanii sunt in viziunea lor un popor care, ăâ¬Å¾prin definitie, nu se duce la psihiatru". Romanul se inconjoara de prieteni si-si varsa sufletul la un pahar. Lui Florian Radu i se pare mult mai corect, pentru asta sunt prietenii.
Cine bea Unirea?
ăâ¬Å¾Unirea este o bautura populara, fara pretentii, sa spunem ca cine stie ce face sau altceva", spune Florian Radu.
Pretul de pe piata al bauturii, undeva in jur de 50.000 lei, a fost stabilit in functie de publicul-tinta si de veniturile acestuia. Potrivit lui Florian Radu, consumatorii acestui coniac sunt cei care au venituri mijlocii si mici, barbati cu studii medii cel mult.
Costin Anghel
Cine-i dur si aprig...
Firma a mai lansat de curand si un spot pentru ăâ¬Å¾Rachiul aprig de Calnau". Niste baieti de cartier, mai de la tara, se tatueaza. Ca sa indure durerea beau din Rachiul aprig. Dupa tatuare se plimba cu masina ca sa-si arate tatuajele si ăâ¬Å¾muschii". ăâ¬Å¾Au si ei momentul lor, se cred cool", afirma Radu. ăâ¬Å¾Cei care beau rachiu sunt aspri, asa e si viata lor. Asta am vrut sa evidentiem", explica Radu. Baietii din reclama par mari si ăâ¬Å¾dubiosi". Baietii sunt, de fapt, cascadori. ăâ¬Å¾Fierarul" are si o pasiune... ăâ¬Å¾face machete de tancuri, masini, participa la concursuri", afirma Radu. Spotul la rachiu a fost filmat la Potigrafu.