Pacienţii români suferă cel mai mult în Europa din cauza lipsei de informaţii, susţine raportul "Empowerment of the European Patient - Options and Implications", publicat la 31 martie la Bruxelles.
În acest clasament, România se plasează pe locul 30 în Europa. Pe primul loc se află Danemarca, urmată de Germania şi Finlanda.
Raportul arată că pacienţii români au nevoie de o informaţie uşor de înţeles despre sistemul de sănătate: un sistem de informare online sau prin telefon, 24 de ore din 24, precum şi cataloage cu medici. La fel de important ar fi un catalog cu clasamente în funcţie de calitate, pentru a putea facilita alegerea medicilor şi a spitalelor.
Aceste măsuri ar ajuta la procesul de transformare a pacienţilor în parteneri activi în sistemul de sănătate, se precizează în comunicatul de presă al Health Consumer Powerhouse. Raportul mai consideră că nu doar banii sunt importanţi în domeniul informării pacienţilor, ci şi ambiţia de a stabili pe cine anume doreşte să servească sistemul de sănătate.
România este devansată de Ungaria de pe locul 7, Slovenia pe 9, Slovacia pe 10, Cehia pe 19 sau Polonia pe 25. Există o lipsă de motivaţii financiare care să suporte alegerile informate, dar şi o lipsă de informare şi implicare a pacienţilor în luarea deciziilor. Clasamentul Patient Empowerment grupează 18 indicatori în 4 categorii: Drepturile pacienţilor, Informare, Health Technology Assessment (HTA) şi Motivaţii financiare. Fiecărei subdiscipline i se acordă un coeficient de importanţă, ajungându-se în final la un scor dintr-un maxim posibil de 1.000 de puncte.
Câştigătorii pe categorii sunt: Drepturile pacienţilor: Elveţia; Informaţie: Danemarca; Health Technology Assessment (HTA): Danemarca.
Citește pe Antena3.ro