SUV-ul de dimensiune medie al celor de la BMW este construit în SUA, dar păstrează cu exactitate toate rigorile pe care le presupune precizia germană. Cu un motor diesel de 2.0 litri şi o transmisie Steptronic în opt trepte, maşina rămâne la fel de impresionantă ca în momentul intrării în producţie a celei de-a doua generaţii, în 2010
Mare diferenţă între prima şi cea de-a doua generaţie a lui BMW X3! La peste doi ani de la intrarea în producţie, SUV-ul mijlociu cu pedigree american, căci se fabrică peste ocean, nu are prea multe în comun cu predecesorul său. Iar asta se vede inclusiv din faptul că, deşi a trecut o perioadă destul de însemnată de la apariţia sa pe şosele, a doua variantă a lui X3 este şi acum la fel de actuală, fără să-şi fi pierdut ceva din calităţile estetice. În schimb, dacă vă uitaţi la primul X3, e limpede că ceva nu se mai potriveşte cu momentul actual.
Despre designul exterior am mai vorbit şi cu alte ocazii. Este aproape identic sau măcar seamănă mult cu cel al unui X5, în timp ce dimensiunile sunt ceva mai mici. Nu însă cu mult, deoarece a doua generaţie a lui X3 are fix mărimea primeia de X5, care între timp a mai crescut şi el, la rândul său. Oricum , este de efect, iar principalul barometru de apreciere, respectiv numărul de capete întoarse pe stradă, a funcţionat şi acum din plin. La interior, maşina este conservatoare, dar, cel puţin după părerea mea, în acest caz este o calitate. Desenul planşei de bord şi consola centrală uşor orientată spre şofer sunt amănunte inconfundabile ale bavarezului care a cucerit lumea. Spaţiul de care pot beneficia cinci conducători adulţi este un superlativ, chiar şi în condiţiile în care cei din faţă au dimensiuni ceva mai generoase. Lucru de altfel probat. Iar despre calitatea materialelor n-are sens să vorbim, pentru că BMW n-a făcut niciodată rabat pe zona aceasta. Tehnologia rămâne aceeaşi, adică una de top, pentru că e greu s găseşti ceva mai bun decât sistemul Multimedia iDrive, foarte simplu de folosit.
Sub capotă am avut parte de un motor diesel de 2.0 litri, care produce 184 cai-putere şi are un moment maxim de 380 Nm, de la 1.750 la 2.750 rpm. Coroborat cu transmisia automată Steptronic cu opt rapoarte, ansamblul este unul reuşit. X3 se mişcă uşor atât în trafic urban, cât şi afară. Sau în off-road, dar despre asta vorbim imediat. Consumul oficial avansat de germani este de 5,6 litri la suta de kilometri. După mai mult de 600 de kilometri parcurşi, am înregistrat o valoare mixtă de 8,1 litri, cu precizarea obligatorie că maşina testată era nou-nouţă, iar consumul se stabilizează undeva în jurul valorii de 2.000 de kilometri, scăzând de obicei cu aproximativ 20% faţă de perioada de aşa-zis rodaj. Stilurile de condus au fost diferite, de la economic în oraş la alert pe autostradă şi ceva mai sportiv pe drumuri virajate de munte. Maşina s-a descurcat excelent şi pe drumurile îngheţate bocnă, în pantă, la deal sau la vale, unde sistemele de asistenţă şi-au preluat imediat rolurile, iar traseul a fost parcurs în maximă siguranţă. Un capitol aparte a fost zona de off-road, cu zăpadă din plin, unde tracşiunea integrală xDrive a ajutat X3 să facă faţă oricărei provocări. Dacă altădată ar fi stârnit mai degrabă zâmbete, nu întâmplător a ajuns acum BMW să-şi lanseze modele noi pe pârtiile de schi!
Date tehnice
■ Cilindree: 1.995 cmc
■ Putere: 185 CP/4.000 rpm
■ Cuplu maxim: 380 Nm/1.750 – 2.750 rpm
■ Transmisie: automată Steptronic, opt trepte
■ Acceleraţie 0-100 km: 8,5 s
■ Viteză maximă: 210 km/h
■ Consum mixt oficial: 5,6 l/100 km
■ Volum portbagaj: 550 l