x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Piaţa auto merge tot cu frâna trasă

Piaţa auto merge tot cu frâna trasă

de Sebastian S. Eduard    |    21 Feb 2013   •   14:40
Piaţa auto merge tot cu frâna trasă
Concluzie: cumpărăm maşini în număr din ce în ce mai mic; le preferăm pe cele foarte vechi şi nu dăm mai mult de 5000 de euro

Intenţia românilor de a achiziţiona autoturisme în perioada următoare a scăzut cu 12%. S-a diminuat atât intenţia de cumpărare a maşinilor rulate cu 10%, cât şi intenţia de cumpărare a maşinilor noi cu 2%, conform studiului “Analiza pieţei auto 2012 din România” realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown. Dintre cei care vor să îşi cumpere o maşină, majoritatea va prefera să-şi cumpere una second hand. Mai mult, 47,1% dintre cei care îşi vor lua o maşină la mâna a doua spun că nu au de gând să investească mai mult de 2.000 – 5.000 de euro.

Îmbătrânirea parcului auto

Acest lucru pare a fi sincronizat şi cu evidenta îmbătrânire a parcului auto existent. În ultimii cinci ani, în perioada 2008 – 2012, numărul de maşini a crescut de la aproximativ 3,5 milioane la 4,5 milioane. Cu toate acestea, dacă în 2008 media vechimii unei maşini  era de 10 ani, acum este de 12 ani. Conform sondajului 31% dintre maşinile existente pe piaţă în acest moment au o vechime între 6 şi 10 ani, iar alte 22% între 11 şi 15 ani. Cumulând datele, calculăm că 53% dintre maşinile în piaţă au o vechime între 6 şi 15 ani.

Principala opţiune de achiziţie a unei maşini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%.

Dacă ne raportăm la intenţia de achiziţie a unei maşini rulate, Volkswagen se află în topul preferinţelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%.

Da, Bucureştiul este un oraş aglomerat şi acest lucru ne este confirmat şi de statistici. Dacă media pe ţară este de 207 maşini/1000 de locuitori, în Bucureşti media este 463 maşini/1000 de locuitori – mai mult decât dublu. Pe alte poziţii fruntaşe în topul judeţelor aglomerate se află Timiş şi Cluj.

Asigurări

Statistici interesante ne sunt oferite şi în domeniul asigurărilor auto. Faptul că suntem sărăci ne este confirmat de procentajul celor care, atunci când trebuie să-şi facă o asigurae obligatorie RCA se uita mai întâi la preţul serviciului. Nu mai puţin de 57% dintre repondenţi spun că în primul rând contează preţul; alţi 28,6% se uită mai întâi la notorietatea asiguratorului.

Cât priveşte poliţa CASCO, 50,6% declară că nu deţin acest instrument de asigurare opţională.

Unde ne reparăm maşinile? Este o întrebare care conduce iar la răspunsuri interesante. Peste jumătate, 52,4% spun că apelează la un service independent, ca alternativă la service-urile de firmă, mult prea scumpe. La astfel de service-uri apelează 19% în timp ce 28,6% răspund că îşi repară maşina în regie proprie. În curtea blocului sau ca Gigi Becali, cu ranga!

Preferinţe şi preferinţe


În topul preferinţelor românilor cu privire la nivelul de satisfacţie al autoturismului condus se află marca Honda, acumulând 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomandă datorită gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de întreţinere şi service.

Şoferii care rulează maşina un număr mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum în afara oraşului şi s-a clasat pe locul al doilea la costul de întreţinere, în timp ce Citroen a obţinut cea mai bună notă la consumul în oraş. Nissan ocupă locul al doilea la nivelul de satisfacţie în privinţa service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.

“Analiza pieţei auto 2012 din România” este al patrulea raport anual dezvoltat de Auto.ro, lider al vânzărilor de maşini şi servicii auto din mediul online, în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada iunie-decembrie 2012, pe un eşantion reprezentativ de 11.740 de respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a fost sondajul online.

×