Porsche Macan s-a lansat, luni seara, şi în România. Lume multă a venit să admire atât de aşteptatul Porsche, care îşi propune să facă furori printre cei care au un buget considerabil. Nu l-am testat încă, dar la prima vedere, “Tigrul” (“Macan” este cuvântul indonezian pentru “tigru”) ne-a impresionat...
Porsche îşi extinde gama prin includerea unei noi clase de vehicule. Macan este primul Porsche care pătrunde în segmentul SUV-urilor compacte, hotărât să stabilească noi standarde în ceea ce priveşte dinamica şi plăcerea de a conduce – atât pe asfalt, cât şi pe teren accidentat. Macan combină manevrabilitatea caracteristică modelelor Porsche încă de la apariţia acestora: valori maxime de acceleraţie şi frânare, putere extraordinară a motorului, agilitate extremă şi precizie optimă a direcţiei. În plus, toate aceste caracteristici sunt însoţite de un înalt nivel de confort şi uşurinţă în utilizarea de zi cu zi. ADN-ul sportiv al lui Macan, asemeni tuturor maşinilor sport Porsche, este recunoscut imediat în forma exterioară. Profilul coborât şi lat al SUV-ului nu are rival. Capota alungită şi linia uşor înclinată a plafonului accentuează impresia generală de eleganţă şi dinamică sportivă. Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi preluate de la modelele sportive ale Porsche, fiind clar încă de la prima privire că Porsche Macan se anunţă ca prima sportivă din segmentul SUV-urilor compacte. Macan este “Made in Germany", fiind produs la uzina Porsche din Leipzig.
Gama Macan este formată din trei modele în momentul lansării. Macan S1) este echipat cu un motor V6 biturbo de 3 litri cu o putere de 340 CP (250 kW), transmisie integrală permanentă şi ambreiaj multidisc controlat electronic. Transmisia integrală este dotare de serie pentru toate modelele Macan. Puterea este transmisă către roţi prin intermediul unei transmisii cu dublu ambreiaj si 7 trepte de viteză cum a fost solicitat şi aproape fără întreruperi ale forţei de tracţiune, care permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde (sau 5,2 secunde cu pachetul opţional Sport Chrono). Maşina atinge o viteză maximă de 254 km/h, iar consumul de combustibil conform ciclului NEDC*) se situează între 8,7 şi 9 litri/100 km.
Macan S Diesel2) este alergătorul de cursă lungă şi consum redus dintre cele trei modele. Motorul său V6 turbo diesel de 3 litri are un consum în ciclu NEDC*) de numai 6,1 – 6,3 litri/100 km, corespunzând unor emisii de CO2 între 159 şi 164 g/km. Cu toate acestea, datorită puterii de 258 CP (190-kW) a motorului său, Macan S Diesel accelerează de la 0 la 100 km în doar 6,3 secunde (sau 6,1 cu pachetul opţional Sport Chrono) şi atinge o viteză maximă de 230 km/h.
Fiind modelul de top al gamei, Macan Turbo3) va fi cea mai puternică maşină din segmentul SUV-urilor compacte. Motorul V6 biturbo de 3,6 litri, utilizat în premieră pe un Porsche, atinge pentru prima dată o capacitate de 400 CP (294 kW) şi propulsează vehiculul de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. Cu pachetul Sport Chrono, acest timp poate coborî până la 4,6 secunde. Chiar dacă viteza maximă atinge 266 km/h, Macan Turbo are un consum în ciclu NEDC*) de numai 8,9 - 9,2 litri/100 km.