x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Maşina perfectă pentru român: 3.500 de euro, nemţească, cu climă şi TDI

Maşina perfectă pentru român: 3.500 de euro, nemţească, cu climă şi TDI

de Sebastian S. Eduard    |    17 Iul 2014   •   17:16
Maşina perfectă pentru român: 3.500 de euro, nemţească, cu climă şi TDI

De la începutul crizei piaţa auto românească s-a orientat din ce în ce mai mult către secon-hand. Dacă întrebi pe cineva care este bugetul pe care îl are pentru achiziţionarea unei maşini second hand, o să constaţi că îţi va da o sumă care variază între 3.500 şi 6.000 de euro. Potrivit lui Mihai Cune, business manager la Autovit.ro, cea mai mare platformă online de anunţuri auto, preţul mediu de achiziţie în 2013 a fost de 3.500 de euro, iar pentru 2014 este estimat un nivel asemănător.

Preţul, elementul esenţial

Pe platforma online Autovit.ro, 58% dintre maşinile puse la vânzare au preţuri sub 5.000 de euro, iar 80% sunt sub 10.000 de euro. Cele mai multe anunţuri - 32% - sunt pentru maşini cu preţuri între 1.000 şi 3.000 de euro, 24% pentru maşini de 5.000-10.000 de euro, 23% pentru maşini de 3.000-5.000 de euro, 13% pentru maşini cu preţuri între 10.000 şi 20.000 de euro şi 5% pentru maşini oferite la preţuri de peste 20.000 de euro. “Preţul este elementul esenţial în România în alegerea unei maşini second-hand, iar criză a dus preţul mediu de achiziţie de la peste 6.000 de euro, cu câţiva ani în urmă, la sub 3.500 de euro, conform unui studiu realizat în august 2013. Şi datele Autovit.ro arată cât de important este un preţ redus - aproximativ şase din zece maşini scoase la vânzare sunt la sub 5.000 de euro şi trebuie ţinut cont şi de faptul că în general cumpărătorul negociază şi preţul final mai scade cu câteva sute de euro”, a spus Mihai Cune.

Ce vrea românul? Maşini la acest preţ, de preferinţă nemţeşti. Admiraţia pentru tot ce este german continuă să se manifeste pe piaţa autoturismelor second hand - Volkswagen sau Opel fiind mărcile preferate. Evident că dacă nu ai prea mulţi bani pentru maşină te uiţi şi la consum, aşa că nouă achiziţie va trebui neapărat să nu “mănânce” prea mult carburant. Ca un marker al prosperităţii, maşina trebuie neapărat să aibă şi “climă”.

Câteva cifre

Pe platforma online sunt tranzacţionate maşini aparţinând unui număr de peste 30 de mărci auto, însă mărcile din Top 5 deţin peste jumătate din tranzacţii. Cele mai tranzacţionate mărci în cazul modelelor second hand aduse din străinătate, în prima jumătate a acestui an, sunt Volkswagen – 28,1%, Opel - 18%, Ford – 11,6%, Audi – 6,6% şi BMW – 6,4%. Cele mai căutate modele sunt VW Golf, Opel Astra, VW Passat, Ford Focus, Audi A4, Skoda Octavia, Dacia Logan şi Audi A6.
Dacă vorbim de reînmatriculări – topul este oarecum asemănător: Volkswagen – 19%, Opel - 12%, Dacia – 11%, Ford – 8% şi BMW – 6%. De observat: Skoda nu mai figurează în Top 5 în clasamentul preferinţelor românilor, ca în 2013.

Luxul, nişă sigură

Acest lucru nu înseamnă că maşinile de lux nu-şi au fanii lor. Online continuă să se tranzactioneze şi modele scumpe. Un Lexus LFA de 400.000 euro, un Lamborghini Aventador - 330.000 de euro, modele Ferrari la preţuri de 200.000-250.000 de euro şi McLaren de 200.000 de euro – toate şi-au găsit, la preţul potrivit, cumpărătorii.

×