x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Mondeo, cel mai naşpa cadou de Crăciun pentru VW Passat

Mondeo, cel mai naşpa cadou de Crăciun pentru VW Passat

de Sebastian S. Eduard    |    22 Dec 2014   •   16:32
Mondeo, cel mai naşpa cadou de Crăciun pentru VW Passat

După Noul Focus, Ford vine şi în România cu Noul Mondeo. Dacă Focusul ne-a surprins plăcut, Mondeo a fost o adevărată revelaţie. Cel puţin din punctul nostru de vedere: pe ansamblu, Mondeo s-a dovedit o maşină completă. Iar dacă avem ceva de cârcotit – cum naiba, evident că avem – nu avem foarte mult.

Mondeo îi va face zile fripte VW-ului Passat. În România, vine pe o piaţă conservatoare. Cine are Passat îşi va cumpăra tot Passat, iar cine a avut Mondeo…evident că nu va renunţa la model decât în favoarea unuia nou. Aşa că bătălia pentru noi proprietari se va da la nivel de preţuri şi dotări.

Spuneam că Mondeo ne-a convins – şi este unul dintre puţinele modele lansate anul acesta căruia îi acordăm un atât de mare grad de încredere. De ce ne-a plăcut atât de mult? Pentru că este, evident, o maşină masculină. Designul şi gadget-urile spun asta. Pentru că inspiră încredere şi soliditate. Pentru că ştie să alterneze - cu succes! - tot feluri de suprafeţe de rulare cu o nepăsare vecină cu nesimţirea. În fine, ca bărbat nu trebuie să oferi prea multe argumente – pentru că altfel pare că te justifici, nu-i aşa?

Unul dintre punctele tari ale Noului Mondeo este suspensia. Cum Mondeo este o maşină de “drum lung”, suspensia se dovedeşte confortabilă şi face faţă cu brio clar şi drumurilor judeţene bombardate. Direcţia este şi ea precisă

Design sportiv
În ansamblu, design-ul este considerabil îmbunătăţit. Grila faţă emană putere, farurile ceaţă au un design sportiv pronunţat, iar linia mediană a maşinii a fost coborâtă cu 35mm – totul pentru o cât mai bună aerodinamicitate şi design sportiv. Rezultă un model frumos, chiar spectaculos atunci când este privit din lateral sau faţă - poate mai puţin reuşit când este vorba de spate (v-am spus că vom fi cârcotaşi, nu?).

La interior, spectacolul continuă. Spaţiul este suficient, iar soluţiile de depozitare multiple. Materialele sunt multiple şi felurite, însă combinaţia lor nu lasă de dorit; finisajele sunt ok. Amplasarea comenzilor de bord este intuitivă. Asta nu înseamnă că nu vei avea puţin de furcă atunci când va trebui să înveţi comezile; ele sunt la locul lor însă nu sunt puţine, iar dacă ai un “full option” ar fi bine întâi să pui mâna pe carte, să toceşti. O problemă estetică apare în mijlocul consolei faţă, în zona volumului radioului, care pare ieşită din altă poveste.

Confortul la interior este îmbunătăţit şi cu ajutorul “Controlul activ al zgomotului”; acesta este folosit pentru a anula orice zgomot nedorit provenit de la motor şi pentru a intensifica sunetele dorite. Sistemul utilizează microfoane în interior pentru a măsura zgomotul motorului. Apoi, acesta utilizeazăsistemul audio pentru a neutraliza zgomotele nedorite.

Să le spunem gadget-uri...
Nu putem să nu vorbim şi de gadget-uri. Le spune aşa dar sunt inovaţii importante, unele dintre ele cu aplicabilitate directă în siguranţa pasagerilor. Un sistem de cameră faţă îţi vă semnaliza când te aproprii prea mult de maşina din faţă şi va frâna, dacă este cazul; odată schimbată banda, pilotul automat va vedea că poate să revină la viteza de croazieră setată. Vorbim aşadar de Criuse Control Adaptiv şi de Collision Warning Sistem. Farurile autoadaptive LED urmăresc “inteligent” liniile drumului, sporind siguranţa deplasării pe timp de noapte. Pasagerii din spate au şi ei parte de o premieră: centurile de siguranţă ale locurilor laterale sunt prevăzute cu air-bag-uri. Ca şi la Noul Focus, Noul Mondeo vine dotat cu sistemul de infotainment Sync 2.

Motorizări
Mondeo vine cu patru motorizări diesel (1.6TDCi/115CP, 1.5lTDCi/120CP şi 2.0 TDCi 150/180CP şi 2.0 TDCi/210CP cutie automată) şi trei benzină (1.0l EcoBoost/125CP, 1.5l EcoBoost/160CP, 2.0l EcoBoost/203/240CP automată). Nu toate motorizările sunt valabile din ianuarie, luna lansării oficiale în România – unele vor fi disponibile din aprilie. În plus, Mondeo vine şi cu un vehiculul electric hibrid (HEV), care foloseşte un motor pe benzină de 2.0 l special conceput (Atkinson), în combinaţie cu un sistemformat dintr-un motor electric şi o baterie. Sistemul îşi arată utilitatea mai ales pe distanţe scurte, în oraş. Vei avea însă surpriza de a merge doar pe electric suficienţi kilometrii şi în extraurban, cu condiţia ca viteza să nu depăşească 70-80kmh.

×