x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Noua generaţie Nissan Qashqai: în luptă cu propriul record!

Noua generaţie Nissan Qashqai: în luptă cu propriul record!

de Sebastian S. Eduard    |    13 Iul 2014   •   16:55
Noua generaţie Nissan Qashqai: în luptă cu propriul record!

Nissan Qashqai a avut noroc cu carul. S-a lansat în 2007, pe când criza economică nu figura nici măcar în horoscoapele mamei Omida; a inventat o nişă în care s-a aşezat cu arme, bagaje, pistoane şi tehnologie niponă şi nimeni nu a mai avut loc să arunce un ac, un cui ruginit – nimic; a suprasaturat fabrica de la Sunderland de cântau constructorii britanici Marseieza. Şi a reuşit. Şi-a luat avânt la timp şi a reuşit să evite ţiglele care tocmai cădeau de pe căsuţele  (de carton spun unii) ale fraţilor Lehman. Au urmat apoi anii trişti, însă produsul era deja lansat şi testat, ajunsese la maturizare, iar cifrele din tabel arătau că da – prevăzut sau nu – produsul fusese un succes. 2 milioane de exemplare vândute în Europa!

Lansat recent în Europa Noul Qashqai se bate deja cu propria performanţă. O situaţie fericită.

Zilele trecute am luat şi noi la scărmănat Noul Qashqai. O siluetă interesantă, mult mai dinamică, ne face cu ochiul. Da, arată mai bine! Şi, da, silueta veche putea arăta mai bine. Am spus-o atunci, cu părere de rău, o spunem şi acum. Interiorul este redesant 100%. Pardon 99%. Plafoniera rânjeşte la mine cu ochi de plastic. Este plafoniera pe care am avut-o şi eu pe un Logan I (cumpărat prin iarna lui 2004). Probabil undeva, într-o ţară prăfoasă, un muncitor, precum Chaplin în “Tmpuri noi”, nu se mai poate opri prin a face plafoniere.

Explorez în continuare. Rezultatul este, evident, pozitiv. Butoanele sunt la locul lor. Maşinuţa are un volum interior impresionant. Canapele şi suspensii comode, cum mă aşteptam.

La sorţi ne-a căzut motorizarea entry-level. Un propulsor pe benzină de 1.2L/115CP. Pare puţin, iar 1.2 pare o cifră psihologică. Ce naiba? Parcă abia acum câţiva ani Corsa anunţa un propulsor economic cu o astfel de capacitate…Concluzia este următoarea: dacă nu ştii că ai 1.2 poţi să fii critic, poţi găsi probleme. Dacă ştii – chapeau bas. Totul este să înveţi să ţii totul sub control. Până la urmă, reuşeşti.

Maşinuţa include câteva chestii deştepte dezvoltate de Nissan în ultima perioadă. Tehnologia Safety Shield include acum şi Autonomous Emergency Braking (Anticipare Frânare de Urgenţă), Driver Attention Support  (Alertă Atenţie Şofer) şi Traffic Sign Recognition (Recunoaştere indicatoare rutiere), alături de alte câteva sisteme de asistenţă; de exemplu, Intelligent Park Assist (Asistenţă Inteligentă la Parcare). Acesta din urmă elimină stresul manevrelor în mediul urban cu ajutorul manevrelor de parcare automată.

Noul NissanConnect a evoluat la nivelul conectivităţii oferite de un smartphone,  cu display tactil de 7”. În perioada următoare sistemul va avea acces la o gamă variată de aplicaţii practice si de divertisment,  Noul NissanConnect valorifică funcţiile Google® search şi Send To Car, care permit şoferilor să planifice o călătorie de acasă. Sistemul include streaming audio prin Bluetooth şi integrare pentru telefoane mobile, precum şi porturi Aux-in şi USB.

Echipări, motorizări

În România, Noul Nissan Qashqai este disponibil în cele trei versiuni de echipare deja consacrate pe toată gama de modele a constructorului - Visia, Acenta şi Tekna – şi cinci versiuni de motorizări.

Preţul de pornire este fixat la 18.690 € TVA inclus pentru singura opţiune pe benzină a noului crossover : Visia 1.2 115CP Stop/Start 2wd, transmisie manuală. Transmiţând puterea printr-o cutie manuală cu şase trepte, acest motor furnizează 115CP (85kW) şi produce un cuplu de 190Nm.

Alte 4 versiuni de motorizare sunt exclusiv diesel, în configuraţie 2wd: 1.5l dCi DPF 110CP Stop/Start, transmisie manuală; 1.6l dCi DPF 130CP Stop/Start, transmisie manuală; 1.6l dCi DPF 130CP Stop/Start, transmisie X-TRONIC

Transmisia ALL MODE 4x4i este asociată propulsorului 1.6 dCi DPF 130CP Stop/Start  transmisie manuală.

×
Subiecte în articol: nissan qashqai Noul Qashqai