Francizorul de brokeraj imobiliar rezidenţial ERA îşi propune ca, în următorii zece ani, să ajungă în România la peste 100 de agenţi şi agenţii, iar fiecare dintre ei să deţină o cotă de cel puţin 10% din piaţa acoperită.
Până la sfârşitul anului 2020, ERA îşi propune să aibă deja, la noi, 50 de francizaţi (care vor aduna 200 de agenţi de vânzări) dintre care 35, în primii trei ani – 15, în Bucureşti, şi 20, în restul ţării.
Bulgarul Valentin Krastev, Managing Partner-ul ERA România, a refuzat, într-o conferinţă de presă, să spună cât va fi investiţia iniţială într-o franciză, dar a spus că taxa lunară de licenţiere va fi de 8% din cifra de afaceri a francizatului. În plus, el a dat exemplul Bulgariei, unde investiţia minimă într-o franciză ERA a fost de 20.000 de euro, iar recuperarea investiţiei s-a făcut în 18-20 de luni.
Principalele tipuri de firme interesate de franciza ERA vor fi start-upurile şi agenţiile imobiliare care vor să se extindă rapid, a susţinut Francois Gagnon, preşedintele ERA Europe.
ERA a fost înfiinţată în America, în 1971, extinderea globală bazându-se pe oferirea de marketing, servicii de consultanţă în afaceri şi networking. Acum 20 de ani, reţeaua a apărut în Europa, unde, în prezent, are peste 1.100 de birouri, în 14 ţări, şi peste 6.000 de membri.
Pe piaţa locală se mai extinde prin franciză RE/MAX, care anul acesta aproape şi-a dublat numărul de francizaţi, de la 7 a ajuns la 13, în opt oraşe. În aceste condiţii, ei mizează pe o cifră de afaceri de un milion de euro. La fel ca ERA, RE/MAX vizează o extindere puternică, în următorii aproximativ zece ani, respectiv 110 birouri francizate şi peste 1.000 de agenţi imobiliari.