x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului. Peste 20.000 de turişti sunt aşteptaţi anul acesta la ţărmul Marii Negre

Românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului. Peste 20.000 de turişti sunt aşteptaţi anul acesta la ţărmul Marii Negre

de Elena Stan    |    07 Iul 2014   •   18:23
Românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului. Peste 20.000 de turişti sunt aşteptaţi anul acesta la ţărmul Marii Negre

Litoralul românesc a devenit atractiv pentru locuitorii din Republica Moldova după evenimentele din Ucraina. Astfel, în acest sezon sunt aşteptaţi pe litoralul românesc peste 20.000 de turişti din Republica Moldova, iar numărul acestora ar putea să ajungă la 100.000 în 2015 dacă România va fi mai bine promovată pe această piaţă. “Românii din Republica Moldova sunt foarte mulţumiţi de condiţiile oferite de litoralul românesc, feed-back-ul înregistrat până în prezent fiind pozitiv. Noi am promovat foarte mult România, împreună cu partenerii români, însă ar fi bine ca şi statul român să se implice mai mult. Pentru acest sezon estimăm 20.000 de turişti moldoveni pentru riviera românească, dintre care numai noi vom aduce, cu autocarele noastre, 10.000. Dacă România se va promova puternic în Republica Moldova, anul viitor, litoralul românesc ar putea primi 100.000 de turişti moldoveni”, a declarat Alex Filipski, director general Voyage Center Philipsky Tour din Republica Moldova.

Turiştii moldoveni preferă preţurile mici, plătind în medie 100-120 de euro pentru 5-7 nopţi de cazare, fără servicii de masă. Ei aleg în special sudul litoralului românesc şi preferă vârful de sezon ca perioadă de alegere a concediilor, respectiv lunile iulie şi august.

Reclama este sufletul comerţului

“Turiştii moldoveni nu cunosc încă nimic despre litoralul românesc, şi acum merg la întâmplare aici. Turiştii foarte mulţumiţi recomandă apoi litoralul rudelor, prietenilor sau colegilor. Nu exagerez când spun că românii din Republica Moldova pot ridica sudul litoralului românesc. Avem nevoie şi de fapte, nu doar de vorbe şi de promisiuni din partea statului român în privinţa promovării turistice a României în Republica Moldova. Până acum, noi suntem cei care am asigurat promovarea”, a subliniat Filipski. “Inundaţiile din Bulgaria şi situaţia tensionată din Ucraina ne-au făcut să ne gândim la iniţierea rapidă a unei campanii de promovare a litoralului în Republica Moldova, care să aibă efecte în acest sezon estival. Suntem în negocieri pentru o campanie de panotaj stradal, în centrul Chişinăului, şi pentru spoturi tv. Vom aloca circa 10.000 de euro din bugetul asociaţiei”, a spus Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral-Delta Dunării. În timpul sezonului estival, după litoralul Mării Negre, turiştii moldoveni mai preferă traseele montane pe Valea Prahovei, Slănic Moldova, lacurile sărate, staţiunile balneare, Transfăgărăşanul, Transalpina şi circuitele prin oraşe. Corina Martin a mai spus că, după mai bine de 20 de ani, polonezii redescoperă litoralul românesc. “Hotelierii spun că anul acesta s-a înregistrat o creştere de circa 30% a numărului de turişti polonezi, comparativ cu 2013. Aceştia sosesc cu autocarele sau cu maşinile personale”, a explicat Corina Martin.

Investiţii în sudul Litoralului

Hotelierii din sudul Litoralului au făcut investiţii masive pentru a-şi întâmpina turiştii. Renovarea completă a complexului Steaua de Mare presupune investiţii de 20 milioane de euro pe care le vom amortiz în 18 ani, spune omul de afaceri Nicolae Bucovală, proprietarul complexului Steaua de Mare din Eforie Nord.

Un criteriu foarte important de care turiştii străini ţin cont este personalul hotelier. În funcţie de cum sunt primiţi şi serviţi clienţii, aceştia fac reclamă şi se întorc şi anul următor, consideră Ana Maria Nedelcu, managerul Hotelului Melodia din staţiunea Venus. Totul în acest hotel este de un alb imaculat, iar după declaraţiile managerului întreţinerea pe timp de iarnă a hotelului costă în jur de 30.000 de euro lunar. O importanţă deosebită pentru turişti o au şi locurile de joacă pentru copii, iar hotelierii au făcut investiţii şi în această zonă. Centrul pentru copii Babyland se întinde pe o suprafaţă de aproape 5.000 metri pătraţi, iar părinţii au la dispoziţie şi serviciul de baby-sitting, spune Andrei Ţigănaş, managerul hotelului Delta din Jupiter.

×