Românii au cumpărat pachete turistice pentru petrecerea Sărbătorilor de iarnă în valoare de circa 50 de milioane de euro. Pentru Crăciun s-au vândut foarte bine capitalele europene Viena şi Praga, unde sunt şi Pieţele de Crăciun, precum şi Israelul (cu preţuri de la 499 Euro/pers.), iar pentru Revelion românii au ales staţiunile montane de pe Valea Prahovei dar şi destinaţii de lux, precum Laponia, Thailanda, Cuba, Brazilia, Mauritius etc.
“Numărul românilor care au ales să meargă de Crăciun şi Revelion în străinătate este de circa 25.000 de persoane. De asemenea, românii care au ales să petreacă Sărbătorile de iarnă în diferite destinaţii de la noi din ţară a fost de circa 100.000. Datele sunt asemănătoare cu cele din 2009. Preţul mediu pentru un pachet turistic extern este de circa 700 de euro de persoană, iar pentru destinaţiile interne, acesta este de circa 300 de euro de persoană”, ne-a declarat Traian Bădulescu, consultant turistic. Astfel, de la cei 25.000 de români care au plecat din ţară, agenţiile de turism au încasat 17,5 milioane euro, iar de la românii care au petrecut sărbătorile într-o destinaţie internă, suma încasată ajunge la 30 milioane euro. În total, încasările agenţiilor pentru pachetele vândute cu ocazia Sărbătorilor de iarnă au fost de peste 47,5 milioane de euro. La această sumă se adaugă cheltuielile făcute de persoane care au mers direct în zonele turistice fără a cumpăra pachete turistice de la agenţie.
“Se observă o uşoară creştere a cererii turistice pentru perioada Crăciunului, atât pe intern, cât şi pe extern. Motivele sunt obişnuinţa românilor de a se deplasa cu familia de Crăciun, din ultimii ani, şi tarifele mai mici practicate în această perioadă, faţă de Revelion”, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Cele mai căutate zone turistice pentru petrecerea Crăciunului au fost staţiunile montane, respectiv Valea Prahovei, Predeal, Poiana Braşov, Bran-Moeciu, Borşa şi Arieşeni, precum şi cele balneare, Băile Herculane, Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata, Vatra Dornei, Buziaş, Băile Govora. “De Crăciun, românii au ales destinaţii precum Sinaia (cu preţuri de la de la 280 lei/persoană/ pachet) şi Predeal. La Predeal, la Hotel Orizont 4*, preţurile au pornit de la 655,50 lei/persoană/ pachet şi au fost incluse: 2 nopţi cazare cu mic dejun, cina în Ajunul Crăciunului, cina de Crăciun, acces la SPA, cadouri de la Moş Crăciun şi surprize plăcute. Pentru Revelion românii au cumpărat pachete turistice pentru Predeal, Braşov, Băile Felix, Sinaia, Călimaneşti-Căciulata (tarife de la 700 lei/pers. pentru pachet 3 nopţi cu pensiune completă la hotel de trei stele), Sovata, Vatra Dornei, Poiana Braşov, Budapesta, Bulgaria (munte şi litoral).
Faţă de 2009, vânzările au fost mai slabe de Crăciun, dar la nivelul anului trecut pentru Revelion”, a declarat Andrada Crânguş, director de marketing Transilvania Travel. Dintre destinaţiile externe, cele mai solicitate sunt pachetele turistice pentru marile oraşe europene dar şi destinaţii de lux, cum ar fi Republica Dominicană, Laponia, Thailanda, Cuba, Brazilia, Mauritius, Maldive, Bora Bora. “Pentru Crăciunul 2010, am vândut cel mai bine Laponia cu preţuri de la 1.234 Euro/pers., pentru transport cu avionul, transferuri, 7 nopţi cazare cu mic dejun în cameră standard pentru 8 persoane. Turiştii au avut inclus în preţul pachetului cinele speciale şi excursiile: cină în seara sosirii, cină festivă de Crăciun cu program special, excursie «În căutarea lui Moş Crăciun» la Satul lui Moş Crăciun şi Santa Park pe data de 25 decembrie cu masa de prânz inclusă, excursie «întâlnire cu Moş Crăciun şi soţia sa la căsuţa din pădure» la data de 24 decembrie cu o gustare inclusă, îmbrăcăminte termoizolantă, ghizi locali.
O altă alegere a turiştilor este Crăciunul într-o destinaţie caldă: Sharm el-Sheikh, cu preţuri de la 639 Euro/pers., pentru transport cu avionul, transferuri, 7 nopţi cazare cu mic dejun, asistenţă turistică. Pentru Revelion au fost alese destinaţiile: Dubai, Sharm el-Sheikh, Hurghada, Tenerife, Valencia, Praga, Paris, Cipru. Comparativ cu 2009, vânzările au crescut cu aproximativ 12%”, a declarat Mircea Vladu, preşedinte Prestige Tours.