x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



 
Afisari: 6764


Mai multe titluri din categorie

ASF a amendat Asirom cu 200.000 de lei, iar pe vicepreşedintele directoratului cu 50.000 de lei

ASF a amendat Asirom cu 200.000 de lei, iar pe vicepreşedintele directoratului cu 50.000 de lei
 Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a amendat societatea Asigurarea Românească Asirom Vienna Insurance Group SA cu 200.000 de lei şi pe vicepreşedintele directoratului, Bregovan Adamovic, cu...

Firmele pot comunica electronic cu MFP şi ANAF;Spaţiul Privat Virtual a fost extins către toţi contribuabilii

Firmele pot comunica electronic cu MFP şi ANAF;Spaţiul Privat Virtual a fost extins către toţi contribuabilii
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) permite şi firmelor să acceseze Spaţiul Privat Virtual (SPV), astfel încât să primească de la autorităţile fiscale, şi să transmită...

Ikea va deschide al doilea magazin. Investiţie de 80 milioane de euro

Ikea va deschide al doilea magazin. Investiţie de 80 milioane de euro
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru magazinul Ikea de pe Bulevardul Theodor Pallady nr. 57 a fost aprobat de către Primăria Generală a Capitalei, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei...

Primii 8 cei mai bogaţi oameni au o avere egală cu jumătate din restul planetei

Primii 8 cei mai bogaţi oameni au o avere egală cu jumătate din restul planetei
Averea celor opt cei mai bogaţi oameni ai planetei este egală cu jumătate din averea populaţiei planetei. Raportul a fost dat publicităţii de Oxfam, în aceeaşi săptămână în care...

Cu angajații la psiholog: diagnostic pentru companie

Cu angajații la psiholog: diagnostic pentru companie
Galerie Foto Evaluarea modernă a angajaților dintr-o companie vine la pachet cu o strategie pe termen lung, făcută pe baza unui „diagnostic” pe care expertul îl stabilește la finalul analizei. O astfel de...

Transportul fără gaze de eşapament are nevoie de 3 miliarde de euro

Transportul fără gaze de eşapament are nevoie de 3 miliarde de euro
Marile oraşe ale României sunt sufocate de maşini şi foarte poluate. Este efectul anilor în care zonele urbane s-au dezvoltat haotic, autorităţiile locale şi centrale ignorând conceptul de mobilit...

Detalii din contractul Bechtel: cât cereau americanii să deschidă şantierul

Detalii din contractul Bechtel: cât cereau americanii să deschidă şantierul
Americanii de la Bechtel cereau între 3 şi 7 euro pe mc doar pentru săparea terenului unde urmau să construiască Autostrada Transilvania. Preţurile apar în anexele din copia scanată a celui mai...

Darea în plată. Motivarea CCR: Contractele trebuie echilibrate

Darea în plată. Motivarea CCR: Contractele trebuie echilibrate
Curtea Constituţională a trimis spre publicare în Monitorul Oficial motivarea privind decizia de neconstituționalitate a legii dării în plată. Aceasta a fost publicată şi pe site-ul...

Viorel Ştefan: "Nu avem nevoie de împrumuturi”

Viorel Ştefan: "Nu avem nevoie de împrumuturi”
Ministrul Finanţelor, Viorel Ştefan, a declarat la Antena 3 că există bani pentru a susţine toate măsurile din programul de guvernare fără a fi nevoie să se mărească alte taxe sau impozite. Acesta a adăugat...

Acestea sunt domeniile care vor câştiga cel mai bine în 2017

Acestea sunt domeniile care vor câştiga cel mai bine în 2017
A fost lansat Morgan McKinley's 2017 Irish Salary Guide şi indică anumite domenii în care oamenii vor putea primi creşteri salariale. Potrivit her.ie, domeniile IT, ştiinţă, contabilitate şi...

Cine este Bogdan Nicolae Ştefan, noul şef al ANAF

Cine este Bogdan Nicolae Ştefan, noul şef al ANAF
Bogdan Nicolae Ştefan, noul preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administare Fiscală (ANAF) a deţinut în 2014 funcţia de director general adjunct în cadrul ANAF, la Direcţia Generală de Administrare...

Succes story: şi bugetar, şi furnizor de boscheţi la stat

Succes story: şi bugetar, şi furnizor de boscheţi la stat
Georgeta Gavrilă este secretar general în Ministerul Energiei şi unul dintre bugetarii descurcăreţi ai ultimilor ani. Alexe Gavrilă, soţul, a ajuns director la Romgaz, companie din subordinea ministerului pe...

O misiune a FMI începe, miercuri, o vizită la Bucureşti

O misiune a FMI începe, miercuri, o vizită la Bucureşti
O misiune a Fondului Monetar Internaţional (FMI) efectuează, în această săptămână, o vizită la Bucureşti pentru un prim contact cu noua echipă guvernamentală, potrivit ministrului Finanţelor...

Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată

Ministerul Finanţelor Publice a împrumutat de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, luni, 730,4 milioane de lei de la bănci, mai mult decât dublu faţă de suma programată, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat pe şase ani, la un rand...

Aeroportul Otopeni ar trebui listat la Bursă

Aeroportul Otopeni ar trebui listat la Bursă
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti ar trebui listată la Bursă deoarece traficul aerian creşte şi capacitatea actuală este insuficientă, consideră directorul general al Bursei de Valori Bucureşti....