x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Românii stau la coadă să ia vacanţe ieftine

Românii stau la coadă să ia vacanţe ieftine
Galerie Foto Românii s-au înghesuit ieri, în prima zi a Târgului de Turism, să cumpere vacanţe ieftine pentru la vară. Recentul faliment al Omnia Turism nu a speriat prea multă lume, oamenii sunt...

Piața Imobiliară – Perspective pentru România în 2018

Piața Imobiliară – Perspective pentru România în 2018
Galerie Foto Piața imobiliară din România stă pe marginea prăpastiei. Nu sunt motive de îngrijorare pentru moment – spun specialiștii – însă situația trebuie urmărită cu mare atenție....

Vânzările record obligă retailerii să-şi facă depozite în România

Vânzările record obligă retailerii să-şi facă depozite în România
Creşterea consumului regăsită în majorarea cifrei de afaceri şi în sporirea numărului de magazine ale retailerilor se simte puternic pe piaţa industrială şi logistică din Bucureşti şi din marile or...

BNR - Deficitul de cont curent a crescut cu 45,27%

BNR - Deficitul de cont curent a crescut cu 45,27%
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 4,191 miliarde de euro, în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 45,27%, comparativ cu perioada similară din 2016, potrivit...

Daewoo Mangalia Heavy Industries s-a vândut, statul încă se gândeşte dacă-l cumpără

Daewoo Mangalia Heavy Industries s-a vândut, statul încă se gândeşte dacă-l cumpără
În cei 20 de ani petrecuţi pe cel mai mare şantier naval din România, sud-coreenii de la Daewoo au construit la Mangalia peste 150 de vapoare. În ciuda producţiei intensive, Daewoo Mangalia Heavy...

Programul 'Prima Casă' va continua în fiecare an, până în 2021, cel puţin

Programul 'Prima Casă' va continua în fiecare an, până în 2021, cel puţin
Programul 'Prima Casă' va continua până cel puţin în anul 2021, iar băncile au început să vină cu pachete de creditare similare, a declarat, vineri, directorul general al Fondului...

Ce este cursul de schimb? Ne invata consultantul BNR, Adrian Vasilescu

Ce este cursul de schimb? Ne invata consultantul BNR, Adrian Vasilescu
Cursul de schimb este un "plătitor de serviciu" pentru deficitul balanţei de plăţi, alături de ROBOR, susţine Adrian Vasilescu, consultant de strategie la Banca Naţională a...

Cea mai scumpă comandă de Black Friday vine din una dintre cele mai sărace regiuni ale României

Cea mai scumpă comandă de Black Friday vine din una dintre cele mai sărace regiuni ale României
Ce mai scumpă comandă de Black Friday nu a fost făcută nici din Capitală și nici din marile orașe ale țării. Cea mai mare comandă a fost făcută de o persoană din una dintre cele mai sărace regiuni ale...

Probleme MARI pentru românii cu credite în lei! Creștere accelerată a indicelui ROBOR

Probleme MARI pentru românii cu credite în lei! Creștere accelerată a indicelui ROBOR
ROBOR, rata medie a dobânzii la care băncile româneşti se împrumută între ele, a urcat vineri pe piaţa interbancară la nivelul de 2,18%, la trei luni, de la 2,09% joi, reiese din datele...

Petre Daea sesizează Consiliul Concurenței în privința prețurilor la alimente

Petre Daea sesizează Consiliul Concurenței în privința prețurilor la alimente
Consiliul Concurenţei a fost sesizat în privinţa scumpirilor apărute la alimente, în special la ouă, carne şi produse lactate, întrucât analizele Ministerului Agriculturii nu au scos...

eMag Black Friday 2017. Cea mai mare comandă a fost de 93.192 lei

eMag Black Friday 2017. Cea mai mare comandă a fost de 93.192 lei
eMag Black Friday 2017.  eMAG, cel mai mare retailer online din România, înregistra vineri dimineaţa, la ora 10:00, vânzări de peste 173 milioane lei pentru produsele din campania Black Friday,...

Cum arata camionul electric prezentat de Tesla

Cum arata camionul electric prezentat de Tesla
Galerie Foto Tesla a dezvaluit prototipul unui camion electric, care ar urma sa intre in productia de serie incepand din 2019, constructorul american de masini electrice intrand, astfel, pe un nou segment al pietei, in contextul...

ȘI TU BRUTUS? Contractul secolului pentru AIRBUS- 430 DE AVIOANE  de la americani!

ȘI TU BRUTUS? Contractul secolului pentru AIRBUS- 430 DE AVIOANE  de la americani!
Compania AIRBUS , care părea debusolată după  comanda Chinei pentru 300 de avioane BOEING, revine în cursa pentru supremația în piața mondială a aeronauticii cu o lovitură de răspuns. Fondul de...

Sindicaliștii din CFR și-au pus ambiția și au modernizat un vagon pe banii proprii

Sindicaliștii din CFR și-au pus ambiția și au modernizat un vagon pe banii proprii
Marius Munteanu, preşedinte executiv al sindicatului feroviarilor din Cluj, parte a Federaţiei Mişcare-Comercial, a explicat motivele care i-au determinat pe sindicalişti să strângă banii necesari pentru...

Macrostabilitatea scârţâie din toate încheieturile

Macrostabilitatea scârţâie din toate încheieturile
Banca Naţională a României (BNR) susţine creşterea consumului şi a salariilor, dar cu dozajul necesar, în funcţie de productivitatea muncii, a declarat Mugur Isărescu, guvernatorul BNR. Acesta a...
Serviciul de email marketing furnizat de