x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 6841


Mai multe titluri din categorie

Volkswagen plafonează remuneraţia directorilor

Volkswagen plafonează remuneraţia directorilor
Grupul german Volkswagen, cel mai mare constructor auto din lume, a anunţat vineri o restructurare a modului de remunerare a directorilor, în încercarea de a răspunde criticilor venite din partea opiniei pu...

Daea: Comisie MA - ANSVSA- ANPC pentru depistarea eventualului dublu standard de calitate a produselor vest-europene

Daea: Comisie MA - ANSVSA- ANPC pentru depistarea eventualului dublu standard de calitate a produselor vest-europene
 Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a anunţat vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Târgu Mureş, că a fost constituit un colectiv de muncă format din reprezentaţi ai...

Începe plata subvenţiilor agricole aferente lui 2016

Începe plata subvenţiilor agricole aferente lui 2016
Fermierii vor primi astăzi primele plăţi aferente subvenţiilor anului 2016 din sectorul vegetal. Până în prezent au fost autorizaţi la plată un număr de 253.071 fermieri, cu suma totală de 25,53...

IMM-urile pot accesa 74 milioane de euro

IMM-urile pot accesa 74 milioane de euro
În şedinţa sa de ieri, Guvernul a aprobat alocarea temporară a sumei de 74 de milioane de euro în vederea asigurării necesarului de finanțare aferent lunii februarie 2017 a Programului Operațional...

Cum ştim dacă un POS este mânărit sau nu

Cum ştim dacă un POS este mânărit sau nu
Există încă oameni care devin victime ale infractorilor care le scanează informațiile de pe card cu ajutorul unor dispozitive speciale, numite skimming-uri, și apoi le fură banii. Chiar și atunci când...

Supermarketurile Billa dispar din România

Retailerul francez Carrefour a demarat procesul de rebranding al supermarketurilor Billa, preluate anul trecut de la concurentul german Rewe. Primul magazin de pe care francezii vor înlătura sigla Billa este cel...

BNR l-a plătit pe denunţătorul Liei Olguţa Vasilescu

BNR l-a plătit pe denunţătorul Liei Olguţa Vasilescu
Banca Naţională a României (BNR) va cheltui peste 11 milioane de lei pentru construirea unei clădiri de birouri în Târgu Jiu. Lucrările vor fi efectuate de Recon SA, firmă patronată de unul din...

Garanti Bank trece de la turci la spanioli

Garanti Bank trece de la turci la spanioli
Banca spaniolă Banco Bilbao va deține 49,85% din Garanti Bank, după ce grupul turc Dogus a ajuns la un acord pentru vânzarea ultimului pachet de aproape 10% din titlurile băncii. În urma tranzacției,...

Prejudiciul produs de Bechtel se ridică la 526 milioane de euro

Prejudiciul produs de Bechtel se ridică la 526 milioane de euro
ANAF anunţă că prejudiciul produs de Bechtel este de 526 milioane de euro. Fostul ministru al Finanţelor Anca Dragu a confirmat pentru Capital existenţa acestui raport şi prejudiciul de 526 de milioane de euro....

eRomania şi eAcademie, ţepe la buget

eRomania şi eAcademie, ţepe la buget
Studiile de fezabilitate pentru proiectele eRomania şi eAcademie au fost viciate, fiind făcute pe genunchi, fără a ţine cont de realităţile pieţei şi fără a evalua cererea din piaţă, a declarat ministrul...

Investitorii, atraşi de dividendele date de companiile de utilităţi

Investitorii, atraşi de dividendele date de companiile de utilităţi
Intreprinzătorii de la Bursa din Bucureşti sunt atraşi de dividendele mari pe care companiile importante ale statului sunt obligate să le ofere în acest an. Indicele de referină al pieţei locale de capital, B...

Aerogara Băneasa, la concurenţă cu performanţele ultimei autogări

Aerogara Băneasa, la concurenţă cu performanţele ultimei autogări
Cu o creştere a traficului aeriană de 121,8% anul trecut, Aeroportul  Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu a reuşit o performanţă greu de egalat. El a fost inclus de statistica realizată de Airports Council...

Legea care limita exportul de lemne, respinsă

Camera Deputaţilor a respins proiectul de lege care ar fi limitat exportul de lemne. Parlamentarii au votat în unanimitate împotrivă, în ciuda retoricii politice din ultimul timp cu privire la...

Saudi Aramco favorit la preluarea Petrol Ofisi, divizia din Turcia a OMV

Saudi Aramco favorit la preluarea Petrol Ofisi, divizia din Turcia a OMV
Gigantul petrolier Saudi Aramco este considerat favorit la preluarea distribuitorului de combustibili Petrol Ofisi, divizia din Turcia a grupului energetic austriac OMV, au declarat miercuri pentru Reuters surse din...

De ce nu poate, de trei ani, Hidroelectrica să se listeze la Bursă 

De ce nu poate, de trei ani, Hidroelectrica să se listeze la Bursă 
Hidroelectrica va putea fi listată în acest an la Bursa de la Bucureşti numai dacă se va rezolva până la finele lunii martie problema investiţiilor nerentabile ale companiei, care se ridică la 2...