x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 7204


Mai multe titluri din categorie

PAD va acoperi şi riscul de furtună şi incendiu. Poliţa se scumpeşte

PAD va acoperi şi riscul de furtună şi incendiu. Poliţa se scumpeşte
O comisie din care face parte Autoritatea de Supraveghere Financiară şi principalii actori de pe piața asigurărilor lucrează la modificarea Legii pentru asigurarea obligatorie a locuinţei. Surse din piaţa...

Split TVA ar putea aduce o procedură de infringement de la CE

Split TVA ar putea aduce o procedură de infringement de la CE
România ar putea fi subiectul unei proceduri de infringement din partea Comisiei Europene, în condițiile în care Guvernul nu a consultat autoritățile europene cu privire la implementarea sistemului...

Contracte de finanțare de 1 miliard lei pentru locuri de munca si reducerea saraciei

Contracte de finanțare de 1 miliard lei pentru locuri de munca si reducerea saraciei
Ministrul delegat pentru Fonduri Europene, doamna Rovana Plumb, a semnat contracte de finanțare ce vor fi implementate în actuala perioadă de programare, prin Programul Operațional Capital Uman (POCU)...

Trecerea heirupistă la euro va avea efect de măciucă pentru România

Trecerea heirupistă la euro va avea efect de măciucă pentru România
Galerie Foto România ar putea să adopte euro fără ca economia şi populaţia să fie pregătite să facă faţă şocului. Preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a spus că toate ţările UE trebuie să adere ...

Descurajarea „importului” de muncitori non-UE, prin salarii prea mari

Descurajarea „importului” de muncitori non-UE, prin salarii prea mari
Străinii care lucrează în industria ospitalității și ar fi relativ ușor de integrat în hotelurile, barurile și restaurantele din România nu pot fi angajați în țara noastră decât pe...

Transelectrica se împrumută pentru investiţii

Transelectrica se împrumută pentru investiţii
Operatorul sistemului energetic național Transelectrica, controlat de Ministerul Economiei cu 58% din capi­tal, le transmite acționarilor că distri­buirea dividendelor suplimentare de 171 milioane lei...

Front comun: peste 95% din firme se opun splitării TVA

Front comun: peste 95% din firme se opun splitării TVA
Peste 95% din firmele private se opun introducerii plăţii defalcate a TVA pe motiv că organele fiscale nu sunt informatizate și nu au suficienți angajați pentru a putea administra această măsură. În plus,...

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Video Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis...

Apel de 44 milioane euro pentru modernizarea curriculum-ului școlar și perfecționarea profesorilor, prin POCU

Apel de 44 milioane euro pentru modernizarea curriculum-ului școlar și perfecționarea profesorilor, prin POCU
Autoritatea de Management pentru POCU din cadrul MDRAPFE și Organismul Intermediar din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale au publicat varianta finală a Ghidului Solicitantului „Curriculum național pentru...

Avertisment: înfloreşte evaziunea fiscală!

Avertisment: înfloreşte evaziunea fiscală!
Scăderea încasărilor din TVA şi din accize în plin boom economic are o singură explicaţie logică: creşte evaziunea fiscală, spune Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal. Şi munca la gri, cu...

Primii 10 „valutişti” ai ţării au strâns 38 de miliarde de euro

Primii 10 „valutişti” ai ţării au strâns 38 de miliarde de euro
Anul trecut, exportatorii au fost principalii furnizori de valută ai ţării, în condiţiile în care fondurile europene atrase nu au depăşit şapte miliarde de euro, iar investiţiile străine directe au...

Ministrul Muncii: Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%

Ministrul Muncii: Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%
Angajaţii vor avea o creştere a salariului net de circa 4%, prin scăderea contribuţiilor de la 39,25% la 35%, începând de anul viitor, a declarat, marţi, la Antena 3, ministrul Muncii, Olguţa...

Mişa: Va fi introdusă o măsură tranzitorie care va obliga angajatorul să menţină un anumit nivel al salariului brut

Mişa: Va fi introdusă o măsură tranzitorie care va obliga angajatorul să menţină un anumit nivel al salariului brut
Ministrul Finanţelor, Ionuţ Mişa, a declarat, marţi, că Guvernul intenţionează să emită un act prin care contribuţiile vor fi transferate din sarcina angajatorului în cea a angajatului, iar salariul brut...

Gata cu camataria! 1 milion de romani raman cu paguba

Gata cu camataria! 1 milion de romani raman cu paguba
Instituţiile Financiar Nebancare, care de şase ani dau credite cu dobânzi astronomice, sunt nevoite să-şi schimbe radical modelul de business începând cu luna octombrie. Regulile impuse de BNR le ob...

“Aroganţă” de expert: cursuri de cultură generală pentru corporatişti

“Aroganţă” de expert: cursuri de cultură generală pentru corporatişti
Piaţa de cursuri, invadată de necunoscuţi care se prezintă ca experţi în diverse domenii, fără a avea expertiza declarată, mulţi dintre ei, a creat un trend al respingerii acestor oferte. O form de...
Serviciul de email marketing furnizat de