x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Cum se cultivă ceapa prin arpagic. Sfaturi pentru culturile de primăvară

Cum se cultivă ceapa prin arpagic. Sfaturi pentru culturile de primăvară
Pentru agricultorii cu terenuri mici, există o serie de culturi agricole care se pot dovedi extrem de profitabile. Una dntre opțiuni ar putea fi și cultivarea cepei prin arpagic. Ce trebuie să știi? Bune...

Ferma ecologică de curcani – o inițiativă cu profit garantat

Ferma ecologică de curcani – o inițiativă cu profit garantat
Carnea de curcan se află, potrivit specialiștilor, în topul celor mai sănătoase tipuri de carne, motiv pentru care aceasta a început să câştige din ce în ce mai mult teren şi pe piaţa...

Piaţa IT din România a crescut cu 14-15%, anul trecut

Piaţa IT din România a crescut cu 14-15%, anul trecut
Piaţa IT din România a urcat în 2017 cu 14-15%, ritmul de creştere fiind similar celor înregistrate în 2014 - 2015, dar este ameninţată de infrastructura defectuoasă, atrage atenţia, luni, Euler Hermes,...

Câți turiști vor petrece vacanța de 1 Mai pe litoral

Câți turiști vor petrece vacanța de 1 Mai pe litoral
Peste 40.000 de turişti sunt aşteptaţi în minivacanţa de 1 Mai pe litoralul românesc, iar cei mai mulţi vor alege staţiunile Mamaia, Vama Veche şi Mamaia Nord-Năvodari, se arată într-un comunicat al...

Legi de mâncat la discreţie pe stradă

Legi de mâncat la discreţie pe stradă
Galerie Foto România ar putea intra, în curând, în rândul ţărilor în care străzile marilor oraşe sunt colorate cu restaurante ambulante. Autorităţile promit să îmbunătăţească legislaţia pentru „street food”...

România, cel mai slab sistem feroviar din Europa

România, cel mai slab sistem feroviar din Europa
România are cel mai slab sistem feroviar din Europa, conform indicelui 2017 European Railway Performance (RPI), publicat de firma de consultanţă Boston Consulting Group (BCG). Pe primele locuri se situează Elveţia, ...

Iran renunta la dolarul SUA in tranzactiile internationale!

Iran renunta la dolarul SUA in tranzactiile internationale!
Teheranul a proclamat dolarul "persona non grata" si a decis ca toate tranzactiile internationale sa fie efectuate in euro. Astfel, Iranul adera la clubul neformal al tarilor (Rusia, China, Venezuela), care se straduiesc...

Site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spart de hackeri

Site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spart de hackeri
Site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost spart de hackeri, luni dimineață. La ora actuală situl cnair.ro este inaccesibil. Într-un comunicat de presă CNAIR spune...

Netcity Telecom a mai obţinut 10 milioane euro

Netcity Telecom a mai obţinut 10 milioane euro
Netcity Telecom a semnat, pe 19 aprilie 2018, majorarea facilităţii de credit de tip club loan în valoare de 36 milioane euro cu o nouă facilitate, în valoare de 10 milioane euro, cu un sindicat de bănci format din...

Sanctiunile impotriva Rusiei: Unde dai si unde crapa!

Sanctiunile impotriva Rusiei: Unde dai si unde crapa!
Ultimul pachet de sanctiuni impuse Rusiei de SUA si care vizeaza, printre altele, afacerile miliardarilor apropiati presedintelui Vladimir Putn, u determinat un exod de numerar din Letonia, statul baltic al cărui...

Două din 10 ţigări fumate sunt de contrabandă

Două din 10 ţigări fumate sunt de contrabandă
Piaţa neagră a ţigaretelor a crescut în luna martie 2018, cu 1,6 puncte procentuale faţă de ianuarie 2018, până la 17,2% din totalul consumului. Totodată, în primul trimestru al acestui an, media comerţului il...

La Tel Drum, insolvenţa stă, contractele cu statul curg

La Tel Drum, insolvenţa stă, contractele cu statul curg
Dosarul insolvenţei Tel Drum SA este unul cât se poate de stufos, iar instanţa a mutat deja în vară termenul de inventariere a bunurilor debitoarei. Lista creditorilor este departe de a fi finalizată până şi...

Cel mai mare acţionar la Deutsche Bank şi-a redus participaţia

Cel mai mare acţionar la Deutsche Bank şi-a redus participaţia
Grupul chinez HNA şi-a redus uşor participaţia pe care o deţine la Deutsche Bank, dar a promis că va rămâne un investitor "semnificativ" pe termen lung în cea mai mare bancă germană.   HNA a...

Elena Kovacs: ”Am contrazis statisticile și pot spune că sunt mândră de acest lucru”

Elena Kovacs: ”Am contrazis statisticile și pot spune că sunt mândră de acest lucru”
Galerie Foto Elena Kovacs, managerul general al companiei Auto Schunn, supranumită ”Doamna de fier”  pentru realizările sale în industria auto, consideră că încrederea se construiește în timp și se păstrează prin...

11 ani de UE şi o gaură de 10 miliarde de euro

11 ani de UE şi o gaură de 10 miliarde de euro
Galerie Foto În anul 2006, ultimul an înaintea aderării la Uniunea Europeană, România înregistra un deficit al balanţei comerciale de 11,76 miliarde de euro. La sfârşitul lui 2017, la 11 ani de la intarea României în UE, d...
Serviciul de email marketing furnizat de