x close

Noi autostrăzi abia după anul 2022

0
Autor: Diana Scarlat 18 Sep 2015 - 18:00
Noi autostrăzi abia după anul 2022 Dan Marinescu/Intact Images


De la Ministerul Transporturilor ne vin doar veşti bune, la nivel declarativ: 100% absorbţie de fonduri europene în 2015 şi 1.000 de kilometri de autostradă, până în 2020, spune actualul ministru, Iulian Matache. De fapt, vom avea doar 17 kilometri de autostradă anul acesta, iar până în 2020 s-ar putea să nu mai fie începute nici măcar studiile de fezabilitate pentru alte tronsoane din cauza lipsei banilor. Cei 1.000 de kilometri de autostradă pe care Guvernul promitea în 2012 că îi va realiza până în 2016 rămân un vis frumos.

Deşi Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, declara la începutul acestei săptămâni, în Parlament, că vom avea aproape 1.000 de kilometri noi de autostradă până în 2020, surse din ministerul condus de acesta susţin că e posibil să rămânem doar cu cei 17 kilometri care vor fi finalizaţi anul acesta, iar până în 2022 să nu mai construim nimic. “Nimic din ceea ce s-a discutat iniţial în privinţa Master Planului nu mai este valabil. Este foarte posibil ca anul acesta să rămânem cu numai 17 kilometri de autostradă construiţi. Apoi sunt câteva priorităţi. Pentru Târgu Neamţ-Ungheni-Iaşi (310 km, cu o valoare estimată la 6140 mil. euro) există fonduri pentru execuţie până în 2020 şi se vor scoate la licitaţie studiile de fezabilitate, pentru că trebuie refăcute”, ne-au declarat surse din minister. Pe lista priorităţilor se mai află şi tronsonul Bacău-Paşcani, dar de fapt, nu ar fi bani alocaţi pentru acest proiect, au mai precizat sursele.

Piteşti-Sibiu, singura speranţă
Singura speranţă de a avea câţiva kilometri de autostradă în plus până în 2020, dacă studiul de fezabilitate începe acum, vine de la controversata autostradă Piteşti-Sibiu (160 km, cu o valoare estimată între 81 şi 96 mld. lei). Realizarea studiului ar urma să dureze cel puţin un an şi jumătate. “Pentru Sibiu-Piteşti suntem în faza finală şi ne vom apuca, în curând, de studiu de fezabilitate. S-au stabilit cinci trasee posibile şi urmează să se aleagă cea mai bună variantă, în funcţie de analiza care va fi făcută. Un studiu de fezabilitate durează cel puţin un an şi jumătate, mai ales pentru că aşteptăm foarte mult timp pentru aprobări. Doar de la Mediu vine o aprobare cam într-un an. Vina nu este a Uniunii Europene, ci a noastră, pentru că aşa au fost votate legile”, a explicat, pentru Jurnalul Naţional, Nicolae Boţu, constructor şi profesor universitar la Facultatea de Construcţii de la Iaşi.

Proiecte fără finanţare

În ceea ce priveşte proiectele incluse în Master Planul de Transport, aprobat la Bruxelles în această vară, aceleaşi surse susţin că actualul ministru a luat deja decizia de a nu mai începe studii de fezabilitate până când nu va fi certitudinea că există sursele financiare necesare susţinerii investiţiilor. Asta ar însemna că deschiderea unor noi licitaţii se va amâna pentru anul 2020, când vor exista şi banii. Cum un studiu de fezabilitate nu durează mai puţin de un an şi jumătate, asta dacă nu există şi alte probleme (procese pentru contestaţii sau despăgubiri, ori sol argilos, urşi, viezuri şi lilieci de câmpie şi alte vieţuitoare care să blocheze proiectul), atunci ne putem aştepta la noi lucrări finalizate în 2022.


Până în 2020 sunt prevăzuţi a fi construiţi aproximativ 251 km finanţaţi din Fondul de Coeziune, la care se adaugă 470 km finanţaţi din Fondul European de Dezvoltare Regională, ceea ce reprezintă un total de 721 km. La aceştia se adaugă proiecte fazate de autostradă în lungime de circa 224 km.

Iulian Matache, ministrul Transporturilor


946 km de autostradă a promis ministrul Matache, până la finalul anului 2020
 

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 7004


Mai multe titluri din categorie

Cum se cultivă SALVIA, planta cu o mie de virtuți (sfaturi pentru agricultori)

Cum se cultivă SALVIA, planta cu o mie de virtuți (sfaturi pentru agricultori)
De mii de ani, o mare atenţie a celor preocupaţi de terapiile naturiste a fost îndreptată către salvie. Care este motivul pentru care salvia mai este numită și „iarba sfântă" sau...

De ce să alegem ouăle ecologice?

Oul bio (ecologic) se deosebeste fundamental de cel obtinut in mod conventional, printr-o serie de calități și motive. În primul rând, găinile de la care provin se mișcă în aer liber şi primesc...

Reguli pentru transhumanţa ovinelor (sfaturi pentru agricultori)

Reguli pentru transhumanţa ovinelor (sfaturi pentru agricultori)
Prezenţa lanţului montan carpatic, cu pajiştile sale, vastele întinderi de dealuri şi câmpii (bărăgane) înierbate, străbătut de văi, lunci si bălţi, cu vegetaţie ierboasă sau lemnoasă, a...

Ministrul elen al Transporturilor Maritime: Grecia şi România pot beneficia împreună de promovarea turismului medical

Ministrul elen al Transporturilor Maritime: Grecia şi România pot beneficia împreună de promovarea turismului medical
Trimisul special al AGERPRES, George Onea, transmite: Grecia şi România pot beneficia împreună de promovarea turismului medical, a afirmat ministrul elen al Transporturilor Maritime şi Politicilor...

Locuri de MUNCĂ în Dubai. Se caută 100 de barmani şi ospătari

Locuri de MUNCĂ în Dubai. Se caută 100 de barmani şi ospătari
Galerie Foto Pe 12 şi 13 iunie, la hotel Radisson Blu din Bucureşti, va avea loc cel mai mare eveniment de recrutare F&B. Solutions Leisure, una dintre cele mai puternice companii F&B din DUBAI, vine în...

Ministrul Transporturilor solicită sindicaliştilor de la ROMATSA să nu afecteze planurile de vacanţă ale românilor

Ministrul Transporturilor solicită sindicaliştilor de la ROMATSA să nu afecteze planurile de vacanţă ale românilor
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, solicită sindicaliştilor, într-o postare pe Facebook, să nu afecteze planurile de minivacanţă ale românilor, în condiţiile în care controlorii de...

Vişan: Nu vor mai avea loc disponibilizări la CEO în 2017; în prezent, compania este pe profit

Vişan: Nu vor mai avea loc disponibilizări la CEO în 2017; în prezent, compania este pe profit
Secretarul de stat în Ministerul Energiei Doru Vişan a declarat vineri, la Târgu-Jiu, că la nivelul Complexului Energetic Oltenia (CEO) nu vor mai avea loc disponibilizări ca urmare a "configuraţiei...

Investiţii de 207 milioane lei la Antibiotice Iaşi

Investiţii de 207 milioane lei la Antibiotice Iaşi
Reprezentanții Ministerului Sănătății în Adunarea Generală a Acționarilor companiei Antibiotice Iași (simbol bursier ATB), unul din cei mai importanți producători români de medicamente generice, au...

Boeing 737-800 pentru Tarom

Boeing 737-800 pentru Tarom
Prima aeronavă Boeing 737-800 NG, închiriată pe zece ani de compania Tarom, a aterizat ieri pe Aeroportul Otopeni. Aceasta este prima aeronavă din cele două pe care compania aviatică le-a închiriat...

Legea RCA, contestată de jucătorii din piaţa de asigurări

Legea RCA, contestată de jucătorii din piaţa de asigurări
Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) a solicitat ieri preşedintelui României retransmiterea Legii RCA către Parlament în vederea corectării unor articole care afectează...

Răzvan Cuc, la podul Agigea: Lucrările au durat 6 ani, este inadmisibil

Răzvan Cuc, la podul Agigea: Lucrările au durat 6 ani, este inadmisibil
Prezent vineri, la Agigea, pentru a observa gradul de finalizare a lucrărilor de consolidare a Podului rutier de la Agigea, de pe DN39, după redeschiderea circulaţiei rutiere fără restricţii, Ministrul...

Oierii vor putea primi un leu pentru fiecare kilogram de lână vândută din 2018

Oierii vor putea primi un leu pentru fiecare kilogram de lână vândută din 2018
Oierii vor putea primi un leu pentru fiecare kilogram de lână vândută, după aprobarea ajutorului de minimis propus de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) pentru care va fi alocată o...

Impozitul pe gospodărie e pus pe hold

Impozitul pe gospodărie e pus pe hold
Reprezentanţii Coaliţiei pentru Dezvoltarea României (CDR) spun că au cerut Ministerului de Finanţe ca discuţiile privind introducerea impozitului pe gospodărie să fie amânate până ce va exista...

România nu mai este atractivă pentru investiţii în energie regenerabilă

România nu mai este atractivă pentru investiţii în energie regenerabilă
România a ieşit din clasamentul celor mai atractive 40 de pieţe din lume pentru investiţii în energie regenerabilă, iar China şi India au devansat Statele Unite în acest top, reiese din raportul...

Dezvoltatorii descoperă marile oraşe. Construiesc masiv în Cluj şi Constanța

Dezvoltatorii descoperă marile oraşe. Construiesc masiv în Cluj şi Constanța
Capitala nu mai este văzută drept cea mai importantă piață pentru investiții în imobiliare. Dezvoltatorii s-au orientat spre construirea unor locuințe noi şi în provincie, convinşi de cererea tot...
Serviciul de email marketing furnizat de