x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Cultură Teatru Profilul spectatorului de teatru: 41 de ani, studii superioare, venit peste 1.500 lei/lună

Profilul spectatorului de teatru: 41 de ani, studii superioare, venit peste 1.500 lei/lună

de Sebastian S. Eduard    |    14 Iul 2013   •   15:28
Profilul spectatorului de teatru: 41 de ani, studii superioare, venit peste 1.500 lei/lună

Potrivit unui studiu IMAS, realizat la cererea Teatrului Nottara din Capitală şi preluat de mediafax.ro, spectatorii de teatru din Bucureşti au o vârstă medie de 41 de ani, studii superioare, un venit lunar de peste 1.500 de lei şi un statut social ridicat

În urma acestui studiu, s-a descoperit că 37,1% dintre spectatori au vârste între 30 şi 44 de ani, media de vârstă fiind 41 de ani, 29% au venituri lunare de peste 1.500 de lei, 71% au studii superioare şi tot atâţia au un statut social înalt, iar 82,3% dintre cei chestionaţi sunt persoane care utilizează zilnic internetul. De asemenea, 40% dintre spectatorii bucureşteni cumpără bilete online.

Un număr relativ mare dintre persoanele intervievate, 36%, declară că au fost la teatru în ultimul an. Aceasta înseamnă aproximativ 585.500 de bucureşteni. 15,2% din aceştia spun că au mers la teatru cel puţin o dată în ultima lună, 33,9% au mers cel puţin o dată în ultimele trei luni, iar 49,5% au mers la teatru cel puţin o dată în ultimul an.

Majoritatea teatrelor consacrate din Capitală au o notorietate foarte mare în rândul spectatorilor. Cel care conduce detaşat este Teatrul Naţional Bucureşti, cu 73,6%, urmat de Teatrul Nottara (45,4%) şi Teatrul Bulandra (43,1%), Teatrul Mic (37,6%), Teatrul de Comedie (32,3%), Teatrul Odeon (28,5%), Teatrul Masca (22,6%), Teatrul ţăndărică (21%), Teatrul Foarte Mic (17,4%) şi Teatrul "Ion Creangă" (15,8%).

De asemenea, una dintre concluziile studiului este faptul că actorii sunt cel mai important argument pentru spectatori. 87% din respondenţi au spus că, atunci când aleg să meargă la un spectacol de teatru, distribuţia joacă cel mai important rol. În ordinea importanţei urmează autorul piesei (61%) şi recomandările cunoscuţilor (54%).


×