x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul BMW X5 facelift, premium veritabil

BMW X5 facelift, premium veritabil

de Dragos Stoica    |    26 Noi 2010   •   10:29
BMW X5 facelift, premium veritabil

139387-08-1920x1200-bmw-x5.jpgCea de-a doua generaţie a SUV-ului bavarez a primit în 2010 o restilizare, lucru firesc după patru ani de la lansarea versiunii de bază. Dincolo de modificările estetice, schimbările adevărate au avut loc la nivelul motoarelor şi transmisiei, precum şi a sistemului de rulare. Oricum, la exterior trebuie notate redesenarea spoilerului faţă, tehnologia LED introdusă pentru inelele luminilor de poziţie, precum şi stopurile cu înfăţişare nouă de pe spate.

La o primă vedere, maşina dă senzaţia că este mai masivă decât X5-ul lansat în 2006. Fără îndoială că noile propulsoare, mai puternice decât precedentele, au avut nevoie de o nouă ergonomie a spaţiului de sub capotă, aşa că aceasta pare acum mai mare. Iluzie optică sau nu, aceeaşi impresie este apoi amplificată de liniile laterale ale SUV-ului, care, dincolo de curbele moi şi de aerul aerodinamic, nu pot ascunde faptul că X5 rămâne totuşi un SUV de 2,15 tone.

Dacă greutatea ridică semne de întrebare, acestea dispar ca şi cum n-ar fi existat în momentul rulării. Versiunea avută la test a fost dotată cu un motor diesel de 3.0 litri, într-o echipare xDrive40d. Performanţele acestui propulsor vorbesc de la sine: 306 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm, cifre care, luate împreună cu transmisia automată ireproşabilă în opt trepte, anulează instantaneu orice gânduri legate de masa lui X5. Motorul  urcă foarte mult şi uşor, are „viaţă” în el chiar şi la turaţii unde de obicei diesel-urile se blochează, iar cu modul Sport activat nu va schimba treapta mai jos de 5.000 rpm. Mai pe româneşte, BMW X5 xDrive40d se mişcă teribil de uşor şi de agil. Cel mai mult impresionează însă ţinuta sa de drum, unde risc să spun că nu are rival. Un pic mai rigidă decât alţi adversari din segment, maşina dă clasă atunci când vine vorba despre comportamentul de pe şosea. Practic, cu un X5 poţi face aproape tot ce vrei. Ţine şi îi plac virajele luate la extrem, iar viteza în regim de croazieră nu îi afectează mai deloc pe pasageri, pentru că în interior nu se simte nimic. Consumul modelului testat s-a ridicat la aproximativ 11 litri în mediul urban, în timp ce afară a scăzut la 8,5 litri. O medie de sub 10 l/100 km în condiţii de test nu este deloc un rezultat rău, mai ales dacă ţinem cont de reperele dinamice pe care le propune maşina: acceleraţie 0-100 km în 6,6 secunde şi o viteză maximă de 236 km/h.

Interiorul se ridică la aceleaşi standarde înalte ca orice BMW premium. Păstrează designul original, cu aceeaşi voită asimetrie, de inspiraţie aviatică, a instrumentele de bord orientate spre şofer. Acum este însă folosită mult mai multă piele, lucru care accentuează caracterul de lux dat şi de acoperişul panoramic. Scaunele se pot regla pe toate dimensiunile şi există riscul real ca atunci când faceţi asta să pierdeţi câteva zeci de secunde până vă lămuriţi ce şi cum cu droaia de butoane aferente. Despre tehnologie, ca la orice BMW de acest nivel. Duduie de sisteme, există un ecran de 8,8 inch, navigaţie, Bluetooth, asistenţă la parcare cu maşina văzută de sus (Surround View), avertizare la părăsirea benzii etc. Preţul pentru toate acestea este însă pe măsură. Modelul testat, care beneficia de toate opţiunile posibile, costă 74.000 de euro (fără TVA), în timp ce versiunea de bază a aceleiaşi motorizări pleacă de la 50.800 (fără TVA).

×
Subiecte în articol: auto