Iniţial prevăzut doar cu „benzinarul” V6 de 3.5 litri şi 252 CP, noul Nissan Murano a primit ceva mai târziu şi un propulsor diesel. Demersul se impunea, ba chiar a mirat puţin faptul că nu a fost prezentat de la bun început, având în vedere că restul adversarilor din clasa SUV-urilor premium mizaseră tocmai pe promovarea cât mai rapidă a motoarelor pe motorină.
Spre deosebire de rivalii săi din segment, Murano propune un diesel ceva mai cuminte, constructorul preferând să extindă acelaşi motor existent pe Pathfinder şi Navara, un dCi în patru cilindri, menit să se lupte acum cu „inamici” mai forţoşi, cu toţii reuniţi, fără excepţie, sub semnul lui V6. Un motor diesel de acelaşi calibru ar fi existat totuşi la îndemână, sub capota lui Infiniti, dar se pare că soluţiile tehnice pentru adaptarea acestuia pe platforma lui Murano ar fi dus preţul final cu mult peste raţiunile de marketing ale produsului.
La nivel estetic, apariţia versiunii diesel constituie aproape un facelift faţă de caroseria existentă la motorul pe benzină. Modificările sunt uşor sesizabile, deoarece încep cu grila frontală şi spoiler, aici fiind vizibile şi prizele de aer mărite, care conferă un aer mai agresiv maşinii. Totodată, fără să fie observabile din afară, acum există scuturi noi sub motor. Ca o concluzie, redesenarea părţii frontale punctează pozitiv faţă de modelul de bază.
La fel ca în cazul lui Pathfinder şi al lui Navara, motorul dCi de 2.5 litri oferă 190 CP, cu un cuplu maxim de 450 Nm disponibil de la 2.000 rpm. În performanţe asta înseamnă o acceleraţie 0-100 km/h în 10,5 secunde, în timp ce viteza maximă avansată în fişa tehnică este de 196 km/h. Transmisia este automată, cu şase rapoarte, iar aceasta este unica variantă de cutie disponibilă pentru Murano dCi. Este însă o alegere inspirată, întrucât riscul inerent al degradării sistemului de ambreiaj de la o „manuală” montată pe o maşină cu o masă de aproape două tone şi care este folosită preponderent în oraş dispare în totalitate.
Oricum, transmisia automată lucrează bine şi eficient în cazul lui Murano dCi. Sprintează rapid până la valori de aproximativ 140 km/h, după care se înmoaie treptat. În oraş schimbă echilibrat şi cu puţină atenţie se poate obţine un consum decent, sub 10 l/100 km parcurşi. Extraurban, aceste valori scad până undeva la 7,5 l/100 km, în condiţiile în care aerul condiţionat a funcţionat non-stop, iar reprizele ceva mai sportive n-au lipsit. Nota bene, Murano dCi este bine izolat fonic. Chiar şi solicitările mai puternice la care a fost supus motorul în mod secvenţial n-au deranjat înauntru.
Tracţiunea este ALL MODE 4x4-i, adică un sistem integrat care analizează terenul în timpul deplasării, simte aderenţa la drum a fiecărei roţi în parte şi distribuie cantitatea corectă de cuplu între roţile din faţă şi cele din spate.
Ca ţinută de drum, Murano impresionează şi de această dată. Poziţia înaltă de la volan dă siguranţă, în timp ce suspensiile ţin fără greşeală maşina pe traiectoria ideală în condiţii de drum virajat. Totuşi, marile calităţi sunt confortul şi tehnologia oferite. La interior, noutatea este touchscreen-ul ce înglobează navigaţia, sistemul audio etc., preluat direct de la Infiniti. Totodată există acoperiş panoramic în faţă şi spate, cheie inteligentă, buton Start/Stop, Bluetooth, cruise control, cameră video pentru parcarea cu spatele etc. iar lista poate continua mult şi bine. Preţurile pentru Nissan Murano 2.5 dCi pleacă de la 42.790 euro până la 50.290 euro (TVA inclusă).