Primul gand care iti vine in minte cand dai cu ochii de C-Max este ca propunerea celor de la Ford pentru clasa de familie n-are nici o legatura cu aspectul altor monovolume compacte. Daca segmentul abunda de modele mai putin inzestrate la capitolul designului, C-Max este una dintre exceptii. Arata bine, are cateva tuse sportive si respira un aer de modernitate, iar sub capota poate primi un excelent motor diesel de 1.6 litri, cum a fost cazul versiunii avute la test.
Cel putin in teorie, majoritatea celor care isi doresc o masina de familie confortabila si incapatoare se vor orienta spre o motorizare pe motorina.
In cazul C-Max, alegerea este castigatoare, deoarece dieselul de 1.6 litri si 115 CP consuma putin, in conditiile in care oferta cuplului este impresionanta pentru aceasta cilindree, cu 285 Nm disponibili de la 1.750 rpm. Transmisia manuala in sase trepte ajuta la atingerea unor valori excelente: in ciclu urban n-a sarit de 6 l la suta de kilometri parcursi, pentru ca in regim de autostrada sa se stabilizeze la 6,3 l, in conditiile unei viteze de croaziera de 130 km/h si cu patru oameni si bagajele aferente in portbagaj. Acesta a fost de altfel si scopul constructorului, de a produce un model de familie cu consum mic si confort mare.
Desi C-Max genereaza la exterior o tenta sportiva, interiorul este si mai surprinzator. Avand ca tinta atragerea familiilor tinere, modelul a primit un bord pe aceasta directie, cu insertii metalice. Volanul abunda de comenzi, fiind poate un pic prea multe butoane la dispozitia soferului, iar cele trei locuri din spate pot fi pliate, separat. Spatiul de care beneficiaza pasagerii este suficient, cu un plus pentru cei din fata, ale caror scaune sunt foarte confortabile.
Cu un volum de 471 litri, portbagajul este suficient pentru a primi gentile unei familii cu doi copii la plecarea in vacanta. C-Max a primit cinci stele de siguranta la testele EuroNCAP. Printre sistemele active de siguranta se numara diferentialul electronic care reduce subvirarea si joaca rol de sistem de control al tractiunii, ABS, ESP, precum si BLIS (monitorizarea unghiului mort al oglinzilor laterale).
C-Max se simte mai bine pe sosea decat prin oras. Dar se poate descurca onorabil si in hatisul urban, mai ales ca exista un sistem de parcare semiautomat, care ii spune soferului ce manevre trebuie sa faca in timp real. Directia precisa, garda redusa la sol si suspensiile intarite fata de generatia anterioara il fac sa se tina bine pe curbe, fara tendinte de ruliu.
In versiunea de echipare Titanium, C-Max 1.6 TDCi costa 21.500 de euro (TVA inclusa), existand cruise control, limitator de viteza, asistenta la plecarea din panta, parcare semiautomata si sistem audio compatibil MP3, cu noua difuzoare.
Date tehnice
Ford C-Max 1.6 TDCi
Cilindree: 1.560 cmc
Putere: 115 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim:
285 Nm/1.750 rpm
Transmisie: manuala,
sase trepte
Acceleratie 0-100 km:
11,3 secunde
Viteza maxima: 184 km/h
Volum rezervor: 53 l
Consum mixt oficial:
4,6 l/100 km