România va fi promovată ca destinaţie turistică sub brandul turistic naţional prin utilizarea platformei sociale Facebook, a declarat Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
"Am discutat cu reprezentanţii Facebook despre promovarea României, a destinaţiilor româneşti, sub brandul turistic naţional, la recomandarea specialiştilor spanioli care au realizat brand-ul. Brandul turistic va fi astfel promovat prin new-media, în contextul în care aceste canale au devenit din ce în ce mai accesate decât canalele media tradiţionale", a afirmat Elena Udrea.
Astfel, MDRT şi Facebook vor elebora o strategie de comunicare integrată de social-media, stimularea dezvoltării programelor turistice în adaptarea celor mai noi inovaţii din industria Internetului, organizarea de către Facebook a unor sesiuni de training pentru reprezentanţii ministerului şi ai celor din turism pentru utilizarea social-media, precum şi organizarea unei conferinţe cu toţi actorii din industria turistică pentru implementarea strategiei de comunicare prin intermediul new-media.
Udrea a explicat că, momentan, nu au avut loc discuţii privind bugetul alocat campaniei de comunicare. "Suntem în faza fixării obiectivelor şi stabilirii unor planuri pentru atingerea lor. Strategia va fi finalizată în decembrie, iar implementarea va fi realizată cel mai târziu la începutul lunii martie", a subliniat Elena Udrea.
Black Changlee, vice-preşedintele Facebook a declarat că România nu este singura ţară care a apelat la promovarea turistică pe social-media. "Este pentru prima oară când colaborăm într-un proiect într-o fază atât de timpurie pentru elaborarea unei strategii de promovare axată pe educaţie şi formare", a declarat Black Changlee. Facebook urmează să propună primele produse turistice care vor fi promovate pentru atragerea turiştilor în România. De asemenea, proiectul include măsurarea creşterii numărului turiştilor pentru stabilirea impactului campaniei de promovare.
Facebook are aproape 500 milioane de utilizatori înscrişi.
Udrea a înregistrat frunza la OSIM
Promovarea pe Facebook fost aleasă de Udrea la recomandarea spaniolilor care au realizat "celebrul" Brand turistic al României, lansat în data de 29 iulie în China, la Shanghay, unde la doar câteva ore de la lansare s-a dovedit că frunza utilizată ca logo mai este utilizată de alte câteva site-uri. Pentru a putea utiliza după bunul plac celebra "frunză", Elena Udrea a înregistra-o la Oficiul de Stat pentru Invenţi şi Mărci.
"Avem răspunsul de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci de patru săptămâni. Brandul a fost declarat original şi unic pe piaţă. De asemenea, în 28 octombrie am primit răspunsul în urma verificării Oficiul pentru Armonizarea în Piaţa Internă şi nu a existat nicio opoziţie", a afirmat Elena Undrea.
Mai mult, Udrea susţine că ministerul Turismului a primit o declaraţie de la compania cu al cărei logo se aseamănă brandul turistic al României, prin care aceasta susţine că izotipul din identitatea vizuală a brandului - frunza, nu este o copie a bradului firmei. Brandul turistic al României a fost lansat sub sloganul 'România - Descoperă grădina Carpaţilor'. Identitatea vizuală a brandului este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească - frunza. În întregime, simbolul grafic intenţionează să sugereze varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale - pământ, apă, natură sălbatică, aventură, dinamism.
Citește pe Antena3.ro