x close

Avionul a decolat alimentat cu suficient carburant pentru zbor. Blue Air cere directorului aeroportului să-şi retragă declaraţiile incriminante

0
07 Ian 2016 - 21:33
Avionul a decolat alimentat cu suficient carburant pentru zbor. Blue Air cere directorului aeroportului să-şi retragă declaraţiile incriminante
Reprezentanţii companiei Blue Air solicită directorului general al Aeroportului din Cluj, David Ciceo, să-şi retragă declaraţiile "eronate şi incriminante" la adresa operatorului aerian şi să prezinte scuze publice pentru "dezinformarea deliberată" a publicului şi pasagerilor Blue Air.

Compania reiterează, într-un comunicat remis joi AGERPRES, că aeronava implicată în incidentul de pe Aeroportul Cluj a decolat de la Otopeni alimentată cu suficient carburant pentru a efectua misiunea de zbor, pentru a putea survola un timp limitat aeroportul de destinaţie şi pentru a ajunge la un aeroport de rezervă cu cel puţin rezerva minimă legală de combustibil.

"În privinţa unor speculaţii apărute pe parcursul zilei, dorim să precizăm clar poziţia oficială Blue Air. Avionul a decolat de la Otopeni alimentat cu suficient carburant pentru a efectua misiunea de zbor, pentru a putea survola un timp limitat aeroportul de destinaţie şi pentru a ajunge la un aeroport de rezervă cu cel puţin rezerva minimă legală de combustibil. Cantitatea de combustibil rămasă la bordul aeronavei după aterizare la Cluj a fost de 3000 kilograme. Precizăm că în niciun moment în timpul zborului echipajul nu a solicitat aterizarea de urgenţă din lipsă de combustibil sau orice alt motiv. În aceste condiţii, solicităm public ca domnul director general al Aeroportului Internaţional Avram Iancu din Cluj, David Ciceo, să-şi retragă declaraţiile eronate şi incriminante la adresa Blue Air şi să prezinte scuze publice pentru dezinformarea deliberată a publicului şi pasagerilor Blue Air. În momentul de faţă, există deschisă o anchetă de către Centrul de Investigaţii şi Analiza pentru Siguranţa Aviaţiei Civile din subordinea Ministerul Transporturilor şi, în măsura în care apar concluzii, le vom comunica publicului", se menţionează în comunicatul Blue Air.

Potrivit companiei, toţi pasagerii programaţi la zborul Blue Air pe ruta Otopeni - Cluj - Barcelona au ajuns la destinaţia finală, incidentul de pe Aeroportul din Cluj neafectând orarul niciunui alt zbor al operatorului aerian programat în cursul zilei de joi.

Blue Air precizează că, din datele pe care le deţine până în prezent, reiese că aeronava YR-BAS de tip Boeing 737 seria 400 a decolat din Bucureşti la ora 7,05, conform orarului de zbor, cu destinaţia Barcelona via Cluj. La bord se aflau 110 pasageri şi şase membri ai echipajului, urmând ca de la Cluj să fie îmbarcaţi alţi 45 de pasageri.

Ajuns în apropierea aeroportului Cluj, în conformitate cu procedurile standard de apropiere şi aterizare, comandantul avionului a intrat în contact cu serviciul de dirijare a traficului al aeroportului Cluj, primind informaţia că pista este în curs de deszăpezire, fiind instruiţi să intre în procedura de aşteptare până la redeschiderea pistei, estimată la ora 7,50. Echipajul a urmat aceste instrucţiuni şi a început procedura de aşteptare, urmând să primească noi informaţii de la controlorii de trafic ai aeroportului Cluj.

Pe parcursul procedurii de aşteptare (holding), comandantul a evaluat inclusiv posibilitatea aterizării pe unul dintre cele două aeroporturi de rezervă, informându-se asupra condiţiilor meteorologice. La ora 7,51, în conformitate cu instrucţiunile primite anterior, echipajul a recontactat organul de dirijare a traficului de la care a primit autorizarea de apropiere şi aterizare pe aeroportul Cluj.

"Avionul a luat contact cu solul la ora 8,00. Comandantul a sesizat pe parcursul procedurii de decelerare că aderenţa la sol nu este în conformitate cu informarea primită înaintea aprobării de aterizare, avionul derapând şi părăsind suprafaţa pistei cu circa 10 metri", se menţionează în comunicat.

Potrivit Blue Air, procedura de aterizare a fost efectuată în conformitate cu normele operaţionale ale fabricantului aeronavei, cât şi ale companiei, norme aprobate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, bazându-se pe buletinele meteo transmise de controlori ROMATSA şi emise de Aeroportul Cluj. Conform acestor buletine, frânarea pe suprafaţa pistei de aterizare era medie spre bună, ceea ce permitea aterizarea în siguranţă.

Un avion aparţinând companiei aeriene Blue Air care efectua o cursă charter de la Bucureşti către Barcelona, cu escală la Cluj, şi avea peste 100 de pasageri la bord, a ieşit joi de pe pista Aeroportului Internaţional 'Avram Iancu' Cluj în timpul manevrelor de aterizare. Potrivit reprezentanţilor aeroportului, nu au existat victime şi nimeni nu a fost rănit.

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj au deschis joi un dosar în care se cercetează împrejurările în care un aeronava a ieşit de pe pista Aeroportului Cluj-Napoca.

Potrivit unor informaţii apărute în mass-media, directorul aeroportului din Cluj, David Ciceo, ar fi afirmat că piloţii aeronavei Blue Air au anunţat că nu au combustibil suficient şi vor să facă o aterizare de urgenţă. De asemenea, ROMATSA a spus, joi, într-un comunicat, că piloţii aeronavei companiei Blue Air, care executau manevra de apropiere, au fost anunţaţi că pista de pe Aeroportul din Cluj este contaminată cu zăpadă umedă de 3 milimetri şi are un coeficient de frânare mediu, însă la câteva minute aeronava Blue Air a aterizat.

În plus, potrivit instituţiei, controlorii de trafic aerian au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei, care a ieşit de pe pistă în momentul aterizării pe Aeroportul din Cluj, şi cu personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport.

ROMATSA precizează că, la ora 7,20, aeroportul a solicitat accesul pe pistă a mai multor utilaje pentru deszăpezire.
"Informaţiile privind timpul solicitat de curăţare a pistei au fost transmise de către aeroport către ROMATSA, informaţii pe care controlorii de trafic aerian le-au transmis, la rândul lor, piloţilor; ROMATSA şi-a dat acordul. La ora 7,51, aeroportul a informat turnul de control că pista a fost eliberată. Controlorii de trafic aerian ai ROMATSA au respectat procedura de comunicare cu echipajul aeronavei şi personalul aeroportului privind informarea legată de disponibilitatea pistei şi nu au intervenit în activitatea de curăţare a pistei de către aeroport. La ora 7,52, controlorii de trafic aerian ROMATSA au informat piloţii aeronavei care executau manevra de apropiere că pista este contaminată cu zăpadă umedă de 3 milimetri şi are un coeficient de frânare mediu. La ora 8,00, aeronava Blue Air a aterizat", se menţionează în comunicat.

De asemenea, incidentul este investigat şi de o comisie a Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile /CIAS/, care s-a deplasat joi la locul producerii incidentului. CIAS a notificat Statele Unite ale Americii prin NTSB (ca stat proiectant şi stat de fabricaţie al aeronavei), Agenţia Europeană pentru Siguranţă în Aviaţie (EASA), Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO) şi Direcţia Generală pentru Mobilitate şi Transport (DG-MOVE).

Compania aeriană Blue Air a afirmat într-un comunicat remis AGERPRES că aderenţa pe pista de aterizare a aeroportului din Cluj-Napoca nu a fost suficient de mare, ceea ce a făcut ca avionul să alunece circa 10 metri în afara pistei, iar comandantul aeronavei nu a solicitat aterizarea de urgenţă cauzată de lipsa carburantului.

Potrivit operatorului aerian, 'în faza finala de frânare din cadrul procedurii de aterizare, comandantul aeronavei a observat că aderenţa pe pista de aterizare nu este suficient de mare pentru a permite oprirea în limitele pistei de aterizare, avionul alunecând circa 10 metri în afara pistei'.

''Conform buletinului meteo transmis de către ROMATSA (informaţii preluate de la reprezentanţii aeroportului Cluj) la ora 7,30, frânarea pe pista de aterizare era medie spre bună, existând depuneri de zăpadă. În aceste condiţii, conform manualului de operare al aeronavei, aterizarea şi frânarea se pot efectua în siguranţă. Ulterior aterizării, un nou buletin meteo a fost emis, buletin în care condiţiile meteo descrise erau: acoperire până la 100% a suprafeţei pistei cu zăpadă udă şi condiţii de frânare medii. Pentru a elimina speculaţiile apărute cu privire la carburantul existent la bordul aeronavei, dorim să menţionăm că exista suficient combustibil în momentul aterizării, în conformitate cu reglementările în vigoare şi respingem ferm afirmaţiile conform cărora ar fi fost o aterizare de urgenţă cauzată de lipsa carburantului. Întărim acest lucru şi prin faptul că, în niciun moment, comandantul nu a solicitat aterizarea de urgenţă'', a spus Blue Air.
Citeşte mai multe despre:   dosar penal,   blue air,   avion derapat,   aeroportul din cluj napoca,   romatsa

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

România, ţara care penalizează medicamentele ieftine

România, ţara care penalizează medicamentele ieftine
Mii de medicamente ieftine riscă să fie scoase din producție în perioada imediat următoare, principala cauza a dispariției acestora fiind taxa clawback, avertizează producătorii de medicamente generice. În timp...

UE vrea sa infiinteze universităţi europene

UE vrea sa infiinteze universităţi europene
Uniunea Europeană va lansa din 2019 proiecte-pilot pentru crearea de universităţi europene, reţele de instituţii de învăţământ superior care să permită obţinerea unei diplome combinând studii în mai multe ...

Mircea Badea, atac dur la adresa PNL: „Sper să dispară”

Mircea Badea, atac dur la adresa PNL: „Sper să dispară”
Mircea Badea critică Partidul Național Liberal după ce și-a asumat plângerea făcută de Ludovic Orban, liderul PNL, împotriva premierului Dăncilă. Orban a acuzat-o pe Viorica de înaltă...

Patronul Facebook nu a convins Parlamentul European

Patronul Facebook nu a convins Parlamentul European
Patronul Facebook, Mark Zuckerberg, şi-a cerut scuze în faţa Parlamentului European (PE), la fel cum a făcut-o şi în faţa alesilor americani, pentru lacunele reţelei sale sociale în protejarea datelor utilizator...

Procurorul Cătălin Nicolae Ceort condamnat la 4 ani de închisoare pentru luare de mită

Procurorul Cătălin Nicolae Ceort condamnat la 4 ani de închisoare pentru luare de mită
Cătălin Nicolae Ceort, la data faptei procuror în cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, a fost condamnat, marţi, de judecătorii Instanţei Supreme, la 4 ani de închisoare cu...

Microbuz înmatriculat în România implicat într-un accident rutier lângă Budapesta. Șapte persoane au murit

Microbuz înmatriculat în România implicat într-un accident rutier lângă Budapesta. Șapte persoane au murit
Galerie Foto Un microbuz înmatriculat în România a fost implicat marţi, lângă Budapesta, într-un accident rutier în urma căruia şapte persoane au murit, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Externe...

Orban (PNL): Învăţământul românesc trebuie să răspundă într-o măsură mai mare nevoilor de pe piaţa muncii

Orban (PNL): Învăţământul românesc trebuie să răspundă într-o măsură mai mare nevoilor de pe piaţa muncii
Preşedintele PNL, Ludovic Orban, consideră că învăţământul românesc trebuie să răspundă într-o măsură mai mare nevoilor de pe piaţa muncii. "Cred că educaţia românească trebuie să ţină cont...

Prognoza METEO pentru 23, 24, 25 şi 26 mai: Cer senin

Prognoza METEO pentru 23, 24, 25 şi 26 mai: Cer senin
Vremea va fi în general frumoasă şi va continua să se încălzească. Cerul va fi variabil, cu înnorări temporare mai ales după-amiaza şi seara în vest,  nord-vest şI la munte, unde pe arii restrânse vor...

Tăriceanu, achitat pentru mărturie mincinoasă

Tăriceanu, achitat pentru mărturie mincinoasă
Judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie l-au achitat marți pe preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, în procesul în care este judecat pentru mărturie mincinoasă şi favorizarea...

GALERIE FOTO - Simularea unui accident rutier grav

GALERIE FOTO - Simularea unui accident rutier grav
Galerie Foto În cadrul proiectului ''Respectă viaţa! Road safety'', se desfăşoară simularea unui accident rutier, urmat de intervenţia pentru acordarea primului ajutor, descarcerare şi evacuarea victimelor; acţiunea este...

Campanie de promovat modele

Campanie de promovat modele
Jurnalista TV Adela Diaconu lanseaza, în anul Centenarului, o campanie ce urmărește să aducă recunoaștere oamenilor care s-au remarcat prin performanață și creativitate în domenii precum muzica, arte, campanii...

Iohannis cere PSD să spună daca mai sunt bani de salarii și pensii

Iohannis cere PSD să spună daca mai sunt bani de salarii și pensii
Preşedintele Klaus Iohannis a solicitat, marţi, Guvernului şi PSD să precizeze "clar, răspicat, cu argumente" ce au de gând cu Pilonul II de pensii şi dacă mai există bani pentru bani şi salarii până la...

13.000 de copii din 7 județe au rămas singuri după ce părinții lor au plecat la muncă în străinătate

13.000 de copii din 7 județe au rămas singuri după ce părinții lor au plecat la muncă în străinătate
Aproape 13.000 de minori din regiunea de dezvoltare Sud Muntenia apar în evidenţele oficiale ca având părinţii plecaţi la muncă în străinătate, potrivit datelor prezentate de Organizaţia "Salvaţi copiii" în...

Lucian Onea a demisionat din funcţia de procuror-şef al DNA Ploieşti

Lucian Onea a demisionat din funcţia de procuror-şef al DNA Ploieşti
Lucian Onea a demisionat, marţi, din funcţia de procuror-şef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie Ploieşti, au precizat, pentru AGERPRES, surse judiciare.  Lucian Onea s-a prezentat marţi la Parchetul Gene...

Bogdan Aurescu: România a pus întotdeauna dreptul internaţional în nucleul politicii sale externe

Bogdan Aurescu: România a pus întotdeauna dreptul internaţional în nucleul politicii sale externe
Reprezentantul României în cadrul Comisiei de Drept Internaţional a ONU (CDI), Bogdan Aurescu, a subliniat importanţa respectării dreptului internaţional pentru România, în cadrul unui eveniment de marcare a 70...
Pe 7 iunie, Jurnalul împlineşte 25 de ani. Spune-ţi povestea şi te premiem!
Serviciul de email marketing furnizat de