Frunza pentru care Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a plătit în jur de 900.000 de euro este utilizată şi de Poşta din Slovenia. Controversata frunză poate fi văzută pe toate maşinile ce transportă timbre, scrisori sau alte bunuri de către instituţia slovenă. Jurnalul Naţional a scris în repetate rânduri despre firme sau instituţii din alte state care utilizează o frunză ce este aceeaşi cu cea folosită de consorţiul spaniol THR&TNS pe post de logo în brandul turistic al României.
Folosirea frunzei pe post de logo în brandul de ţară a declanşat un întreg scandal, în condiţiile în care aceeaşi frunză poate fi achiziţionată de pe internet dintr-o bază de date pentru suma de 250 de dolari. Elena Udrea s-a încăpăţânat însă şi nu a modificat logo-ul, mai mult, a spus că scandalul creat pe marginea frunzei a fost benefic, deoarece a fost promovat gratuit brandul de turism. Şi dacă promovarea iniţială a fost gratis, Udrea are la dispoziţie 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic al României. Din această sumă, 2% reprezintă fonduri alocate de la bugetul de stat, restul fiind finanţare europeană. Iar cheltuirea banilor a început deja: brandul turistic a fost printat pe toate obiectele promoţionale cu care România participă la târguri de turism, pe materialele publicitare de prezentare şi promovare folosite pentru mediatizare, precum şi în emisiuni de televiziune, panotaj stradal sau evenimente sportive. Frunza Elenei va fi purtată de pugilistul Lucian Bute pe şort în meciurile pe care le va susţine şi va fi promovată agresiv pe Facebook.
Înainte de declanşarea campaniei de promovare, Udrea a reuşit performaţa de a obţine un certificat de la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) şi de la OHIM (The Office of Harmonization for the Internal Market), organismul european similar prin care dovedeşte că identitatea vizuală a brandului turistic al României este "originală şi unică". Identitatea vizuală a brandului de turism al României este formată din izotip (frunza), slogan ("Explore the Carpathien Garden") şi logotip (scrisul România). Udrea nu ştie, sau se face că nu ştie, că celebra frunză este utilizată de mai multe firme. Banala frunză care reprezintă Brandul turistic al României este utilizată cu succes, de multă vreme, de site-ul www.dico-ecolo.com, care este un dicţionar francez de ecologie. Exact acelaşi logo îl găsim şi pe site-ul firmei Austin Contract Services, care se ocupă cu reciclarea deşeurilor provenite din industrie, agricultură etc., înregistrată în Marea Britanie. Astfel, pe site-ul firmei www.acsrecycling.co.uk poate fi observată frunza utilizată de MDRT. O frunză asemănătoare reprezintă şi ecoenergia. Aceasta poate fi observată pe pagina de internet http://tavisunteu.wordpress.com/category/work-for-millenium-and-rusubortun/. Menţionăm că frunza este utilizată de aceste site-uri cu mult timp înainte de lansarea brandului turistic al României de la Shanghay din 29 iulie 2010. Site-ul magazinului britanic Orchard a fost înregistrat pe data de 9 iulie 2009, adică înainte cu circa un an lansării brandului turistic al României. Asemănarea este evidentă din toate punctele de vedere.
La un moment dat, Udrea ajunsese să afirme, pe blogul personal, că tot scandalul creat pe marginea "frunzei" utilizate ca logo în brandul turistic este o mânărie ieftină şi că cineva a sabota-o. "Să vă spun ceva incredibil: a dispărut conţinutul de pe site-ul cu «frunza» de unde ar fi fost copiat logo-ul din brandul turistic. Puteţi vedea cu ochii voştri că adresa http://changetransport.com ne redirecţionează către un alt site din Irlanda, care nu are nici o legătură cu «frunza» respectivă. De altfel, din câte am înţeles, pe site-ul iniţial s-a umblat o singură dată, pe 29 iulie, ziua în care noi lansăm brandul la Shanghai. Sincer, încep să cred tot mai tare în varianta vehiculată aici. Voi ce spuneţi, a fost premeditat scandalul «frunzei»?", se întreabă Udrea pe blogul personal.