x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Începând de luni, Podul Grozăveşti va fi închis circulaţiei

Începând de luni, Podul Grozăveşti va fi închis circulaţiei

16 Iul 2009   •   00:00

Podul Grozăveşti va fi închis circulaţiei începând de luni, din cauza lucrărilor la pasajul Basarab, a declarat, joi, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, cu ocazia unei vizite de lucru pe şantier.



Potrivit constructorului, citat de Agerpres, lucrările la pod vor dura aproape patru luni, dar primarul general a solicitat ca acestea să fie finalizate în două luni.

În această perioadă se vor construi pilonii de susţinere a porţiunii din pasaj care va traversa Dâmboviţa şi a lucrărilor de montaj.

'Închiderea circulaţiei în zona Grozăveşti este o problemă pentru noi, pentru că nu avem decât o singură cale de comunicare între bulevardul Ion Mihalache şi cheiul Dâmboviţei, în drum spre CET', a spus Sorin Oprescu.

Reprezentantul firmei constructoare, directorul executiv Grigorie Verenciuc, a afirmat că este necesară o perioadă mai lungă, în special pentru lucrările de montaj, care presupun lucrul simultan cu trei-patru macarale de 200-300 de tone şi sudura pe şantier.

Edilul şef al Capitalei a precizat că exproprierile pentru degrevarea de orice sarcini a amplasamentelor pasajului au fost finalizate, urmând să fie realizate demolările pentru care se derulează formalităţile între Primăria Capitalei şi Primăria Sectorului 1.De asemenea, Sorin Oprescu a afirmat că lucrările la pasajul Basarab sunt realizate în proporţie de aproape 45%, urmând a fi finalizate la sfârşitul anului 2010.

Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legătura rutieră şi de tramvai între Bd. N. Titulescu - Şos. Orhideelor - Podul Grozăveşti - Bd. Vasile Milea (pentru circulaţia tramvaielor) şi respectiv Şos. Grozăveşti, întregindu-se astfel inelul principal de circulaţie al municipiului Bucureşti, în partea de Nord-Vest.

Proiectul cuprinde două traversări majore de obstacole: râul Damboviţa, peste podul existent şi calea ferată, în zona Gării de Nord.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totală de 1.450 metri (din care 117 metri podul pe arce peste râul Dâmboviţa, respectiv 340 metri pasajul peste zona Gării de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1.126 metri lungime şi rampe de acces de 1.250 metri .

Valoarea lucrărilor executate la pasaj până la 14 iulie este de 142.522.022 lei, fără TVA.

×
Subiecte în articol: observator