Dacă în 2009 numărul accidentelor grave se ridica la 9.992, în 2010 acesta a scăzut la 9.213. Mortalitatea în urma accidentelor rutiere, înregistrată în 2009, era de 2.729 de persoane, aceasta scăzând anul trecut la 2.363 de persoane.
Şi numărul răniţilor grav în urma accidentelor rutiere s-a redus cu 4,8% anul trecut, la 8.477 persoane, de la 8.903 persoane, în 2009.
"Se pot obţine rezultate bune atunci când partea de combatere este completată cu activitatea de educaţie (campania Alege viaţa! - n.r.). Acum ne aflăm sub nivelul de mortalitate înregistrat la începutul deceniului", a subliniat Tătuc.
Printre cauzele care au stat la baza producerii accidentelor se numără, potrivit comisarului - şef, finalitatea scăzută a sancţiunilor aplicate la regimul circulaţiei rutiere, infrastructura rutieră subdimensionată, aflată încă sub standardele europene de siguranţă, carenţe în pregătirea conducătorilor de autovehicule, lipsa resurselor necesare desfăşurării în mod susţinut a activităţilor de educaţie rutieră, precum şi interesul scăzut al autorităţilor locale pentru implementarea soluţiilor moderne de gestionare şi supraveghere a traficului rutier. În România există 5,3 milioane de autovehicule şi 6,2 milioane de posesori de permise de conducere.
110 bucureşteni au murit anul trecut în accidente rutiere
Numărul accidentelor rutiere pe şoselele Capitalei a scăzut în 2010 comparativ cu anul precedent. Astfel, dacă în anul care abia s-a încheiat au fost 939 de accidente cu victime, în 2009 au fost înregistrate 1.034, cu 95 mai multe.
În 2010 au fost accidentate grav 892 de persoane iar în 2009 au fost rănite grav 956 de persoane. Numărul celor care şi-au pierdut viaţa pe străzile din Bucureşti în anul 2010 este de 110 persoane iar în 2009 şi-au pierdut viaţa 140 de persoane.
Şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, a explicat, pentru adevarul.ro, că "această diminuare este urmarea numeroaselor campanii de prevenire a accidentelor şi a faptului că participanţii la trafic au început să conştientizeze că încălcarea regulilor de circulaţie nu aduce nimic bun, ci, mai degrabă, răniri foarte grave, decese sau amenzi, la care se adaugă, în multe cazuri, şi costurile reparaţiilor autovehiculelor implicate în accidente".
Cele mai grave accidente din 2010
Cel mai grav accident al anului trecut s-a petrecut la începutul lunii decembrie când patru persoane au murit iar alte trei au fost rănite. O ambulanţă a BGS, în care se aflau patru pacienţi care erau aduşi de la dializă împreună cu însoţitorii lor, a fost fost izbită în plin de un autoturism BMW în care erau două persoane. Şoferiţa BMW-ului a luat greşit curba şi nu a mai putut evita coleziunea. Cei patru pacienţi au murit iar şoferul ambulanţei şi pasagerii din BMW au fost răniţi. Pacienţii morţi nu purtau centurile de siguranţă, deşi şoferii acestor maşini sunt instruiţi să le ceară tuturor acest lucru.
Un alt accident grav a avut loc la începutul lunii august când o persoană a murit şi alte cinci au fost rănite grav după ce o dubă, un camion şi cinci maşini s-au ciocnit între ele, în zona Spitalului "Sfântul Ioan" din Capitală.
90% dintre şoferii vinovaţi, bărbaţi
Pe întreg teritoriul României numărul accidentelor rutiere a scăzut în 2010 comparativ cu 2009. Astfel, au fost înregistrate 9.190 de accidente grave, cu 9,7% mai puţine faţă de 2009. Peste 2.300 de oameni au murit anul trecut în accidente de circulaţie, cu 15,9% mai puţin faţă de 2009, media fiind de şase decese pe zi în accidente rutiere în 2010.
Statisticile Poliţiei Rutiere arată faptul că şoferii au provocat anul trecut aproape 7.000 de accidente, aproximativ 76% din totalul cazurilor. Dintre şoferii care au comis accidente, peste 6.200 de şoferi sunt bărbaţi şi doar 660 de femei. Rapoartele mai arată că 693 de accidente au fost produse de minori.
Citește pe Antena3.ro