x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Obstructie - Transporturile sustin monopolul zborurilor spre Israel

Obstructie - Transporturile sustin monopolul zborurilor spre Israel

de Alexandru Boariu    |    30 Mai 2006   •   00:00
Obstructie - Transporturile sustin monopolul zborurilor spre Israel

Mii de cetateni israelieni viziteaza anual Romania. Numarul lor ar putea fi mai mare daca Ministerul Transporturilor nu s-ar opune unor zboruri operate de companii aeriene care practica preturi scazute.

In aceasta perioada, in care turismul romanesc este grav afectat de explozia focarelor de gripa aviara, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, ii mai da o copita domeniului pe care-l coordoneaza, refuzand sa acorde companiilor aviatice israeliene dreptul de a opera curse charter pe aeroporturile internationale din Bucuresti, pagubind astfel statul roman cu 10 milioane de dolari anual.

DIALOGUL SURZILOR. In toamna anului trecut, compania aeronautica israeliana Israir a solicitat autoritatilor aeronautice romane aprobarea de a opera spre Bucuresti curse charter cu turisti din Israel pe perioada sezonului turistic 2006. Un demeres banal, in fapt, o oferta atractiva pentru turismul romanesc, grav afectat de inundatii si mai nou de gripa aviara, la care firma din Israel ar fi trebuit sa primeasca raspuns in cateva zile. Sezonul turistic din 2006 incepe ins fara ca vreun raspuns al ministerului sa ajunga pe adresa consortiului israelian de turism din care fac parte Israir si Natour LTD. Aceasta din urma companie i-a cerut ministrului Gheorghe Dobre sprijin pentru a urgenta aprobarea solicitata. Dar asemenea subordonatilor sai, ministrul Dobre nu a dat nici un raspuns. Nici da, nici nu.

Blue Line, agent al consortiului Natour & Israir, a incercat din nou. Intr-o scrisoare, adresata tot ministrului Dobre, managerul Julian Andrei solicita "aprobarea dreptului de operare al companiei Israir cu charter Tel Aviv - Bucuresti - Tel Aviv, incepand cu cea mai apropiata data". Nici Blue Line nu a primit nici un raspuns.

BIROUL DE PRESA DEZINFORMEAZA. Am incercat sa aflam care este motivul acestei taceri suspecte a oficialilor de la MTCT. De la Biroul de Presa am primit urmatorul raspuns verbal: "Tot ce va putem spune este ca s-au facut niste demersuri in Israel, s-au cerut niste informatii, dar inca nu s-a primit nici un raspuns. Pana nu se primesc aceste raspunsuri, nici ministerul nu poate da o solutie solicitarii in cauza". Nu ni s-a spus insa catre cine s-au facut aceste demersuri si ce fel de informatii s-au cerut. Din adresa nr.10951/ 22.05.2006, trimisa de Autoritatea Aeronautica Civila Romana (AACR) Autoritatii Nationale pentru Turism, se precizeaza ca: "AACR nu a aprobat cererea companiei aeriene Israir, intrucat Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului / Directia Generala de Aviatie Civila nu a fost de acord cu emiterea autorizatiei". Adresa este semnata de directorul general al AACR, Catalin Cotrut.

RECIPROCA. Refuzul ministerului bareaza si accesul firmei romanesti Blue Air de a opera curse charter pe aeroporturile din Israel. In scrisoarea adresata ministrului Gheorghe Dobre, managerul Natour, Julian Andrei, aminteste de avantajele pecuniare ale deschiderii liniilor Israir si precizeaza ca, potrivit reglementarilor internationale, "o companie de charter romaneasca primeste drept de operare in Israel doar daca si o companie israeliana primeste dreptul de operare in Romania".

ZECE MILIOANE DE EURO
Oferta consortiului israelian a fost facuta in baza unor studii de piata, efectuate pe parcursul a doi ani. Romania este o destinatie ceruta, pentru mai multe pachete turistice: munte, mare, tratamente, circuite, etc. Preturile sunt apreciate ca fiind atractive, in comparatie cu celelate tari din Europa Centrala si de Est. Cu toate acestea, Romania este singura tara din aceasta zona care nu opereaza curse charter spre si dinspre Israel, legatura fiind asigurata exclusiv prin curse de linie apartinand TAROM si EL AL. Israir estimeaza ca Romania ar incasa anual circa 10 milioane de euro, in urma zborurilor solicitate.

×
Subiecte în articol: observator Israel israir