x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Opinie - De ce are Ucraina nevoie de Canalul Bistroe

Opinie - De ce are Ucraina nevoie de Canalul Bistroe

de Alexandru Nastase    |    19 Noi 2005   •   00:00
Opinie - De ce are Ucraina nevoie de Canalul Bistroe

Ucraina a pierdut aproximativ 37 de milioane de dolari de pe urma nefinalizarii canalului Bistroe, sustine un fost oficial de la Kiev intr-un interviu acordat revistei parlamentului ucrainean.

Este prima data cand se explica motivele care au stat la baza proiectului. Viktor Vladimirovici Bezdolnii, fost director al companiei de stat Delta Lotman, acuza Romania de monopol la gurile Dunarii, fapt ce franeaza drumul Ucrainei spre occidentalizare. Uitand sa mentioneze valul de proteste si masuri internationale luate in ultimii doi ani impotriva lui Bistroe, dar si interesele geostrategice ale tarii sale, Bezdolnii sustine in ultimul numar al periodicului Golos Ukrainy ca proiectul trebuie finalizat.

Ucraina "are nevoie de o «fereastra acvatica», lucru care nu este pe placul vecinului imediat, monopolistul conexiunilor «fluviu-mare» - Romania", spune oficialul ucrainean.

PIERDERI. Teoria sa aduce in discutie coridorul VII european, care va lega pe apa Rotterdamul de Marea Neagra si care se va continua spre zona Asia - Caucaz de coridorul Transceca. In opinia lui Bezdolnii, daca Bistroe nu va fi construit, Ucraina va pierde bani si credibilitate in favoarea Romaniei, intrucat volumul de transporturi pe apa dinspre Europa spre Asia si invers se va dezvolta foarte mult. "Canalul Bistroe, care nu raspunde inca in totalitate tuturor parametrilor, a atras 40% din traficul efectuat pe caile de navigatie romanesti. De serviciile canalului au beneficiat 17 state din Europa si Asia si au fost expediate marfuri din 12 state ale lumii", afirma ucraineanul, fapt ce nu corespunde cu realitatea.

DETERIORARE. Oficialul ucrainean spune ca, dupa sistarea lucrarilor, Bistroe s-a deteriorat, fiind acum aproapte colmatat. Lucrarile de intretinere a canalului sunt la fel de costisitoare, pentru ca in mod natural, cantitatea de mal depusa pe Bistroe este foarte mare. Bezdolnii cere reluarea lucrarilor, care de data aceasta ar urma sa fie executate de compania Delta Lotman, si spune ca anuntul facut de guvernul de la Kiev, potrivit caruia proiectul este definitiv abandonat, este doar o inventie a partii romane. (Alexandru Nastase)

×
Subiecte în articol: observator bistroe