x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Confort utilitar

Confort utilitar

de Dragos Stoica    |    27 Iul 2008   •   00:00
Confort utilitar

DRIVE–TEST  ●  Nissan Navara, polivalenţă 4x4
Camioneta realizată în Spania este o variantă bună pentru întreprinzătorii mici şi mijlocii, dar pierde la capitolul siguranţei.



DRIVE–TEST  ●  Nissan Navara, polivalenţă 4x4
Camioneta realizată în Spania este o variantă bună pentru întreprinzătorii mici şi mijlocii, dar pierde la capitolul siguranţei.

Românii sînt înnebuniţi după maşini mari. Deşi prea puţini au nevoie de toate caracteristicile pe care le oferă un SUV sau o utilitară, acestea se vînd totuşi foarte bine, fiind mai degrabă o modalitate de a-ţi arăta "muşchii" financiari decît de a folosi maşina în registrul pentru care a fost concepută.

VARIANTĂ. Pe o asemenea piaţă, nu e de mirare că modele precum Mitsubishi L200, Toyota Hilux, Mazda BT50 sau Ford Range înregistrează cifre bune. La fel stau lucrurile şi în cazul lui Nissan Navara, poate cel mai confortabil pick-up din cele enumerate mai sus. Indiferent de înălţimea pasagerilor din faţă, Navara oferă cel mai mult spaţiu din gamă. De asemenea, locurile de pe bancheta din spate sînt mai abordabile decît la alte concurente cu cabină dublă. Maşina este dotată cu un motor diesel de 2.5 litri, care dezvoltă 171 CP şi un cuplu excelent, perceptibil în cazul forţării acceleraţiei pe autostradă, dar mai ales în cazul unui traseu off-road, care necesită putere la turaţii joase, cu precădere la modelul testat, care a avut o transmisie automată. La drum întins, însă, maşina are destule tendinţe de ruliu şi tangaj. De altfel, de aici rezultă indirect şi principala hibă a modelului, care nu a reuşit să obţină, cu indulgenţă, decît o singură stea la testele Euro NCAP pentru protecţia ocupanţilor adulţi, din cauza unor greşeli de proiectare ale airbagurilor faţă.


Spaţii de depozitare


Navara are spaţii de depozitare din belşug. Pe lîngă cele două compartimente din bord, există încă unul la partea superioară a consolei centrale, unul pe plafon şi încă unul între scaunele faţă. Mai sînt disponibile nu mai puţin de şase suporturi pentru băuturi: două în portierele faţă, două în consola centrală şi două pentru locurile din spate.

Bună în off-road


Navara se comportă cel mai bine în off-road, unde unghiul de atac al pantelor se înscrie printre cele mai bune din clasă. Totodată, însă, maşina trebuie dotată neapărat cu nişte cauciucuri adecvate. Decît să intraţi prin noroaie cu anvelopele de "vară şi oraş", mai bine gîndiţi-vă de două ori, avînd în vedere greutatea şi mai ales lungimea lui Navara.

×
Subiecte în articol: auto