Copiii care au fost alăptați la sân mai mult timp par să aibă cu 39% mai multe șanse de a obține rezultate mai bune la examenele din Anglia, la vârsta de 16 ani, față de colegii care nu au fost alăptați la sân, indiferent de alți factori de influență, cum ar fi inteligența și statutul socio-economic al părinților.
Cercetătorii de la Universitatea Oxford au analizat datele unui grup mare de copii britanici, care a implicat un total de 18.818 copii născuți în perioada 2000-2002 și care locuiau în Marea Britanie.
Cercetătorii au analizat rezultatele examenelor pentru învățământul secundar, mai exact certificatul general de învățământ secundar (GCSE) la engleză și matematică și scorul Attainment 8, care reprezintă suma tuturor GCSE-urilor susținute de copii. Aproximativ o treime (32,8%) dintre participanți nu au fost niciodată alăptați la sân, în timp ce ceilalți au fost alăptați la sân pentru perioade diferite.
Analiza a arătat că o perioadă mai lungă de alăptare la sân a fost asociată cu rezultate mai bune la școală. Doar aproximativ o cincime (19,2%) dintre copiii alăptați la sân timp de cel puțin 12 luni au picat examenul GCSE la limba engleză, comparativ cu 41,7% dintre cei care nu au fost niciodată alăptați la sân, în timp ce 28,5% dintre cei care au fost alăptați la sân timp de cel puțin 12 luni au obținut o notă bună comparativ cu 9,6% dintre copiii care nu au fost alăptați la sân.
Pentru GCSE la matematică, doar 23,7% dintre copiii alăptați la sân timp de cel puțin 12 luni au eșuat, față de 41,9% dintre cei care nu au fost alăptați niciodată, în timp ce 31,4% dintre cei alăptați la sân timp de cel puțin 12 luni au obținut o notă bună, față de 11% dintre copiii care nu au fost alăptați la sân.
În general, s-a constatat că, în comparație cu copiii care nu au fost niciodată alăptați la sân, cei alăptați la sân timp de cel puțin 12 luni au avut cu 39% mai multe șanse de a obține note mari la ambele examene și cu 25% mai puține șanse de a pica examenul de limba engleză.
(sursa: Mediafax)