Ambasada României în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, împreună cu Consulatele Generale ale României la Manchester şi la Edinburgh, organizează 72 de secţii de votare în vederea exercitării dreptului de vot pentru alegerea Preşedintelui României din 2019, iar pentru a facilita alegătorilor identificarea celei mai apropiate secţii de votare de reşedinţa lor a pus la dispoziţie o hartă interactivă.
Harta interactivă poate fi consultată la link-ul: http://ambasada-romaniei.co.uk/ro/alegeri-presedintele-romaniei-2019/votul-la-sectiile-de-votare/harta-sectiilor-de-votare-organizate-in-uk-la-alegerile-pentru-presedintele-romaniei-2019
Ambasada României la Londra a reamintit că alegătorii din străinătate au la dispoziţie 3 zile pentru exercitarea dreptului de vot: vineri, 8 noiembrie, între orele 12:00 - 21:00; sâmbătă, 9 noiembrie, între orele 7:00 - 21:00; duminică, 10 noiembrie, între orele 7:00 - 21:00.
În cadrul demersurilor de pregătire a votului în străinătate, ambasada a organizat duminică, 3 noiembrie, la Londra, o sesiune de instruire cu preşedinţii şi locţiitorii secţiilor de votare care vor fi organizate în aria sa de competenţă.
Cu privire la secţiile de votare de pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, acestea vor fi organizate la sediile misiunii diplomatice şi oficiilor consulare ale României din Londra, Manchester şi Edinburgh, precum şi în alte locuri, conform legislaţiei în vigoare.
Cele 72 secţii de votare (cu 43 mai multe faţă de alegerile pentru Parlamentul European din 26 mai 2019) acoperă, în opinia ambasadei, în mod judicios teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord şi au menirea de a asigura, în contextul noilor reglementări legislative care prevăd pentru votul din străinătate programul de votare de 3 zile, exercitarea în condiţii optime a dreptului de vot de către cetăţenii români aflaţi în Regatul Unit.
Ambasada României a organizat o serie de consultări cu reprezentanţii partidelor politice şi ai comunităţii românilor din Marea Britanie cu privire la organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2019. Potrivit comunicatului citat, pe lângă luarea în considerare a propunerilor făcute de reprezentanţii comunităţii româneşti, a fost respectată şi dispoziţia Autorităţii Electorale Permanente de înfiinţare de secţii de votare în localităţile unde s-au înregistrat cel puţin 100 de cetăţeni români care au solicitat înfiinţare de secţie de votare.
Propunerile reţinute în cadrul acestui proces au fost transmise către Ministerul Afacerilor Externe - în urma evaluării fundamentate pe principii, şi care a ţinut cont de estimările privind numărul de români, de dispunerea geografică a comunităţii româneşti, de cantitatea resurselor umane, logistice şi financiare aflate la dispoziţia MAE şi a misiunii diplomatice şi de disponibilitatea membrilor comunităţii româneşti de a sprijini procesul de creare a secţiilor de votare propuse spre înfiinţare - şi au fost aprobate ulterior de către Autoritatea Electorală Permanentă.
Lista celor 72 de secţii de votare care vor fi organizate pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, precum şi alte informaţii utile referitoare la condiţiile exercitării votului în străinătate, sunt disponibile la secţiunea dedicată alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2019 de pe pagina de web a Ambasadei României la Londra.