Potrivit DNSC, în cadrul atacului a fost folosit un software malițios de tip ransomware, iar incidentul s-a produs sâmbătă.
„Atacatorii au avut ca principal obiectiv criptarea datelor mai multor servere și stații de lucru și blocarea serviciilor esențiale din cadrul instituțiilor menționate. În general, scopul actorilor cibernetici care derulează atacuri de tip ransomware este în primul rând obținerea de beneficii financiare rapide, pentru decriptarea (deblocarea) datelor fiind solicitată plata unei răscumpărări, de obicei în criptomonedă. Directoratul recomandă cu fermitate refuzul plății oricărei sume de răscumpărare în astfel de cazuri”, informează, luni, DNSC.
În prezent, specialiști ai DNSC se află în contact cu echipele de IT ale instituțiilor afectate, atât online, cât și la fața locului, pentru a oferi suport în mitigarea și investigarea incidentului, precum și restaurarea cât mai rapidă a serviciilor afectate de atac.
La ora actuală, conform informațiilor publicate recent pe site-ul Primăriei Timișoara, toate serviciile online ale Primăriei funcționează normal, de la Portalul Unic, la certificatele de urbanism, programările online la Evidența Populației, sesizări și bugetare participativă. Pentru reluarea serviciilor interne, măsurile sunt încă în derulare în colaborare cu DNSC.
Pentru Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara este temporar suspendată încasarea taxelor și impozitelor locale online sau cu cardul la ghișeu. Plata se va putea face în numerar, la ghișeele DFMT și la camera 12 a Primăriei, începând cu orele prânzului. La Poliția Locală, sesizările online sunt suspendate temporar, fiind preluate în continuare telefonic, la dispecerat.
(sursa: Mediafax)