Un fan al formaţiei britanice Coldplay a avut o experienţă neplăcută după ce a publicat pe Facebook o fotografie cu biletul pe care îl cumpărase pentru concertul de sâmbăta trecută al trupei sale preferate pe Stade de France. Când a ajuns la stadion, tânărului britanic i-a fost refuzat accesul deoarece ''codul de bare al biletului său fusese deja scanat''.
Cu câteva luni înainte, el postase mândru pe reţelele de socializare o fotografie cu biletul la concert şi cu mesajul ''Bună ziua, prieteni, mă duc la concertul Coldplay pe Stade de France''. Şi a dezvăluit astfel şi codul de bare al biletului... Cineva a intrat prin urmare înaintea lui, cu o copie a biletului. O escrocherie des întâlnită, potrivit Le Dauphiné, care dezvăluie cazul.
Chiar dacă biletul este nominal, agenţii de securitate de la intrare verifică rareori actele de identificare ale spectatorilor. Acest lucru este valabil mai ales la concerte majore, precum cel al Coldplay, care ar putea aduna peste 81.000 de spectatori.
Persoanele rău intenţionate îşi asumă riscuri mici reconstituind codurile de bare sau referinţele la locuri la spectacole pentru a le revinde. Prin urmare, nu trebuie postate pe reţelele de socializare sau pe site-urile de anunţuri gratuite imagini care să arate aceste simboluri importante de pe biletele la concerte sau alte evenimente. Acestea trebuie estompate sau ascunse dacă se optează totuşi pentru distribuirea unei astfel de fotografii online.
Acest tip de furt de date vizează şi alte domenii, precum transporturile şi jocurile de noroc. În 2015, o australiancă a publicat o fotografie cu biletul ei câştigător de 825 de dolari, câştigat în timpul unei curse de cai la Cupa Melbourne, aminteşte The Telegraph. Unul dintre ''prietenii'' ei de pe Facebook au scanat seria biletului şi a revendicat câştigul în mai puţin de cincisprezece minute.AGERPRES