Jurnalul.ro Ştiri Social Biroul Pacientului, mediator între bolnavi şi cadre medicale

Biroul Pacientului, mediator între bolnavi şi cadre medicale

de Monica Cosac    |   

După ce, săptămâna trecută, conducerea unui spital din Botoşani a trimis toate cadrele medicale la cursuri de comportament, pentru a corecta “limbajul neadecvat” al acestora în relaţia cu pacienţii, o altă unitate medicală ia măsuri asemănătoare. Este vorba de Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Baia Mare, care a deschis, ieri, în incinta unităţii medicale, Biroul Pacientului, un serviciu care are rolul de a media posibilele nemulţumiri în efectuarea actului medical sau a comportamentului angajaţilor din instituţie.

 

Prin intermediul Biroului Pacientului, bolnavii şi familiile acestora vor putea semnala administraţiei SJU Baia Mare nu numai limbajul sau comportamentul neadecvat al medicilor şi asistentelor, ci şi gradul de satisfacţie pentru cum au fost trataţi. “Pacienţii, dar şi aparţinătorii acestora, au posibilitatea să ni se adreseze atunci când consideră că actul medical, serviciile medicale sau comportamentul personalului medical sau auxiliar sunt neconforme sau când doresc să transmită un gest de mulţumire pentru modul cum au fost trataţi pe durata internării, tratamentelor medicale sau alte servicii”, spune Romana Furtună, preşedintele Asociaţiei Prietenii Spitalului, în colaborare cu care a fost deschis acest birou.

 

Şi reclamaţii, şi mulţumiri

Potrivit acesteia, atât reclamaţiile, cât şi mulţumirile, vor putea fi depuse în scris, la Biroul Pacientului, loc în care se înregistrează, pentru ca, ulterior, să fie comunicate administraţiei SJU Baia Mare, care decide pentru fiecare situaţie în parte.

Biroul nou înfiinţat are rolul de mediator între pacienţi şi cadrele medicale, nu de avocat al unei părţi, prin acest serviciu urmărindu-se şi o schimbare a opticii pacienţilor faţă de corpul medical al spitalului din Baia Mare. “Scopul acestui proiect este îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale, dezvoltarea bunelor practici şi a eticii profesionale în spital, schimbarea atitudinii pacientului faţă de cadrele medicale şi a cadrelor medicale faţă de pacient, promovarea drepturilor şi obligaţiilor pacienţilor, creşterea gradului de satisfacţie a pacienţilor. Într-un cuvânt: servicii medicale de calitate, comportament adecvat şi profesionalism în relaţia medic-pacient”, a explicat Furtună, exprimându-şi convingerea că, în acest fel, problemele vor putea fi rezolvate înainte ca acestea să devină majore.

 

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Baia Mare este condus de Sorina Pintea, senatoarea PSD care a renunţat la mandatul său de parlamentar pentru a rămâne la conducerea unităţii medicale

Asociaţia Prietenii Spitalului colaborează cu SJU Baia Mare prin strângerea de fonduri pentru dotarea unor secţii medicale

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri