Surpriză pe piața transporturilor aeriene! Compania Lufthansa nu acceptă condițiile care însoțesc planul guvernului german pentru ajutorul financiar care are ca obiectiv salvarea de la faliment. Planul de salvare cuprinde un pachet de măsuri care se ridică la valoarea de 9 miliarde euro, având ca ax central o naționalizare parțială a companiei, statul devenind acționar cu o participare de 20 la sută în acționariat. După 1997 este prima dată când capitalul public revine în structura acționariatului. Consiliul de supraveghere a respins însă condițiile pe care le pune autoritatea de concurență de la Bruxelles pentru avizarea planului de salvare. Astfel, Lufthansa ar trebui să cedeze condițiile avantajoase de operare , în orarele cele mai bune, pe aeroporturile din Frankfurt și Munchen.
Lufthansa pierde zilnic 1 milion de euro din cauza crizei din transporturile aeriene. Planul de restructurare ar include și renunțarea la 100 de avioane din cele 740 pe care le deține și reducerea a 10 000 de posturi.
Cancelarul Angela Merkel a declarat că negocierile pentru un acord mai flexibil cu Uniunea Europeană în privința ajutorului financiar acordat de statul german companiei Lufthansa continuă.