Grupul german Bayerische Motoren Werke AG (BMW) vrea să-şi recâştige până în 2020 titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume, în urma lansării unor modele noi şi restilizate, a anunţat directorul general Harald Krueger, dar vânzările sale sunt încă în urma rivalelor Mercedes-Benz şi Audi, transmit MarketWatch şi DPA.
În 2016, BMW a pierdut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-şi dominaţia de peste un deceniu.
În ianuarie, livrările brandului BMW au urcat cu 3,4%, la 148.400 vehicule, în timp ce Mercedes-Benz (divizia de lux a Daimler) a vândut 193.414 unităţi, iar Audi (divizia de lux a Volkswagen), s-a situat pe locul doi, cu 149.100 vehicule.
Grupul BMW, care cuprinde brandurile BMW, Mini şi Rolls Royce, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 3,8% luna trecută, la 169.538 vehicule, un record pentru luna ianuarie.
Vânzările de vehicule electrice şi hibride au urcat cu 37%, la 7.155 unităţi, a informat producătorul auto german.
În 2017, Mercedes-Benz şi-a păstrat titlul de cel mai mare producător auto mondial de automobile de lux, graţie unui nou record de vânzări pentru al şaptelea an la rând. Mercedes-Benz a vândut 2,29 milioane de automobile anul trecut, cu 9,9% mai multe decât în 2016, graţie succesului modelor sale 4x4 citadine şi al celei mai recente versiuni a berlinei Classe E.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.