Timp de două zile, pasajul suprateran, construit la intersecția dintre B-dul Alexandru Obregia, B-dul Metalurgiei și Șos. Turnu Măgurele, a trecut printr-o serie de verificări, menite să urmărească și să ofere informații despre comportamentul real al întregii suprastructuri, în vederea punerii în circulație, în condiții de maximă siguranță, a anunțat Primăria Sectorului 4, într-un comunicat.
Conform acestuia, testele au fost realizate în două etape, și anume, încercarea în regim static de încărcare și încercarea în regim dinamic de încărcare.
Primul test realizat a fost cel static, care a constat în dispunerea pe suprastructura podului a unui convoi de opt camioane, cu o greutate de câte 40 de tone fiecare, ce au fost amplasate în diverse zone ale pasajului, astfel încât să corespundă celor mai dificile și defavorabile situații de încărcare. Totodată, în punctele de staționare ale camioanelor, au fost montați senzori topografici de mare precizie, care au colectat datele, pe baza cărora, ulterior, cu ajutorul unor programe specifice de prelucrare a datelor geodezice, s-au făcut măsurătorile. Rezultatele testelor vor fi comunicate zilele următoare.
În afara testelor statice, Pasajul Europa Unită a fost supus și testului dinamic, pentru care s-a folosit un singur vehicul, cu o greutate de 40 de tone, care a circulat pe pod, cu viteze constante diferite, respectiv de 10 km/h, 30 km/h, 50 km/h și 70 km/h. Mai mult, la aceste viteze de deplasare, camionul de probă a fost nevoit să treacă peste un prag artificial realizat, pentru producerea unui eventual șoc vertical asupra tablierului pasajului. Pentru realizarea măsurătorilor, s-au înregistrat așa numitele accelerații verticale ale podului, produse în timp real, pe toată durata deplasării camionului pe pasaj, în trei etape distincte: cea premergătoare șocului, în momentul șocului și după producerea acestuia, când se consideră că podul vibrează liber. Datele obținute vor fi prelucrate în cel mai scurt timp posibil.
„S-au efectuat testele dinamice, iar zilele trecute s-au efectuat testele statice, niște faze obligatorii pentru recepția acestei construcții, pentru că, vă garantez, că nu vom da drumul la această investiție fără să efectuăm toți pașii legali și, mai ales, fără să avem recepția. Momentul estimat al deschiderii pasajului este undeva la sfârșitul acestei luni, sperând ca până la data de 1 decembrie acest pasaj să poată fi funcțional. Aceasta este doar o piesă din puzzle-ul proiectat pentru inelul median. Am început deja activitățiile pentru al doilea pasaj, cel de peste Șoseaua Berceni, unde am finalizat exproprierile și am început organizarea în vederea devierii utilităților. O a treia piesă din acest puzzle este un alt pasaj subteran, ce va fi locat sub Șoseaua Olteniței și va face legătura cu pasajul Nicolae Grigorescu pe deoparte, și cu Calea Vitan de cealaltă parte, a acestei investiții. Toate acestea sunt vitale pentru traficul rutier din zona de Sud a Capitalei”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.
El anunță că în 15 noiembrie va fi dată în funcțiune stația de metrou Tudor Arghezi și parcarea aferentă. Primarul a anunțat că va continua cu extinderea magistralei M2 de metrou și că speră ca în prima jumătate a anului 2024 să poată publica în SICAP procedura de licitație publică pentru acest obiectiv, dar și pentru pentru magistrala M4 de metrou.
Început în februarie 2022, noul pasaj suprateran din Sectorul 4 are o lungime totală de 653 metri, însemnând un pod și două rampe de acces, una dinspre strada Caporal Luică, iar cealaltă dinspre strada Sergent Ion Iriceanu. Proiectat și construit pentru a fluidiza traficul într-una dintre cele mai aglomerate intersecții din Capitală, pasajul are două benzi de circulație pe sens, dispuse pe o parte carosabilă cu o lățime de 15 metri.
Suprastructura pasajului, de tip mixt oțel-beton, se sprijină pe patru elemente de rezistență (două pile și două culee masive din beton armat), iar fiecare dintre acestea au ca fundație câte opt piloni forați la o adâncime de 25 de metri și cu un diamentru de 1,5 metri.
Totodată, dincolo de componentele ce țin de stricta utilitate a pasajului, pe lângă funcția de fluidizare a circulației din zonă, acest obiectiv de investiții va deveni și un reper, din punct de vedere arhitectural, datorită sistemului de iluminat de tip Vortex, montat pe pasaj.
„Menținăm faptul că, în vederea dării în circulație, la nivelul autorității locale a Sectorului 4, s-a constituit o comisie de recepție, care va analiza toate documentele precum și modul în care a fost construit pasajul, ce va putea fi dat în circulație după efectuarea recepției”, a transmis Primăria Sectorului 4.
Pasajul Europa Unită