Jurnalul.ro Special George Simion a tăiat panglica, în locul ministrului Agriculturii. Cea mai bună strategie de promovare, direct la țintă

George Simion a tăiat panglica, în locul ministrului Agriculturii. Cea mai bună strategie de promovare, direct la țintă

de Diana Scarlat    |   

Casa Unirea este un proiect al fostului ministru al Agriculturii, Petre Daea, care abia acum are șanse reale de succes, după ce a fost prost administrat, în primii ani de la lansare.

Deși este proiectul Ministerului Agriculturii, magazinul deschis la Afumați, lângă București, a fost inaugurat doar în prezența lui George Simion și a colegilor de partid ai acestuia, de la AUR. Directoarea Casei Unirea spune că a trimis invitații către toți politicienii, dar el a fost singurul care a ajuns la eveniment. După ce a și filmat momentul tăierii panglicii și s-a comportat ca și cum proiectul „Casa Unirea” ar fi fost al lui, transformând inaugurarea în campanie electorală pentru sine, George Simion și-a postat clipul electoral pe internet, lăudându-se cu realizarea.

Casa Unirea este unul dintre acele proiecte care „s-au născut talent și-au murit speranță”. Inițiat în anul 2018, de ministrul Agriculturii Petre Daea, după o idee care a venit de la profesorul universitar Mircea Coșea, de la Academia de Studii Economice (ASE) București – și nu de la Darius Vâlcov, așa cum s-a vehiculat în mass-media -, proiectul a primit finanțare de la Guvernul României, pentru a crea infrastructura necesară derulării activității în primii doi ani.

Problema a apărut după ce au fost făcute angajările și s-au împărțit funcțiile de conducere, pentru că managerul, Adrian Izvoranu – cel care ar fi trebuit să organizeze inclusiv departamente și strategii de marketing, promovare, comunicare și publicitate – a considerat că acestea nu sunt necesare. A declarat chiar el, într-un interviu acordat unor jurnaliști, în 2020.

În toamna anului 2018 s-a aprobat cadrul legislativ pentru activitatea Casei de Comerț Unirea, iar în prima parte a anului 2019 s-a înființat compania al cărei unic acționar este statul, prin intermediul Ministerului Agriculturii. Proiectul își propunea să ajute producătorii agricoli cu colectarea, depozitarea, procesarea și vânzarea produselor agricole, aceștia fiind ignorați de retaileri. 

Casa Unirea ar fi trebuit să devină un lanţ de 60 de magazine cu produse româneşti care să concureze cu marii retaileri. S-a deschis un prim magazin, în București, apoi nu s-a mai întâmplat nimic. Pentru că... nimeni n-a auzit vestea... Informația nu a ajuns la publicul-țintă – în termeni de Marketing și Comunicare.

S-a lucrat ca la stat și pe modelul finanțărilor de la UE

Adrian Izvoranu -  fostul șef de cabinet al ministrului Petre Daea - a condus Casa de Comerț Unirea de la înființare, dar după ce a gestionat fondurile alocate de Guvern pentru a crea un magazin în București și pentru a utila spațiile de birouri, a făcut angajări și a-mpărțit salarii, pentru următorii doi ani, așteptând să se vândă singură marfa, așa cum se întâmpla la „Gostat” - rețeaua de aprozare deschisă la finalul anilor 80. 

Și nu s-a vândut singură marfa, dar salariile angajaților – 4.000-5.000 de lei pentru a sta zilnic la birou - au curs în continuare, pe modelul proiectelor finanțate din fonduri europene pentru crearea de start-up-uri – pentru care consultanții își sfătuiesc clienții, în foarte multe cazuri, să calculeze finanțarea doar pentru plata salariilor, pe perioada derulării și a sustenabilității contractelor, ca să iasă bine la control și astfel să justifice banii de la UE, apoi să închidă. Astfel s-a garantat falimentul, dar și plata salariilor, pentru cei care au stat degeaba câțiva ani, la birou, având fondurile asigurate de stat.

Casa Unirea a avut, ca toate întreprinderile statului, și un Consiliu de Administrație, cu nume sonore precum Sorin Minea – cel care a adus firma Angst în România -, prof. Univ. dr. Mircea Coșea, Florentin Bercu - directorul executiv al unei asociații a cooperativelor fermierilor -, George Sava - fost secretar general adjunct al MADR -, Aurel Popescu - Rompan -, și Adrian Rădulescu, fost secretar de stat al MADR și președinte în acea vreme al unei asociații a fermierilor. Dar nu a ajutat cu nimic această componență a CA-ului, pentru că directorului general nu i-a spus nimeni că ar trebui să și comunice pentru a ajunge informația la publicul-țintă – el fiind convins că nu e nevoie.

 

Cea mai bună strategie de promovare

Când s-a constatat că proiectul „Casa Unirea” este eșec total, s-a trecut la „rebranding” și reorganizare, de la începutul anului trecut. Astfel s-a ajuns la deschiderea primului magazin de tip cash and carry, în incinta complexului Doraly, de la Afumați, lângă București, evenimentul având loc luni. 

De data aceasta, publicitatea i-a făcut-o liderul AUR, George Simion, în timp ce-și face și el campanie electorală. Asta pentru că a fost singurul care a dat curs invitației de a participa la inaugurare, conform declarațiilor directoarei societății comerciale. 

„Noi am trimis invitație la toată lumea, dar el a fost singurul care a venit. Am trimis invitații de pe adresa oficială. N-au participat, iar eu m-am bucurat că totuși un președinte de partid a fost în mijlocul producătorilor, la deschidere. Este primul magazin pe care l-am deschis, la Afumați, în incinta Doraly. Nimeni nu a trimis nici măcar un delegat la inaugurare”, a declarat, pentru Jurnalul, directoarea Casei de Comerț Unirea, Mariana Cotoi. Aceasta mai spune că peste 50% din marfă provine de la producătorii români.

Simion a avut și cameramani profesioniști, a pus întrebări ca și cum s-ar fi aflat în vizită oficială de lucru, i-a lăudat pe producătorii români care au adus marfa în noul magazin și a beneficiat de un montaj demn de un clip publicitar, dar și electoral, în același timp. Această strategie de tip win-win, chiar dacă nu a fost în intenția actualei directoare a Casei Unirea, ar putea fi și foarte eficientă, dar și singura de la înființarea companiei care aparține de Ministerul Agriculturii. Cel puțin, în această situație – mai mult sau mai puțin hilară – informația a ajuns exact la publicul țintă, care e format, în mare măsură, de votanții AUR.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri