Iar dacă te gândești și tu să te angajezi ca merchandiser, iată ce trebuie să știi înainte să cauți joburi. Vei afla ce este un merchandiser, ce responsabilități și ce skill-uri are un merchandiser și unde poți să lucrezi din această poziție. Află că poți găsi destule oportunități pentru un job de merchandiser, așa că te poți angaja rapid.
Ce face un merchandiser?
Merchandiserii sunt responsabili pentru tot ceea ce se întâmplă cu un produs, din momentul în care acesta este livrat în depozitul unui magazin și până în momentul în care un cumpărător îl ridică de la raft. În funcție de comerciant, acest proces poate include: efectuarea stocurilor, organizarea raftului, amenajarea de afișaje și instalarea de semne promoționale și de preț.
Nu există două zile de merchandising la fel. Reprezentanții de merchandising acoperă adesea un teritoriu mare și ar putea vizita mai multe magazine în fiecare zi, unde îndeplinesc sarcini complet diferite.
Care sunt responsabilitățile unui merchandiser?
Merchandiserii sunt responsabili pentru aspectul și furnizarea produselor în diferite magazine din zona lor geografică desemnată. Lucrând îndeaproape atât cu furnizorii, cât și cu producătorii, aceștia se asigură că promovarea anumitor produse și servicii va crește vânzările într-o perioadă de timp.
Iată doar câteva dintre responsabilitățile pe care le poți întâlni:
- Colaborarea cu furnizorii, producătorii și magazinele pentru a asigura executarea corectă a planurilor;
- Crearea și organizarea de promoții și campanii de publicitate;
- Gestionarea materialelor educaționale pentru formarea angajaților;
- Gestionarea planurilor de amenajare a magazinului și menținerea inventarului produselor;
- Colectarea de informații despre tendințele pieței și reacțiile clienților la produse;
- Analiza cifrelor de vânzări - raportarea creșterii, expansiunii și schimbărilor pe piețe.
Ce skill-uri trebuie să ai ca să fii merchandiser?
Este important să te gândești la tipurile de abilități pe care angajatorii le caută în merchandiserii lor. Iată trei caracteristici-cheie ale unui merchandiser:
- Atenția la detalii, pentru a înțelege și decide toate aspectele de care ține experiența de cumpărare a clienților.
- Skill-uri de comunicare scrisă și verbală, pentru a reuși să menții relațiile cu furnizorii, producătorii, magazinele și clienții.
- Rezistență la stres, pentru a putea face față lucrului sub presiune și cu termene-limită scurte.
Unde poți să lucrezi ca merchandiser?
Poziția de merchandiser este una foarte solicitată într-o gamă largă de domenii de retail. Cele mai populare sunt următoarele:
- Retailerii de îmbrăcăminte
- Buticurile de modă
- Supermarketuri
- Cafenele și restaurante fast-food
- Magazine en-gros
- Magazine de modă high-end
- Centre comerciale
Rolul unui merchandiser poate părea destul de simplu, însă este unul de o importanță majoră, putând influența vânzările magazinelor și comportamentul de consum al clienților. Dacă vrei să intri și tu în cursă, poți începe să cauți și, cu siguranță, vei găsi rolul de merchandiser potrivit pentru tine.
Foto: Pexels.com